Drepturile contribuabililor in timpul inspectiei fiscale (XI)

2 minute • Ana Zagor • 17 octombrie 2016

Al zecelea episod il gasiti AICI.

Dreptul de a primi dovada scrisă în cazul reținerii unor documente de către organele de inspecție fiscală

În situația în care, în timpul desfășurării inspecției fiscale, se retin, în scopul protejării, documente, acte, înscrisuri, registre și documente financiar-contabile sau orice element material care face dovada stabilirii, înregistrării și achitării obligațiilor fiscale de către contribuabil/plătitor, organul de inspecție fiscală trebuie să întocmeasca un proces-verbal de ridicare de înscrisuri.

În procesul-verbal de ridicare de înscrisuri se înscriu:

• numele și prenumele organelor de inspecție fiscală;
  • funcția și numărul legitimației de inspecție fiscală;
  • date referitoare la documentele reținute: tip, serie, număr, conținut, număr de file, registre, carnete, bucăți etc.

Documentele sau actele se anexează în original când sunt suspiciuni temeinice sau rezonabile că operaţiunile/tranzacţiile nu reflectă realitatea, precum şi când există indicii că s-ar urmări sustragerea sau distrugerea lor de cei interesaţi. În acest caz se remit contribuabilului/plătitorului controlat copii confirmate de un reprezentant legal al acestuia şi de organul de inspecţie fiscală.

Procesul-verbal de ridicare de înscrisuri se completează în două exemplare, din care un exemplar pentru organul de inspecţie fiscală şi un exemplar pentru contribuabil/plătitor.