Copy of Avocatoo x SmartBill 1

Susții afacerile locale? Vouchere SmartBill: plătește acum, consumă după pandemie.

6 minute • Ana-Maria Udriste • 02 mai 2020


Pandemia COVID-19 a afectat multe domenii: de la HoReCa la furnizori de servicii, saloane de cosmetică, săli de fitness, intermedieri, evenimente și lista poate continua. Poți pune niște vouchere prin SmartBill ca să treci mai ușor peste perioada asta.

Unele afaceri și-au optimizat procesele prin trecerea în online sau printr-o schimbare completă a domeniului. Însă chiar și așa, nu revine totul la normal după 16 mai sau la finalul stării de urgență, nu vei putea plăti salariile la nivelul de dinainte fix pe 17 mai, dar chiria și costurile fixe lunare curg în continuare, pentru că este un lanț al întregului sistem.

Ce poți face ca antreprenor în situația asta, mai ales când ai nevoie de cash-flow ca să nu dai afară oamenii? Dacă ne uităm în afară, unii fac lifetime offers (mă mândresc cu oferta de la Beacon.by de pe AppSumo), alții oferă discount-uri, alții zic să cumperi un voucher acum și să beneficiezi de servicii și produse după ce se termină pandemia.

Asta faci și cu voucherele SmartBill: oferi clienților posibilitatea de a plăti acum un serviciu sau un produs de care să beneficieze după pandemie. Sau oferi un discount ca să te susțină și în perioada asta.

Cum vinzi pe online un serviciu off-line?

Problema mare dacă ai un serviciu off-line (spre exemplu, un salon de înfrumusețare) este că nu te-ai axat pe on-line, nu ai un site și nici nu știi cum să atragi clientela în sensul ăsta.

Să faci un landing page e complicat, vă zic din experiență. Să plătești pe cineva să facă o pagină, să o integrezi cu un procesator de plăți, să mai emiți și facturi când tu te pricep, de exemplu, să vopsești părul femeilor excepțional, e al naibii de complicat. Nouă ne-a luat un an și un pic până am găsit o soluție decentă și mai avem mult.

Iar aici intervine SmartBill, care au venit cu vouchere. Dar nu doar atât.

Poți să îți faci o pagină doar a ta, să scrii acolo ce produse oferi și să o și promovezi.

vouchere SmartBill

Ăsta e mesajul pe care l-am văzut eu în aplicație până să fie lansat oficial serviciul de vouchere. Da, noi folosim SmartBill de la prima factură emisă.

În secțiunea #decriză de pe site, ai mai multe opțiuni, printre care să faci repede un magazin online, la prețuri speciale, cu Blugento sau GoMag și să emiți un link de plată prin integrarea cu mobilpay pe factură. Asta e o funcție pe care noi la Avocatoo.ro o folosim de mult: practic emiți factura, acolo ai un buton de plată și omul plătește online, cu cardul, ca și cum ai avea un magazin online.

Cum emiți un voucher pentru afacerea ta?

Pasul 1. Dai click pe buton 🙂

vouchere SmartBill

Ai două variante, fie emiți un voucher către clienții tăi, pe care deja îi ai în baza de date și le trimiți apoi pe e-mail, fie îți faci o pagină dedicată pe smartvoucher.ro. Pentru că am pornit de la ideea că nu ai o pagină web și nu ai lucrat pe on-line până acum, facem o pagină a noastră.

Pasul 2. Alegi numele

V-am zis că este ca și cum ai avea propriul tău site, da?

Practic, cei de la SmartBill îți dau o pagină dedicată, deci trebuie să o identifici cumva. Alege un nume care să reprezinte afacerea ta, dacă se poate chiar cel real.

Atenție că numele nu poate fi schimbat după, așa că nu te apuca să faci 3 variante de test ca să vezi cum merge.

Pasul 3. Configurează și personalizează.

Începi să scrii datele de contact ale societății tale, un text informativ (ce vrei să vinzi), metodele de plată și un logo. Încă un pic și vei avea vouchere SmartBill.

Pasul 4. Faci primul tău voucher SmartBill

Pentru că tot vom lansa la final de mai Masterclass-ul pentru e-commerce & afaceri digitale, am început cu acesta și am creat primul nostru voucher.

Poți alege ca durată 30 de zile, 60 de zile, 3 sau 6 luni, 1 an sau 2.

Aceste vouchere SmartBill pot fi achiziționate doar cu cardul online, iar acestea vor fi emise pe e-mail către client.

Recomandarea noastră este ca în spațiul acela suplimentar să treci orice alte condiții le consideri necesare pentru voucherul respectiv. Ca un fel de termeni & condiții pe scurt.

Clientul care-ți achiziționează produsul va fi înregistrat automat în baza de date SmartBill ca să îi poți emite factura și să rămâi în contact cu el.

Noi am făcut 3 vouchere, pe care le poți lua de aici:

Voucher 1: acces la 2 module din cele 4
Voucher 2: acces la 3 module din cele 4 + sinteze bilunare timp de 6 luni pentru zona de e-commerce
Voucher 3: acces complet la cele 4 module + sinteze bilunare timp de 6 luni + KIT magazine on-line (termeni & condiții + GDPR) + sesiune de 30 minute Q&A live

vouchere SmartBill

La ce ajută?

Cum spuneam, chiar dacă starea de urgență se va termina la data X, unde X este un număr care variază în funcție de domeniu, nu înseamnă că afacerile vor merge ca pe roate.

Nu vei putea fi cu cheltuielile la zi din prima lună, poate nici măcar peste 6 luni. Însă e bine să știi că ai pentru cine să muncești: pe lângă partea financiară, că ajuți astfel o afacere locală să aibă un cashflow în perioada asta (chiriile merg, salariile merg, leasingurile merg etc.), le oferi și un imbold și un ”boost de încredere” că au la ”ce să tragă” după.

Ca business-uri, nu vrem donații, vrem să creștem și să știm că avem pentru cine merge la muncă a doua zi.

Ce mi-ar fi plăcut să fie, dar nu e?

Un spațiu unde să văd tot ce înseamnă vouchere SmartBill, pe categorii.

Vă ziceam de AppSumo, da? Acolo ai pe categorii ofertele. Mi-aș fi dorit să existe o pagină cu toți comercianții și voucherele care există în platformă ca să pot să îmi aleg.

Că poate nu am nevoie de ceva acum, dar voi avea peste 6 luni. Și nu știu de ce am nevoie până nu văd de ce am nevoie. Nu este o problemă concurențială, de transfer / expunere date personale, pentru că oricum voucherele respective sunt publice.

Dar poate că cei de la SmartBill vor implementa asta în viitor și vor lăsa facilitatea asta si după perioada pandemiei COVID-19. Sunt mulți antreprenori care pot beneficia în mod constant de o asemenea facilitate și care nu au un site / POS și nici nu au de ce să investească în unul. Sincer, un magazin online nu e chiar atât de simplu precum am crede.


La avocatoo.ro suștinem antreprenoriatul și de aceea oferim resurse gratuite și articole bine explicate, pe înțelesul tău. Ai un business despre care vrei să vorbim? Scrie-ne. Sigur găsim ceva.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *