o ARTIFICIAL INTELLIGENCE facebook

Inteligenta artificiala si profesiile juridice. SF sau realitate?

3 minute • Redactia • 31 mai 2017


Departe de a fi o ambiție futuristă, trăim într-o lume în care nenumărate activități zilnice sunt alimentate de Inteligenta Artificiala. În timp ce inteligența generală artificială poate fi încă la câțiva ani distanță, vedem în prezent aplicațiile de inteligență artificială incipientă într-o multitudine de domenii, de la asistenți personali virtuali la generații de știri, conținut personalizat și recomandări de film. Prezența I.A. în ultimii ani a crescut exponențial. Acest lucru a fost posibil prin combinarea progreselor înregistrate în trei domenii critice, dar interconectate- puterea de procesare, disponibilitatea datelor și inovațiile în procesul de învățare în mașină.

Abilitatea noastră de a exploata aceste evoluții tehnologice în calitate de consumatori și profesionisti a fost îmbunătățită dramatic de disponibilitatea și accesibilitatea unei game de dispozitive pe diferite platforme (iOS, Android, enterprise IT etc), care au fost ele însele activate de integrarea avansată a Software-ului cu lumea reală. Rezultatul este îmbunătățirea continuă a utilității practice a Inteligentei Artificiale în lumea reală, ceea ce a dus la o mai mare absorbție a tehnologiei, o rentabilitate redusă a investițiilor și o creștere corespunzătoare a profitului.

Privind aceste tendințe, Azeem Azhar, renumit renumit strateg, antreprenor și scriitor de produse, care vorbeste despre stadiul actual și implicațiile Inteligentei Artficiale  identifică o buclă de feedback pozitivă, prin care utilizarea I.A.  generează mai multe date, ceea ce îmbunătățește produsele AI, ceea ce sporește profiturile, ceea ce susține investițiile suplimentare în dezvoltarea produsului.

Care este impactul?

Impactul boomului I.A. va varia în funcție de industrii, dar va fi o funcție de:

  1. „Capacitățile de bază” ale I.A.(inclusiv predicția / clasificarea / regresia)
  2. „Interfețe disponibile” (prelucrarea limbajului natural / voce / imagini  )
  3. „Output-ul”care poate permite sau servi clienților și companiilor (text / dronuri și roboți / voce / etc)

Pentru firmele de avocatură, impactul este deja evident în domenii precum analiza contractelor, cercetarea legislatiei si a jurisprudentei și clientela. În domeniul asistenței medicale, AI permite detectarea mai devreme și mai precisă a cancerului și a altor boli și există o mulțime de alte exemple în toate industriile, de la finanțarea consumatorilor până la industria auto. Dar multe dintre aceste tehnologii sunt încă în fază incipientă și presupunând că bucla de blocare AI este adevărată, va exista o transformare notabilă a I.A., cel puțin în viitorul previzibil.

Poate că este mai puțin evident în acest moment potențialele efecte secundare pe care adoptarea I.A. într-o industrie le-ar putea avea asupra altei industrii, cum ar fi efectele autoturismelor smart (fara pilot) asupra industriei de asigurări sau asupra urbanismului. De asemenea, nu este clar care ar putea fi efectele pe termen lung ale utilizării I.A. asupra locurilor de muncă și a altor aspecte ale societății, cum ar fi confidențialitatea și protecția datelor cu caracter personal. Un lucru este clar însă, inteligența artificială va deveni un instrument aplicabil în toate industriile, minimalizând cheltuielile și contribuind la creșterea profitului.

Mesajul clar este că toate companiile ar trebui să aibă în vedere impactul pe care îl poate avea Inteligenta Artificiala, fie pentru că reprezintă o oportunitate de a îmbunătăți performanța anumitor tipuri de sarcini, fie pentru că creșterea dezvoltării I.A. are potențialul de a schimba în bine modul în care serviciile sunt livrate.

LEXOLOGY

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *