pexels photo 267399

Cum organizezi un concurs/giveaway pe Facebook

9 minute • Luana Musi • 11 decembrie 2019


Vin… Sărbătorile vin… Și concursurile vin! A început în sfârșit perioada cea mai comercială din an, după Black Friday! Toți căutăm în stânga și în dreapta cadouri, magazine, promoții și oferte. Dar câteodată rămâi fără buget și poate vrei și tu ceva frumos pentru suflet tău, așa că dai repede un search pe Facebook și vezi concursul ăla mult așteptat, faci tot ce îți cere regulamentul și aștepți… să câștigi, normal!

Hai, toți facem asta și nu-i nicio rușine. Eu sunt o mare fană a concursurilor, deși nu câștig mai niciodată. O singură dată am reușit să câștig ceva, pe vremea când TPU (Toți Pentru Unu) încă era pe val.

Ideea este că deși concursurile sunt în mare vogă, există și câteva aspecte pe care poate nu le cunoști așa că ți-am pregătit acest articol pentru a-ți lumina puțin calea și… cine știe, chiar norocul!

Iar dacă dorești să organizezi un asemenea concurs, e cu atât mai important să cunoști ce să faci și mai ales, ce să nu faci!

Să începem cu începutul. Regulile. La o scurtă citire prin regulamentul Facebook referitor la giveaways aflăm că da, există reguli stricte și chiar actualizate mereu (ultima actualizare a avut loc pe 23 Aprilie 2019).

Recomandarea noastră: verifică constant ultimele actualizări ale Facebook pentru că se schimbă destul de des politicile și nu anunță cu un pop-up imens. Și nu ai vrea să te trezești cu contul suspendat pentru asta, nu?

Totuși, înainte să purcedem, aruncă un ochi postării de pe Facebook-ul Avocatoo despre acest subiect, sunt niște poze tare faine!

Reguli cheie introduse de Facebook

CINE EȘTI TU? SPECIFICĂ! 

Paginile/Grupurile/Evenimentele să nu fie înșelătoare sau frauduloase și să nu reprezinte fals un brand.

De exemplu, dacă tu vrei cu adevărat să faci un giveaway în numele celor de la Flip.ro sau orice alt brand (mai ales în cazul cosmeticelor, când vezi campanii de pe elefant.ro), trebuie să specifici că nu este pagina lor oficială și că nici tu nu ești un reprezentant oficial, ci doar ești un fan înrăit și vrei să le oferi și celorlalți puțină magie de sărbători.

Uite, această pagină a organizat un giveaway ce are ca premiu un bilet pentru EC 2020, însă este menționat încă din primul rând numele organizatorului. 

NU UITA DE CONDIȚIILE DE PARTICIPARE

Dacă organizezi sau administrezi o promoție pe Facebook, trebuie să incluzi regulile oficiale, să incluzi condițiile de participare (și restricțiile de vârstă, restricțiile teritoriale, etc).

Uite, aici au fost incluse condițiile de participare.

TU EȘTI ORGANIZATORUL, NU FACEBOOK 

Să nu te asociezi cu Facebook! Să specifici că acel concurs nu este organizat/administrat sau sponsorizat de această platformă.

Acest fragment este preluat din regulamentul giveaway-ului ”Dishuri de Sezon

CINE COLECTEAZĂ DATELE?

Atunci când colectezi date personale trebuie să specifici că tu te vei afla în posesia acelor date, nu Facebook. Din punct de vedere al GDPR, tu ești operatorul datelor personale, astfel că tu trebuie să informezi persoanele ce date colectezi, cum le prelucrezi, ce faci cu ele, etc.

De asemenea, nu uita să menționezi că le vei colecta datele sau că le vei utiliza în anumite scopuri, întrucât ești pe cont propriu, Facebook nu își asumă modul în care tu administrezi campania și implicit datele participanților.

La fel a făcut și Leroy Merlin în concursul trecut denumit ”Fereastra mea”.

LIKE AND SHARE? CONT PERSONAL SAU PAGINĂ?

Content-ul giveaway-ul poate fi share-uit doar de către admini pe alte pagini.

Practic, este ilegal ca un concurs să se bazeze pe metoda tipică ”like and share!.

De asemenea, nu ai voie să te folosești de pagina ta personală pentru organizarea unui concurs.

Uite ce spune Facebook! 🙂

Ce interacțiuni sunt acceptate:

  • Să ceri like-uri și comentarii
  • Să ceri mesaje și postări pe o pagină
  • Să le ceri participanților să-și introducă datele într-un document online
  • Să faci în așa fel încât participarea să se facă prin postarea unei fotografii/unui video
  • Să se desfășoare concursul prin intermediul votării

Ce interacțiuni nu sunt acceptate:

  • Să ceri distribuirea postării/paginii pe timeline-ul participanților/prietenilor participanților
  • Să le ceri oamenilor să-și dea tag în poza de concurs, în care clar nu se află și ei

MENȚIUNI IMPORTANTE 

Menționează: că nu este necesară achiziționarea unui produs pentru participare; când începe/se termină concursul; cum va fi ales câștigătorul; în ce constă premiul.

De exemplu, cum au făcut cei de la Benefit Cosmetics.

Model gratuit de reguli numai bun pentru concursul tău

Mai jos găsești un model gratuit de reguli, iar în locul scrisului îngroșat, vei introduce datele tale. 🙂

Dacă vrei o versiune verificată de specialiști, care să te ajute să reglementezi orice fel de concurs în on-line sau off-line, vezi regulamentul nostru pentru concursuri AICI.

1. ORGANIZATORUL ȘI REGULAMENTUL OFICIAL 

ORGANIZATOR: [Aici introduci denumirea; adresa sediului; numărul de înregistrare în Registrul Comerțului și orice ți se mai pare relevant]. Organizatorul nu este în niciun fel afiliat cu Facebook.

Regulamentul va fi făcut public online, conform regulamentului impus de Facebook și legislației în vigoare și este valabil gratuit oricărui. Organizatorul își rezervă dreptul de a modifica prezentul Regulament și își asumă responsabilitatea pentru orice încălcare a regulamentului impus de Facebook sau a legislației în vigoare.

2. CONDIȚII DE PARTICIPARE

Campania se adresează doar celor ce se înregistrează aici [link de la pagina giveaway-ului] și care îndeplinesc condiția de vârstă [exemplu: peste 18 ani]. Campania este deschisă cetățenilor români, persoane fizice, cu domiciliul stabil în România, care dețin un cont de Facebook.

*Angajații [numele companiei/brand-ului] sau membrii familiilor acestora nu pot participa.

3. ACCEPTAREA REGULILOR

Participarea implică acceptarea tuturor regulilor concursului organizat de [nume companie/brand], cât și acceptarea regulamentului Facebook.

4. DURATA CONCURSULUI

Concursul se desfășoară de pe [zi/lună/an], de la ora, până pe [zi/lună/an], la ora X. Orice participare peste acest termen nu se ia în considerare.

5. MECANISM DE PARTICIPARE

Orice persoană care îndeplinește condițiile prevăzute la punctul 2, poate participa la concurs. Participanții trebuie să îndeplinească și urmeze și următorii pași: 

exemplu: 

– Să intre pe pagina de Facebook [numele paginii aici]

– Să dea like postării concursului/să comenteze/să îndeplinească un task (ex- să răspundă la o întrebare)/să completeze o formă de participare

Participarea poate fi introdusă o singură dată. [Numele brand-ului/companiei] își rezervă dreptul de a descalifica orice persoană care nu respectă prezentul regulament. Nu sunt acceptate participările multiple prin utilizarea metodelor frauduloase (de exemplu, mail-uri multiple, nume false, etc.)

6. PREMIUL

Câștigătorul campaniei [nume aici] va fi premiat cu unul dintre următoarele premii [lista premiilor aici, plus valoarea lor și descrierea lor]. Nu este acceptată substituirea premiilor prin sume de bani sau cu alte premii (mai puțin în caz fortuit). Premiul nu este transferabil. Orice costuri extra implicate de câștigarea acestui premiu stau la discreția câștigătorului.

Premiul va fi livrat către câștigător de [nume companie/brand], iar premierea se face în baza participării persoanei fizice și în baza profilului de Facebook, etc. (Date ce vor fi folosite în acest scop).

Câștigătorul va fi anunțat pe pagina oficială a organizatorului, alături de modalitatea în care a fost ales.

7. ȘANSA DE CÂȘTIG

Șansa de câștig depinde de numărul participanților și de respectarea prezentului regulament.

8. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Prin participare, accepți că [nume companie/brand] poate prelucra datele tale personale (imagini; nume etc.) și pot fi folosite în scopul publicității și pentru anunțarea câștigului, fără a mai fi necesară o altă formă de confirmare a acordului privind aceste date.

Organizatorul va respecta dispozițiile Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice și ale Regulamentului nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date (GDPR).

9. TERMENI ȘI CONDIȚII 

Organizatorul își rezervă dreptul de a modifica sau anula campania/concursul, dacă se cunosc date despre fraudarea participării și dacă este pusă în pericol administrarea concursului, cât și securitatea și corectitudinea acestuia. În acest caz, se va alege câștigătorul dintre participanții validați anterior acestei cauze (sau după, atunci când este posibil).

Organizatorul își rezervă dreptul de a descalifica orice participant care încearcă să fraudeze sau fraudează concursul.

10. RĂSPUNDERE LIMITATĂ

Prin participare acceptați să eliberați [nume companie/brand], filialele sale, partenerii, reprezentanții, angajații, succesorii și directorii de orice răspundere pentru boala, vătămarea, decesul, litigiile și pagubele viitoare, indiferent dacă sunt cauzate prin neglijență sau nu, prin: (i) Participarea la concurs și/sau acceptarea, deținerea sau utilizarea, cât și abuzul sau utilizarea incorectă a premiului; (ii) Defecțiuni tehnice de orice fel, dar fără a se limita la defecțiunile legate de computer, cabluri, rețea, software sau alte echipamente mecanice; (iii) Indisponibilitatea sau inaccesibilitatea oricăror transmisii, telefon sau servicii pe internet; (iv) Intervenția umană neautorizată în nicio parte a procesului de înscriere; (v) Orice eroare electronică sau umană în administrarea concursului și în procesarea participărilor. 

11. DISPUTE

Acest concurs se află sub regulile stricte Facebook, cât și sub legislația în vigoare din România.

Ca o condiție de participare, participantul este de acord ca orice litigiu ce nu poate fi soluționat între părți și orice cauză ce nu poate fi soluționată și decurge din acest concurs, să fie soluționate individual, exclusiv în fața unei instanțe situată în [România + nume oraș], competentă. În plus, în orice astfel de dispută, participantul își pierde dreptul de a mai fi premiat și renunță implicit la drepturile sale asupra daunelor survenite.

12.  ÎNCETAREA CONCURSULUI

Concursul va înceta înainte de termen, în cazul apariției unui eveniment ce constituie forță majoră, independent de voința organizatorului.

*Prin participare la concurs, participanții acceptă și respectă prezentul regulament. 

Un răspuns

  1. As dori sa organizez un concurs !
    La 1000 de abonați sa organizez o tombola live , pentru a oferi un premiu !
    Sunt persoana fizica și am o pagina de Facebook ! Pentru un bilet este necesara achiziționarea unui abonamentul 1000 de bilete , organizez tombola live !
    As dori sa știu dacă este in regula așa ceva !
    Nu vreau sa am neplăceri !
    Va multumesc !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *