Prelungirea sediului/punctului de lucru al unei PFA. Cum se face.
2 minute • Ana-Maria Udriste • 27 iunie 2019
Prelungirea sediului/punctului de lucru al unei PFA este foarte importantă deoarece ANAF-ul este vigilent și dacă te prinde fără sediu te va declara inactiv și alte cele. Nu că ar fi o mare problemă asta, doar că vei avea cazier fiscal (nu vei mai putea face o firmă, un alt PFA sau să intri ca administrator/asociat prin vreuna), mai ușor cu deducerile pe TVA și practic viața ta va fi mai complicată.
Iar toată procedura de reactivare durează aproximativ 3 luni, cu controale peste controale pe care e mai bine să le eviți, nu?
Chiar dacă un punct de lucru expirat nu atrage inactivitatea unei PFA, e bine să îi faci prelungirea din timp, pentru că niciodată nu știi cum bate vântul și se schimbă legislația cu totul.
Ce trebuie să faci?
- Cererea de înregistrare la Registrul Comerțului, o găsești în format editabil aici: Cerere inregistrare modificari PFA ONRC.
- Completezi declarația model 3 prin care declari ce activități urmează să desfășori pe PFA – o găsești în format editabil aici: Cerere inregistrare modificari PFA ONRC (asta în cazul în care atunci când faci prelungirea te gândești să mai modifici din activitățile fie deja autorizate, fie să autorizezi altele noi). Dacă faci asta, va fi nevoie și de certificatele constatoare vechi.
- Să închei un document privind prelungirea spațiului pe care îl folosești ca punct de lucru/sediu social. De cele mai multe ori va fi un act adițional la actul deja existent.
- Să depui documentele de mai sus la Registrul Comerțului unde ai sediul și să astepți în liniște 3 zile.
Cum te putem ajuta?
Ne ocupăm să-ți prelungim sediul/punctul de lucru al PFA-ului oriunde în țară, online, fără deplasări inutile. Redactăm documentația, oferim consultanță gratuită și urmărim tot procesul.
Află mai multe aici.