GDPR si online marketing

Cum influențează GDPR comercianții din online: ce trebuie să știți

6 minute • Ana-Maria Udriste • 08 mai 2018


Ești confuz de Regulamentul UE privind protecția generală a datelor (GDPR)?
Te întrebi cum influențează GDPR marketingul dvs.?
În acest articol, vei găsi o prezentare generală a limbajului GDPR în limbaj simplu, cum ar putea influența colectarea datelor dvs. și ce trebuie să faceți pentru a vă asigura că sunteți conform cu înainte de 25 mai 2018 (am tot scris despre GDPR aici).

Planul de acțiune pentru conformitatea la GDPR pentru marketingul pe social media

Auditarea și implementarea strategiei de conformitate cu GDPR

Efectuați un audit al site-ului vostru, ținând seama de următoarele:

  • Determinați datele pe care le dețineți, de unde au provenit și cu cine le împărțiți.
  • Determinați ce informații aveți despre rezidenții UE existenți.
  • Examinați furnizorii de servicii terță parte pe care îi utilizați și asigurați-vă că sunt compatibili cu GDPR (trimiteți notificări către ei, cereți-le să vă arate dacă sunt sau nu conformi etc).

După ce ați finalizat auditul inițial, examinați toate informațiile pentru a determina ce trebuie să faceți pentru a vă conforma cu GDPR. Apoi, pregătiți un plan de acțiune pentru a vă actualiza politica de confidențialitate și metodele de obținere a consimțământului.

Actualizați politica de confidențialitate

Asigurați-vă că politica de confidențialitate este actualizată pentru a răspunde la GDPR. Discutați cu privire la informațiile pe care le colectați, la modul în care sunt utilizate și la furnizorii de servicii terță parte cărora le distribuiți informațiile. Includeți în procesul de urmat dreptul de acces la datele cu caracter personal sau dreptul de a fi uitat (vezi aici broșura noastră privind drepturile persoanelor vizate GDPR).
Rețineți că, în timp ce politica dvs. de confidențialitate va face trimitere la cerințele GDPR, adoptarea acesteia nu diminuează necesitatea obținerii consimțământului informat.

Obțineți consimțământul explicit

După ce ați determinat ce informații personale colectați sau procesați, obțineți consimțământul explicit, descris mai sus, pentru fiecare motiv pentru care colectați astfel de date. De exemplu, dacă utilizați cookie-uri pentru linkurile afiliate și un pixel Facebook, veți avea nevoie de un consimțământ explicit pentru fiecare utilizare.
Notă: Scopul strategiei dvs. GDPR vă va ajuta în primul rând să determinați ce informații personale colectați și apoi să puneți în aplicare noi proceduri pentru a asigura conformitatea.

Probleme potențiale pentru cei din social media

Dacă totuși nu sunteți sigur exact cu privire la datele personale pe care le colectați, iată câteva exemple care sunt comune pentru agențiile/comercianții de social media, împreună cu câteva sfaturi despre cum să rămâneți conformi fiecăruia.

Google Analytics

Dacă utilizați Google Analytics, este posibil să colectați date personale, adrese IP, cookie-uri sau profiluri de comportament. Pentru a fi compatibile cu GDPR în timp ce utilizați Google Analytics, 1) aninomizați datele înainte de a începe stocarea și procesarea sau 2) adăugați un pop-up pe site care notifică utilizarea cookie-urilor și solicită permisiunea utilizatorului înainte de a intra pe site.

Retargeting și pixeli de urmărire

Dacă site-ul dvs. utilizează anunțuri de remarketing, inclusiv Facebook pixel, informați vizitatorii site-ului imediat imediat ce intră pe site-ul dvs. și obțineți consimțământul în cunoștință de cauză.
Dacă publicați conținut sponsorizat, adresați-vă clientului dacă utilizează pixeli de urmărire sau cookie-uri și explicați de ce. Dacă compania utilizează pixeli sau module cookie pentru a capta informații personale sau pentru a face un remarketing pentru public, trebuie să obțineți consimțământul vizitatorilor imediat ce intră pe site-ul dvs.

Abonare la e-mail

În formularul de abonare, puneți o casetă de selectare (checkbox) pentru ca vizitatorul să accepte tot ce urmează să se aboneze. Dacă newsletter-ul dvs. utilizează pixeli de urmărire pentru a vedea când îl deschid, puneți un disclaimer înainte ca vizitatorul să se aboneze. Verificați dacă furnizorul de servicii de e-mail vă oferă instrumente GDPR.
Vezi în postul de AICI cum trebuie obținut consimțămîntul la abonare prin e-mail.

Dacă utilizați linkuri afiliate, trebuie să obțineți consimțământul pentru utilizarea cookie-urilor. Puteți obține consimțământul pentru o anumită postare sau în general. Consimțământul trebuie să vină înainte ca vizitatorul să facă click pe linkul afiliat, deoarece un cookie va fi plasat în browserul acestuia pentru a urmări activitatea de vânzări.

Anunțuri/reclame afișate

Dacă aveți anunțuri pe site-ul dvs. de pe un server de anunțuri terță parte, atunci când intră pe site-ul dvs., utilizatorii ar trebui să consimtă imediat să utilizeze un server terț care colectează datele utilizatorului în scopuri de publicitate și marketing. Dacă serverul dvs. de anunțuri utilizează cookie-uri pentru a aduna date despre vizitator în scopuri de direcționare, informați vizitatorii atunci când intră pe site-ul dvs. și obțineți consimțământul pentru utilizarea cookie-urilor în acest scop.

Formulare de contact

Înainte ca utilizatorii să trimită informațiile într-un formular de contact, obțineți consimțământul lor explicit cu o casetă de selectare (care să nu fie prebifată).

Comentarii

Înainte ca utilizatorii să poată lăsa un comentariu, obțineți consimțământul utilizând o casetă de bifare și dezvăluiți că site-ul dvs. va stoca comentariile și, dacă este necesar, informații referitoare la comentariu cum ar fi data și adresa de IP a computerului. Lăsați-i să știe cum se utilizează informațiile. De asemenea, includeți un avertisment că unele informații pot fi afișate în mod public, cum ar fi numele sau adresa URL, dacă sunt trimise împreună cu comentariul.

Vânzări de produse

Dacă vindeți servicii sau produse către rezidenți din UE, colectați numai informațiile necesare de la clienții dvs. la ieșire (checkout) și obțineți consimțământul explicit înainte de a trimite achiziția, pentru a îi informa despre modul în care veți utiliza aceste informații.
Notă: Asigurați-vă că obțineți consimțământul pentru fiecare scop al colectării datelor (de exemplu, o casetă de selectare poate spune că autorizează adăugarea la lista dvs. de corespondență și un alt consimțământ pentru stocarea datelor personale pentru comunicarea despre achiziții).
Rețineți că, dacă nu sunteți sigur despre tipul de date pe care un plugin sau un instrument de marketing îl colectează, investigați-l împreună cu dezvoltatorul pentru a vă asigura că nu utilizați instrumente neconforme.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *