Politică BYOD (bring your own device)
- Documente cu instrucțiuni
- Documente precompletate
- 100% online
- Ușor de folosit
Cu ce ne lăudăm până în prezent?
descărcate
mulțumiți
soluțiile clasice
Munca remote a devenit o realitate constantă
Angajații tăi lucrează de acasă, remote sau vin cu dispozitivele lor personale la locul de muncă? Atunci trebuie să acorzi o atenție sporită modului în care se face accesul la datele companiei pentru a evita o breșă de securitate și un acces neautorizat.
Aici intervine o politică BYOD (bring your own device) care reglementează modalitatea în care angajații se conectează și accesează datele companiei de pe propriile lor dispozitive.
Cum funcționează?
Plătești
Cumperi documentele 1 dată și le utilizezi ori de câte ori ai nevoie
Descarci documentele
Primești documentele instantaneu in cont și le poți folosi imediat
Completezi și semnezi
Completezi documentele conform instrucțiunilor, le personalizezi și gata.
De ce să alegi acest document?
Am conceput această Politică încât să includă cele mai comune situații de care se lovesc persoanele atunci când vor ca angajații și colaboratorii să lucreze cu dispozitivele lor.
În acest document vei găsi:
- o politică clară pe care să o implementezi la nivelul companiei pentru angajații care accesează datele companiei din afara locației
- defalcarea sistematică a responsabilităților angajaților atunci când lucrează de pe dispozitivele personale
- responsabilizarea și îndrumarea angajaților care accesează datele companiei în sistem de telemuncă sau muncă la domiciliu
- instrucțiuni de completare la fiecare pas, cu exemple pe care le înțelegi
- o gamă largă de exemple din care să alegi și la care nu te-ai fi gândit
- abordarea ”stii ce e acolo” – fiecare pas e explicat
- un limbaj natural, fără cuvinte pompoase juridice
- un document pe care îl poți adapta după nevoile tale, pentru că este conceput modular
Această politică se adresează antreprenorilor care vor să țină pasul cu tehnologia și știu cât de important este ca datele companiei să fie protejate
În contextul pandemiei COVID-19, care a impus măsuri de distanțare socială, majoritatea angajaților companiilor au fost nevoiți să lucreze de acasă. Însă munca remote nu este lipsită de riscuri, dimpotrivă. Trebuie să ai în vedere cum se face conexiunea la datele companiei, cine are acces la respectivul dispozitiv, mai ales că vorbim de un laptop sau un smartphone folosit și în scop personal de multe ori, ce măsuri de siguranță sunt instalate pe dispozitiv și ce faci dacă cineva îl accesează fără să aibă voie.
Politica BYOD elaborată de avocatoo.ro vine tocmai să reglementeze relație între organizație și angajat, stabilind exact responsabilitățile fiecăruia cu privire la accesarea datelor organizației de la distanță. De la modul în care se face propriu-zis accesul, ce programe pot fi instalate, ce măsuri de securitate trebuie să existe pe dispozitiv și cum se pot șterge datele în cazul în care laptopul este pierdut sau furat.
Acest document te va ajuta să:
- responsabilizezi persoanele cu care lucrezi despre siguranța datelor personale
- eviți o breșă de securitate
- nu lași informațiile din compania ta să ajungă pe dispozitivele personale ale colaboratorilor
- îți protejezi datele companiei din interior către exterior
Întrebări frecvente cu răspunsuri concrete
Pe scurt, folosești această politică BYOD pentru a responsabiliza angajații care lucrează în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu și accesează datele companiei de la distanță, stabilind reguli clare de funcționare.
NU: acesta este un document intern al companiei, care face parte din manualul de proceduri și instrucțiuni și care trebuie însușită de fiecare angajat în parte, ca anexă la contractul de muncă.
Folosești politica BYOD ori de câte ori ai angajați care lucrează de acasă sau remote (inclusiv în deplasări) și folosesc dispozitivele lor personale pentru asta.
NU, politica BYOD nu te ferește de o sancțiune conform GDPR dacă are loc o încălcare a prelucrării datelor personale, însă face parte din procesul de conformare la GDPR și responsabilizează angajații. Tocmai ca să nu ajungi să iei o amendă pe GDPR de 4% din cifra de afaceri sau 20 milioane de euro.
DA, poți pune acest document pe intranet și să pui un link către el pentru ca angajații și colaboratorii tăi să îl vadă, iar recomandarea noastră este să fie semnat de persoanele care lucrează în regim de telemuncă sau muncă de la domiciliu.
Ca regulă, nu. Dar recomandarea noastră este să concepi un ”pachet” cu politici pe care să îl atașezi contractului de muncă, ca să poți responsabiliza persoanele cu care lucrezi.
Politică BYOD (bring your own device)
Abonează-te la Newsletter
Primești cele mai digerabile doze pe legale în fiecare săptămână, direct în Inbox