GDPR pentru magazinele online
- Documente cu instrucțiuni
- Documente precompletate
- 100% online
- Ușor de folosit
Cu ce ne lăudăm până în prezent?
descărcate
mulțumiți
soluțiile clasice
Dacă ai un magazin online, prelucrezi mai multe date decât crezi
Este foarte simplu să-ți faci un magazin online în 2022. Practic te duci pe o platformă, configurezi și în câteva momente ai un magazin online cu care poți începe să vinzi produsele și serviciile tale către clienți.
Eventual instalezi și două plugin-uri și crezi că fiind totul automat ai scăpat de GDPR, că se ocupă fiecare de bucățica lui, mai ales că zic sunt ”GDPR compliant”. Însă nu este așa, pentru că fiecare sistem este conform pe partea lui, dar tu trebuie să te asiguri că respecți prelucrarea datelor personale față de clienții și consumatorii tăi.
Asta înseamnă să iei toate procesele pe care le ai în magazin, să le identifici, să vezi ce face fiecare, ce date prelucrează și să informezi persoanele despre acest lucru.
Cum funcționează?
Plătești
Cumperi documentele 1 dată și le utilizezi ori de câte ori ai nevoie
Descarci documentele
Primești documentele instantaneu in cont și le poți folosi imediat
Completezi și semnezi
Completezi documentele conform instrucțiunilor, le personalizezi și gata.
De ce să alegi acest pachet?
Am conceput acest pahcet încât să includă cele mai comune situații de care se lovesc persoanele atunci când prelucrează date în cadrul unui magazin online.
În acest pachet vei găsi:
- notă informare privind prelucrarea datelor clienților și vizitatorilor
- acord marketing
- politică cookies
Diferențiatorul Avocatoo îți spune că în pachet ai și:
- cele mai frecvente scopuri pentru prelucrarea datelor personale ale clienților, la care nu te-ai fi gândit
- majoritatea elementelor de date pe care le ceri clienților: nume, prenume, număr de telefon, setări de preferință, adresă de livrare, relații clienți, feedback etc.
- exemple și ipoteze frecvent întâlnite: autentificare cu platforme sociale, posibilitatea de partajare pe rețelele sociale, conținut generat de utilizatori, cum ar fi review-urile, informarea despre videoclipuri etc.
- instrucțiuni de completare la fiecare pas, cu exemple pe care le înțelegi
- o gamă largă de exemple din care să alegi și la care nu te-ai fi gândit
- abordarea ”stii ce e acolo” – fiecare pas e explicat
- un limbaj natural, fără cuvinte pompoase juridice
- un document pe care îl poți adapta după nevoile tale, pentru că este conceput modular
Acest pachet se adresează antreprenorilor care-și respectă clienții și le prelucrează datele în siguranță
Vinzi produse on-line? Trebuie să știi că prelucrarea datelor în cazul unui e-commerce este diferită de prelucrarea datelor pentru un site de prezentare, pentru că ai multe categorii de date pe care le prelucrezi și la care nu te-ai fi gândit.
Poate că oferi clienților posibilitatea de a se loga cu contul de Facebook sau Google. Sau să transmită un wishlist către altcineva. Ai review-uri pe site? Și acestea se supun GDPR. Nu uita că transmiți datele personale și către alți furnizori de servicii: livratori, curieri, agenții de marketing. CRM, soft-uri de facturare etc. Colectezi feedback și ai customer support. Ai ghicit! Și acestea sunt date personale.
Scopul tău este să creezi o relație de încredere cu clienții pe care îi ai – este cea mai bună carte de vizită. Iar unul din aspectele principale este ca aceștia să știe că îți pot oferi datele lor în siguranță.
Acest pachet te va ajuta să:
- stabilești o relație de încredere cu clienții tăi
- te asiguri că respecți procedurile în vigoare
- ai grijă să nu-ți faci singur o breșă de securitate
- știi în mod clar ce date prelucrezi
- fii în controlul datelor pe care le prelucrezi de la clienții tăi
- fii transparent cu clienții tăi despre datele pe care le ceri
- nu te trezești cu plângeri pe la autoritate
Întrebări frecvente cu răspunsuri concrete
Pe scurt, folosești acest document pentru a informa persoanele, vizitatori și clienți care intră pe magazinul tău, despre modalitatea în care le prelucrezi datele personale.
NU: unul din obiectivele prioritare ale GDPR este informarea specifică și separată a utilizatorului privind modul în care prelucrezi datele personale.
DA: poți oferi utilizatorului posibilitatea de a fi de acord cu cookie-urile de publicitate sau să plătească un abonament sau o taxă pentru a avea acces la conținutul de pe site-ul tău.
DA: trebuie să informezi utilizatorul despre toate persoanele care au acces la datele lui personale, într-o formă sau alta (fie că le colectezi tu și le transmiți sau le colectează ei în mod direct).
Aici variază foarte mult de modalitatea în care se face colectarea datelor. Dacă avem o prelucrare ce se suprapune, ambele părți vor fi responsabile. Altfel, fiecare răspunde pentru propria sa implementare și conformitate.
Trebuie să scrii în detaliu toate aspectele. Nu poți spune generic ”prelucrez datele necesare pentru încheierea vânzării”.
Nu există o parafă la nivelul Uniunii Europene care să spună că o aplicație sau un soft este sau nu conform GDPR. Multe plug-in-uri afirmă că sunt ”GDPR compliant”, însă asta este doar din perspectiva arhitecturii, nu și a prelucrării de date propriu-zise, pentru care operatorul rămâne în continuare responsabil.
Obținerea consimțământului este foarte simplă: pui o căsuță, utilizatorul o bifează, iar tu ții o bază de date cu dovada respectivă. Conform GDPR, retragerea consimțământului trebuie să fie la fel de facilă, dar nu neapărat identică. Așadar, poți spune utilizatorului să trimită un e-mail pentru retragerea consimțământului la o adresă și este în regulă.
DA, poți pune acest document pe internet și să pui un link către el pentru ca utilizatorii să îl vadă.
NU, politica de prelucrare a datelor nu include și politica de cookie-uri. Dar l-am pus noi ca document separat aici în pachet, ca să fie complet.
GDPR pentru magazinele online
Abonează-te la Newsletter
Primești cele mai digerabile doze pe legale în fiecare săptămână, direct în Inbox