taksi helsinki 640x840 1

Companie de taxi amendată cu 72.000 euro pentru că filma persoanele în interiorul mașinilor

3 minute • Ana-Maria Udriste • 05 iunie 2020


Anul trecut vorbeam despre Meridian Taxi care avea înregistrările audio din call-center publice și puteau fi accesate de oricine interesat să audă ”scara 2 cu Ana”. Acum, Taksi Helsinki a introdus camere audio-video în interiorul mașinilor.

De data aceasta, o companie de taxi din Finlanda a fost amendată cu 72.000 euro pentru că a instalat în interiorul mașinilor camere audio-video care înregistrau cursele.

Taksi Helsinki Oy a fost sancționată pentru că a implementat un sistem de monitorizare video fără a face o analiză privind riscurile pe care această monitorizare le poate avea asupra drepturilor și libertăților persoanelor vizate. Mai mult, și nota de informare a persoanelor vizate era destul de neclară cu privire la aceste aspecte.

Compania nu a analizat impactul pe care îl are prelucrarea datelor cu caracter personal

Autoritatea din Finlanda a apreciat că Taksi Helsinki nu a făcut o analiză a impactului prelucrării datelor cu caracter personal (DPIA) sau cel puțin un test de echilibru pentru a vedea necesitatea implementării unui asemenea sistem și impactul pe care îl are asupra drepturilor persoanelor vizate.

Această analiză trebuie făcută anterior demarării procedurii de prelucrare. DPIA-ul ar fi trebuit făcută cu privire la monitorizare video, localizarea mașinilor și profilarea, precum și adoptarea unor decizii automate privind schema de bonusare a companiei. Autoritatea a obligat Taksi Helsinki să efectueze aceste analize.

În 2019, compania a schimbat sistemul de monitorizare, trecând la cel audio-video.

Cu toate acestea, autoritatea a considerat că prelucrarea datelor audio nu respectă principiul minimizării prevăzut de GDPR și a ordonat stoparea prelucrării acestor date în lipsa unui temei legal.

Informarea deficitară a persoanelor vizate

Autoritatea a dezvăluit, de asemenea că Taksi Helsinki nu a informat persoanele vizate despre prelucrarea datelor lor personale în modul impus de legislația privind protecția datelor.

Notificările din taxiuri nu spun nimic despre înregistrarea audio și nici nu indică locul unde clienții ar putea obține informații despre aceasta.

Nici politica de prelucrare a datelor de către companie nu conținea informații cu privire la luarea deciziilor și profilarea automată efectuate în schema sa de fidelizare și bonusare. Autoritatea a ordonat companiei să își schimbe politicile pentru informarea clienților pentru a furniza informații clare cu privire la prelucrarea datelor acestora cu caracter personal. De asemenea, informațiile trebuie să fie ușor accesibile.

Decizia poate fi citită aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *