GDPR în domeniul HR

2139 lei
Pachet GDPR Avocatoo domeniu HR
GDPR în domeniul HR

Cu ce ne lăudăm până în prezent?

2700+
documente
descărcate
800+
clienți
mulțumiți
70%
mai ieftin față de
soluțiile clasice

Majoritatea breșelor de securitate se produc din cauze umane

Când ai deja angajați, trebuie să acorzi o atenție sporită datelor personale și fluxurilor de date ce au loc între tine și persoanele respective, mai ales că de cele mai multe ori acestea conțin date sensibile, precum CNP, sex, orientare religioasă sau date privind sănătatea.

Dacă recrutezi sau ești în căutarea unor viitori angajați pentru compania ta, trebuie să știi că datele personale sunt la fel de importante și trebuie să ai implementate măsuri sporite de securitate, încă de la primul contact cu persoana respectivă.

Cum funcționează?

1
Plătești

Cumperi documentele 1 dată și le utilizezi ori de câte ori ai nevoie

2
Descarci documentele

Primești documentele instantaneu in cont și le poți folosi imediat

3
Completezi și semnezi

Completezi documentele conform instrucțiunilor, le personalizezi și gata.

Ce găsești în pachet?

”Angajații sunt cea mai importantă resursă a companiei.”

Pachetul este conceput special pentru a-ți proteja afacerea. Folosește GDPR în avantajul tău și poziționează-te cu un pas în fața concurenților.

Documente incluse în pachet:

Și în toate documentele vei găsi:

flower pot

Acest pachet se adresează antreprenorilor care vor să prelucreze datele candidaților și angajaților în siguranță

Persoanele din compania ta prelucrează date cu caracter personal în activitatea lor zilnică: de la facturi, adeverințe de salariat, contracte, medicina muncii, chestionare, campanii de social-media, decontări pentru persoanele care au copii etc.

Conformarea cu normele GDPR în domeniul resurselor umane are două componente la fel de importante: (a) cea în care informezi persoanele despre datele pe care le prelucrezi și (b) cea în care le instruiești despre importanța datelor personale pentru ca aceștia să nu facă o breșă de securitate fără să-și dea seama.

Poate că angajații tăi folosesc Whatsapp ca să trimită documentele companiei mai rapid către alți colegi. Pentru asta, companiile au fost amendate de autoritate.

Informează persoanele cu care lucrezi despre datele acestora pe care le prelucrezi. Instruiește și responsabilizează angajații ca să eviți încălcarea procedurilor, ce poate duce la o amendă și publicitate negativă.

Întrebări frecvente cu răspunsuri concrete

Legea este doar un temei de prelucrare din cele 6. Indiferent de temeiul de prelucrare pe care îl alegi, trebuie să informezi persoanele, unde vei spune inclusiv că temeiul de prelucrare pe care te bazezi este legea.

Nu doar că nu ești acoperit, ci dimpotrivă, ești expus riscului de a fi sancționat de către autoritate. Consimțământul nu este valabil în relația angajat – angajator pentru că există o relație de subordonare și nu se consideră că ar fi liber exprimat.

NU, acordurile de confidențialitate fac parte din categoria de măsuri privind securitatea pe care trebuie să le implementezi. Însă nu toate datele personale sunt și datele confidențiale. Datele personale sunt guvernate de principii diferite.

Poți să monitorizezi în continuare angajații la locul de muncă, dar cu respectarea anumitor condiții. Una din ele este informarea prealabilă: nu poți avea camere ascunse sau de care angajații să nu știe.

Serviciile medicale sunt cele mai des întâlnite beneficii oferite angajaților, alături de abonamentele la săli de fitness. Este important să stabilești în mod clar ce date transmiți către acești furnizori de servicii și ce date se întorc la tine. Mai ales când serviciile medicale acoperă și alți membri de familie.

În anumite circumstanțe, da. Însă ca să poți face asta, este necesar să stabilești diferența dintre politică de confidențialitate și cea de prelucrare a datelor și să identifici obligațiile pe care le au salariații.

Procedura de răspuns în cazul unei breșe de securitate include acțiunile pe care trebuie să le faci atunci când ai o breșă. Dacă transmiți un e-mail către un alt destinatar și acesta conține date personale, primul pas este să identifici natura și volumul acestor date. Apoi să decizi, alături de echipa de răspuns, ce vei face.

Poți ține candidatul în respectiva baza de date, dar pentru o perioadă limitată de timp, mai ales în contextul mișcărilor care au loc pe piața muncii. Peste 3 ani poate că persoana respectivă și-a schimbat complet domeniul de activitate.

Consimțământul nu poate fi folosit în mod valabil în relația cu angajații. Prin acte adiționale în schimb poți introduce noi atribuții ale angajaților și să reglementezi mai în detaliu răspunderea acestora în legătură cu datele personale.

Pachet GDPR Avocatoo domeniu HR

GDPR în domeniul HR

2139 lei

Urmărește-ne și pe social
media

Abonează-te la Newsletter

Primești cele mai digerabile doze pe legale în fiecare săptămână, direct în Inbox