Vueling Airlines Airbus A320 214 EC KKT 1

Autoritatea italiana privind concurenta a sanctionat compania Vueling Airlines

2 minute • Raluca Dumitrascu • 01 septembrie 2017


In data de 6 iulie 2017, in urma utilizarii unor practici comerciale neloiale, Vueling Airlines a fost sanctionata de catre Autoritatea italiana privind concurenta cu plata unei sume de 1 milion de euro.
In primul rand, Vueling a promovat serviciul de check-in online ca serviciu gratuit, atat pe internet cat si in comunicatiile trimise dupa rezervarea zborului. In anumite conditii, cum ar fi epuizarea locurilor disponibile, pasagerilor li s-a cerut ulterior sa plateasca o suma de aproximativ 15 euro pentru a finaliza procedura de check-in online. In plus, compania aeriana nu a informat pasagerii ca check-in-ul la aeroport era disponibil gratuit.
In al doilea rand, compania aeriana a pacalit consumatorii prin promovarea achizitionarii unui voucher prin care acestia primeau 25% din costul biletului de avion, prezentand aceasta oferta intr-un mod ambiguu si inselator. Reducerea promise se aplica unei anumite parti din costul biletului de avion, si anume tarifului de baza, care nu include taxe de aeroport, costuri administrative si alte asemenea taxe.
Iar in al treilea rand, Vueling Aerlines a fost sanctionata pentru obstacolele cu care se confruntau pasagerii in special in ceea ce priveste serviciul de asistenta si depunere de plangeri, in cadrul caruia pasagerilor li se indica un numar de telefon pentru a li se oferi asistenta, costul apelului la numarul respectiv putand ajunge chiar si la 15 euro. Consumatorilor nu li se specifica insa ca pe site-ul web al companiei exista un formular care putea fi complet si astfel putandu-se evita costul acestui apel.
Primele doua practici utilizate au fost considerate ca fiind contrare articolelor 20, 21 și 22 din Codul italian privind protectia consumatorilor, care prevad transparenra si corectitudinea tuturor informatiilor, astfel incat consumatorii sa poata lua o decizie in cunostinta de cauza. In ceea ce priveste ultima practica, Autoritatea italiana privind concurenta a considerat ca este contrara articolelor 20, 24 si 25 din Codul italian privind protectia consumatorilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *