amazon brand registry

Protejarea proprietăţii intelectuale cu Amazon Brand Registry 2.0

9 minute • Cristiana-Maria Druță • 20 iunie 2017


 

Protejarea mai bună  a proprietaţii intelectuale pe Amazon este acum posibilă cu Amazon Brand Registry 2.0. Puţine platforme de comerţ online oferă mai multe oportunităţi şi potenţial pentru branduri în căutare de vizualizări şi vânzări ale produselor lor online decât Amazon.

De fapt, la fiecare dolar cheltuit online, 53 de cenţi sunt cheltuiţi pe Amazon.

Cu toate acestea, puternica platformă de comerţ online poate fi şi un coşmar pentru companiile ce manageriază prezenţa lor online, stabilirea preţurilor, afişarea şi vânzarea produselor lor. Platforma Amazon este recunoscută pentru că nu permite unui brand privat să controleze cine îi vinde produsele sau chiar cum se stabilesc preţurile produselor sale pe platformă.

În multe cazuri, un produs al unui brand ajunge pe Amazon fără acordul companiei. Nu este ceva ieşit din comun ca vânzătorii neautorizați să încarce chiar imagini ale unui brand pentru utilizarea lor în aceste liste nedorite de produse.

În plus, Amazon nu permite companiilor să introducă în listele lor conținut care direcţionează cumpărătorii Amazon pe un site terț sau spre magazine fizice, ceea ce face dificil pentru un brand să păstreze valoarea produselor sale, în condiţiile în care acestea sunt listate la prețuri reduse în mod artificial pe platforma Amazon.

Lucrând cu brandurile de pe Amazon, s-a observat că aceste puncte slabe apar frecvent. Proprietarii companiilor ce au creat un brand sunt deranjaţi de faptul că nu sunt în măsură să controleze cine le vinde produsele, nu pot controla prețurile produselor lor puse atât de către vânzătorii autorizați, cât și de cei neautorizați și nu pot controla utilizarea proprietății intelectuale, cum ar fi imagini, text și mărci.

În timp ce încă este loc pentru îmbunătățiri, Amazon a luat măsuri pentru a rezolva cel puțin problema încălcării dreptului de autor și a mărcii prin lansarea noului program de înregistrare a mărcilor, Amazon Brand Registry 2.0.

Amazon Brand Registry 1.0 vs. Amazon Brand Registry 2.0

Ani de zile, Amazon a avut un registru de marcă. În trecut, însă, acest registru, denumit Amazon Brand Registry 1.0, permitea unui brand să controleze conținutul din propria listă și să creeze înregistrări fără un număr de identificare a comerțului global (GTIN), cum ar fi UPC sau AIN pentru produsele sale. Deși util, caracteristicile Amazon Brand Registry 1.0 au fost limitate.

Cu Amazon Brand Registry 2.0, brandurile care vand pe Amazon au acces la cateva opţiuni noi si incitante cum ar fi adaugarea de imagini suplimentare si adăugarea unei poveşti a brandului la lista sa, pentru a imbunatati gradul de conştientizare a brandului si pentru a promova fidelizarea clientilor.

Cel mai important, însă, este faptul că Amazon Brand Registry 2.0 a promis că va oferi brandurilor mai mult control asupra modului în care ceilalți le vând produsele. Introducerea Amazon Brand Registry 2.0 a venit ca urmare a deciziei Amazon din noiembrie 2016 de a începe să “recunoască” anumite mărci, făcând-o astfel încât terţii vânzători să nu poată vinde produsele anumitor branduri fără a dovedi mai întâi platformei Amazon faptul că au permisiunea scrisă de la proprietarul mărcii sau au facturi reale.

Acest moment i-a determinat pe mulți să se întrebe dacă Amazon Brand Registry 2.0 va lua măsuri suplimentare pentru a da companiilor mai mult control asupra modului în care produsele și proprietatea lor intelectuală sunt prezentate pe Amazon. Într-adevăr, aşa s-a dovedit a fi.

Înscrierea în Amazon Brand Registry 2.0

Amazon Brand Registry 2.0 include câteva instrumente noi şi puternice pentru protejarea proprietății intelectuale a unei companii, pe care  orice persoană  care vinde produse fizice pe Amazon ar trebui să le cunoască.

Înainte de a putea accesa aceste instrumente noi, marca  trebuie să fie înregistrată pe Amazon Brand Registry 2.0.

Chiar dacă marca este deja înscrisă în Amazon Brand Registry 1.0, ea nu va fi înscrisă automat în Amazon Brand Registry 2.0, ci trebuie înscrisă din nou.

Pentru a se califica pentru program, compania va trebui să furnizeze o marcă înregistrată și numărul său de serie de coordonare. Din nefericire pentru brandurile în curs de dezvoltare, mărcile în așteptare nu se califică pentru Amazon.

Cum este Brand Registry 2.0 astăzi?

Când este introdusă o marcă în aplicația Amazon Brand Registry 2.0, trebuie să se acorde atenţie la potrivirea exactă a ortografiei mărcii cu cea care apare în registrele oficiale, inclusiv litere mici/mari sau spaţii.

Apoi, vor trebui introduse informațiile de contact pentru titularul mărcii și/sau reprezentantul legal al mărcii. Persoana înregistrată va trebui să acceseze un e-mail de confirmare pentru a finaliza procesul de înscriere.

Ultimul pas este încărcarea fotografiilor pe care compania ar dori să le pună pe orice ambalaj, precum și a siglei mărcii. După trimiterea informațiilor solicitate și trimiterea codului de confirmare a mărcii către Amazon, se pot accesa noile instrumente și opţiuni ale Amazon Brand Registry 2.0.

Cum ajută Amazon Brand Registry la protejarea proprietăţii intelectuale?

Poate că cel mai util instrument al Amazon Brand Registry 2.0  pentru protejarea proprietății intelectuale este link-ul “Raportați o încălcare”.

Această nouă opţiune arată mai mult ca un hyperlink simplu, dar este un instrument puternic, pe care Amazon Brand Registry 1.0 nu l-a oferit. Prin acest link, companiile pot salva sute de ore de căutare a vânzătorilor care le încalcă proprietatea intelectuală, grație noilor caracteristici de căutare ale instrumentului.

Aceste funcții de căutare permit căutarea unui anumit text, a cuvintelor cheie și chiar a imaginilor, utilizând un instrument similar cu cel folosit de Google în căutarea imaginilor (Google reverse image search). Dacă un proprietar al unei mărci constată că proprietatea sa intelectuală este utilizată în mod ilegal, Amazon Brand Registry 2.0 simplifică procesul de raportare, facilitând acțiunea împotriva încălcării.

În colaborarea cu numeroase companii de brand, Amazon a constatat că depistarea  înregistrărilor care folosesc ilegal drepturile de autor și mărcile este unul dintre cei mai grei pași în protejarea proprietății intelectuale. Cu Amazon Brand Registry 2.0, acest proces a fost drastic simplificat.

Totuși, este important să se înţeleagă ceea ce face și ceea ce nu oferă Amazon Brand Registry 2.0.

Amazon Brand Registry 2.0 încă nu oferă companiilor puterea de a controla vânzătorii autorizați sau de a cere distribuirea exclusivă a produselor lor. Mai degrabă, noul sistem o face doar astfel încât companiile să își poată proteja proprietatea intelectuală prin raportarea vânzătorilor care folosesc în mod ilegal text, imagini și mărci protejate prin drepturi de autor.

Cu toate acestea, este important ca proprietarii de mărci să nu abuzeze de această nouă opţiune. Amazon a început deja să ia în vizor brandurile care utilizează linkul “Raportați o încălcare” ca mijloc de a agresa vânzătorii autorizați ai produselor lor și pare să ia măsuri pentru a elimina acest abuz al instrumentului.

Întrucât Amazon Brand Registry 2.0 este legat de contul vânzătorului unei mărci, se recomandă cu insistență ca brandurile să utilizeze linkul “Raportați o încălcare” numai în cazurile în care un terţ vânzător abuzează de proprietatea intelectuală a unei companii.

În cazurile în care un brand  trebuie să utilizeze instrumentul “Raportați o încălcare”, ar trebui să specifice foarte clar și detaliat în justificare modul în care s-a produs această încălcare. Cu cât sunt furnizate mai multe dovezi, cu atât este mai bine.

Linkul “Raportați o încălcare” trebuie utilizat numai pentru a semnala încălcarea drepturilor de autor și/sau a mărcii. Încălcarea brevetelor de invenţie trebuie să fie totuși raportată prin link-ul  iniţial pus la dispoziţie de Amazon.

Cum poţi exploata la maxim Amazon Brand Registry 2.0?

Amazon Brand Registry 2.0 nu este soluția perfectă. Cu toate acestea, este cu siguranță un pas în direcția cea bună. Instrumentul aduce mai multă putere în mâinile proprietarilor de mărci ale căror produse sunt vândute pe Amazon.

Pentru a profita la maximum de noul sistem, brandurile ar trebui să folosească link-ul “Raportaţi o încălcare” pentru a descoperi și raporta vânzătorii care le violează proprietatea intelectuală  cât mai repede posibil.

Proprietarii de marci vor dori, de asemenea, să verifice conținutul suplimentar îmbunătățit, pe care Amazon Brand Registry 2.0 le permite să îl  includă pe listele lor. Această opţiune  ar trebui să ajute companiile să crească gradul de conștientizare și recunoaștere a mărcii.

Brand Registry are, de asemenea, un plus care ajută noile branduri să obțină primele lor recenzii. Programul Early Reviewer, disponibil numai pentru vânzătorii înregistrați în S.U.A., este un program pentru produse cu mai puțin de cinci recenzii și un preț de vânzare de 15 $ sau mai mult pentru a obține primele lor recenzii. Programul costă (rezonabil)  60 $  și are  o valoare deosebită pentru brandurile care doresc să obțină primele lor recenzii pe ASIN-ul lor Amazon.

În viitor, există o posibilitate reală ca Amazon să introducă mai multe opţiuni și instrumente pentru Amazon Brand Registry 2.0. Compania obişnuieşte să adauge şi să elimine  opţiuni ca răspuns la schimbările de pe piață.

Pentru moment, aceste două caracteristici noi ale Amazon Brand Registry 2.0 oferă companiilor o nouă modalitate puternică  de a controla modul în care marca lor este prezentată pe Amazon, folosind gigantul de comerț electronic ca pe o platformă eficientă de lansare pentru produse noi.

Sursa: https://www.searchenginejournal.com/amazon-brand-registry-2/201570/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *