Podcast Instastories

Simona Telteu: bijuteria fină înseamnă emoție

4 minute • Ana-Maria Udriste • 27 februarie 2020


Episodul de astăzi o aduce în prim-plan pe Simona Telteu, de la IONA store. Am vorbit despre cum a pornit afacerea cu bijuterii fine, ce înseamnă să pui pe picioare o afaceri cu bijuterii inclusiv juridic și cât de mult contează să te axezi pe satisfacția clientului.

Poți asculta episodul pe anchor.fm, google podcasts, spotify, overcast și pe unde ne mai găsiți.

Și pentru că se apropie sezonul cadourilor, poate te gândești să îi oferi unei persoane dragi o bijuterie fină pe care să o poarte cu mândrie zilnic și care nu se demodează.

Episodul de astăzi vorbește despre ce înseamnă să pui pe picioare o afacere cu bijuterii fine, cum îți alegi furnizorii de materiale, cum faci un go-to-market, ce autorizații ai nevoie și alte aspecte de ordin juridic pe care e bine să le ai în vedere.

https://open.spotify.com/episode/7cF0fI3NCVuDhGylO2xKuD

Subiecte discutate

  • ce înseamnă o bijuterie fină
  • diferențierea unei bijuterii fine de cele contemporane sau de autor
  • protecția designului creațiilor din punct de vedere al dreptului de proprietate intelectuală
  • înregistrarea formei juridice
  • parteneriat în drept vs. parteneriat în fapt
  • contractele de confidențialitate în industria creativă
  • contractele de exclusivitate și clauzele de neconcurență încheiate cu ateliere
  • producție white label în domeniul bijuteriilor
  • importul materiilor prime
  • ce autorizații sunt necesare pentru a face o afacere cu bijuterii fine
  • garanțiile oferite în cazul bijuteriilor
  • ce înseamnă ștanțarea pe bijuterii și cum se obține

Aspecte de ținut minte

  • ca să poți comercializa bijuterii fine, trebuie să ai autorizație din partea ANPC, care se reînnoiește anual
  • produsele comercializate se înregistrează într-un bordeu
  • produsele se gravează de către persoane specializate, conform specificațiilor
  • este important să îți înregistrezi încă de la început marca sub care activezi pentru a putea crește brandul în timp
  • majoritatea atelierelor din România lucrează în sistem de ”private label”, adică produc la comandă pentru tine, sub numele tău, conform instrucțiunilor
  • trebuie să închei contracte de cesionare a drepturilor de autor cu arhitecții și designerii
  • poți încheia inclusiv contracte de exclusivitate sau de neconcurență pe anumite proiecte cu diferiți artiști sau designeri
  • este important să ai contracte de confidențialitate, mai ales când lucrezi cu mai multe persoane, iar piața este mică
  • poți alege să îți faci o firmă în care să fii doar tu asociat (societate cu răspundere limitată) pentru a avea un control mai mare, dar în realitate să mai fii în parteneriat cu cineva și să iei deciziile la comun (un fel de gentleman’s agreement)
  • ca să fii complet protejat, ar trebui să îți înregistrezi toate modelele pe care le faci la OSIM, ceea ce costă foarte mult
  • în România nu poți să protejezi ”la calup” toate modelele pe care le faci, ci trebuie să o faci individual
  • se oferă garanție inclusiv la bijuteriile fine, în special pe partea de vicii ascunse și de mecanică, spre exemplu când pietrele nu au fost țintuite corect și cad după o perioadă
  • nu se poate face, legal, retur la produsele gravate, pentru că sunt deja personalizate

Am compilat pentru tine o parte de resurse utile pe care să le citești:

Citate

  • petrecem foarte mult timp la birou ca adulți și trebuie să ne placă ce facem și să ne lăsăm amprenta
  • bijuteria fină înseamnă emoție, este făcută să fie purtată și să-ți ofere o stare de bine
  • este o formă de angajament avansul care se percepe în cazul comenzilor personalizate
  • în zona de e-commerce rata de abandon a coșului de cumpărături este foarte mare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *