Notă informare angajați privind prelucrarea datelor personale
- Documente cu instrucțiuni
- Documente precompletate
- 100% online
- Ușor de folosit
Cu ce ne lăudăm până în prezent?
descărcate
mulțumiți
soluțiile clasice
Acest document este pentru tine dacă …
te gândești că dacă ai doar un angajat sau acum începi procesul de recrutare, nu îți trebuie o procedură riguroasă, pentru că ești o companie mică.
Indiferent de numărul angajaților, trebuie să acorzi o atenție sporită modului în care le prelucrezi datele personale: de la primul e-mail trimis până la încetarea contractului de muncă.
Un alt mit pe care l-ai auzit este că atunci când angajezi oameni nu ai nevoie să îi informezi despre datele pe care le prelucrezi, pentru că o faci în baza legii, respectiv a Codului Muncii în principal. Sau închei un acord cu angajații prin care le ceri să-și dea consimțământul pentru prelucrarea datelor. Peste 90% din companiile cu care am colaborat considerau că fac bine prelucrarea datelor, dar porniseră de la premisele greșite.
Nota de informare a angajaților este modul prin care o companie este transparentă cu privire la prelucrarea datelor angajaților săi.
Cum funcționează?
Plătești
Cumperi documentele 1 dată și le utilizezi ori de câte ori ai nevoie
Descarci documentele
Primești documentele instantaneu in cont și le poți folosi imediat
Completezi și semnezi
Completezi documentele conform instrucțiunilor, le personalizezi și gata.
De ce să alegi acest document?
Am conceput această Notă de informare încât să includă cele mai comune situații de care se lovesc angajatorii atunci când prelucrează datele angajaților.
Această Notă de informare conține:
- cele mai frecvente scopuri pentru prelucrarea datelor personale ale angajaților, la care nu te-ai fi gândit
- explicații cu privire la temeiurile pe care le folosești pentru prelucrare (lege, contract, interes legitim etc.)
- majoritatea elementelor de date pe care le ceri angajaților: nume, prenume, număr de telefon, CNP, adresă de domiciliu, documentele de la dosarul angajatului etc
- majoritatea situațiilor în care prelucrezi datele personale ale angajaților: beneficii extrasalariale, rapoarte REVISAL, raportări către ANAF etc
În acest document vei găsi:
- instrucțiuni de completare la fiecare pas, cu exemple pe care le înțelegi
- o gamă largă de exemple din care să alegi și la care nu te-ai fi gândit
- abordarea ”stii ce e acolo” – fiecare pas e explicat
- un limbaj natural, fără cuvinte pompoase juridice
- un document pe care îl poți adapta după nevoile tale, pentru că este conceput modular
Un angajat nemulțumit e primul care îți va face o plângere
Majoritatea amenzilor aplicate de autoritățile privind protecția datelor cu caracter personal vin ca urmare a unor sesizări făcute de angajații organizației respective.
Fie că este vorba de un angajat care nu a primit bonusul de final de an, care se consideră nedreptățit la locul de muncă sau care consideră că nu i-au fost respectate drepturile, este foarte important să fii transparent în relația cu angajații tăi și să le spui exact ce date le prelucrezi.
Întrebări frecvente cu răspunsuri concrete
Legea este doar un temei de prelucrare din cele 6. Indiferent de temeiul de prelucrare pe care îl alegi, trebuie să informezi persoanele, unde vei spune inclusiv că temeiul de prelucrare pe care te bazezi este legea.
- Nu doar că nu ești acoperit, ci dimpotrivă, ești expus riscului de a fi sancționat de către autoritate. Consimțământul nu este valabil în relația angajat – angajator pentru că există o relație de subordonare și nu se consideră că ar fi liber exprimat.
NU, acordurile de confidențialitate fac parte din categoria de măsuri privind securitatea pe care trebuie să le implementezi. Însă nu toate datele personale sunt și datele confidențiale. Datele personale sunt guvernate de principii diferite.
Poți să monitorizezi în continuare angajații la locul de muncă, dar cu respectarea anumitor condiții. Una din ele este informarea prealabilă: nu poți avea camere ascunse sau de care angajații să nu știe.
Serviciile medicale sunt cele mai des întâlnite beneficii oferite angajaților, alături de abonamentele la săli de fitness. Este important să stabilești în mod clar ce date transmiți către acești furnizori de servicii și ce date se întorc la tine. Mai ales când serviciile medicale acoperă și alți membri de familie.
În anumite circumstanțe, da. Însă ca să poți face asta, este necesar să stabilești diferența dintre politică de confidențialitate și cea de prelucrare a datelor și să identifici obligațiile pe care le au salariații.
Trebuie să scrii în detaliu toate aspectele. Nu poți spune generic ”prelucrez datele necesare pentru încheierea contractului de muncă”.
DA, poți pune acest document pe intranet și să pui un link către el pentru ca angajații și colaboratorii tăi să îl vadă, iar recomandarea noastră este să fie semnat de persoanele care lucrează în regim de telemuncă sau muncă de la domiciliu.
Notă informare angajați privind prelucrarea datelor personale
Abonează-te la Newsletter
Primești cele mai digerabile doze pe legale în fiecare săptămână, direct în Inbox