telekom romania covid 19

În plină pandemie, Telekom România majorează prețurile la abonamente

3 minute • Ana-Maria Udriste • 07 aprilie 2020


Update 08 aprilie 2020: cititorii ne-au spus că în anumite cazuri au existat majorări și de 0.35 euro.

Tocmai pentru a proteja consumatorii și comercianții cu privire la majorarea nejustificată a unor prețuri odată cu instituirea stării de urgență, statul român a venit și a spus că anumite prețuri vor rămâne plafonate sau vor coborî.

Astfel, potrivit Ordonanței Militare nr. 4 din 29 martie, la articolul 8 se mentioneaza că:

“(1) În perioada stării de urgenţă preţurile la energie electrică şi termică, gaze naturale, alimentare cu apă, salubritate şi carburanţi nu pot fi majorate peste nivelul practicat la data emiterii prezentei ordonanţe militare, acestea putând fi doar diminuate în funcţie de cerere şi ofertă.”

Ce-i drept, avem doar anumite domenii, pe care legiuitorul le-a considerat importante și indubitabil indispensabile, precum energia electrică și termică, gazele naturale, alimentarea cu apă, servicii de salubritate și carburanții.

A uitat să menționeze și de serviciile la internet și telefonie, fixă și mobilă.

Ce înseamnă taxă majorare abonament?

Am primit poza de mai sus pe adresa redacției.

După cum se poate observa, în plină pandemie de COVID-19, când peste 1 milion de oameni au contractele de muncă încetate sau suspendate pentru că afacerile și-au întrerupt activitate sau trebuie să trimită angajații în șomaj tehnic, Telekom România introduce o taxă de 0.20 euro, denumită majorare abonament servicii”.

Dar 0.20 euro nu e mult.

Dacă o privești ut singuli, nu e mult. De fapt, cred că majoritatea companiilor ar ignora și ar plăti direct, fără să mai stea pe gânduri.

Însă conform datelor disponibile chiar pe site-ul Telekom România, la data de 09.05.2019 existau un număr de 771.000 clienți.

La un calcul simplu: 771000 clienți x 0.20 euro = 154.200 euro.

Poate că iarași nu e mult, prin raportare la nivelul companiei, însă sunt bani care efectiv au fost încasați (sau urmează să fie) pentru că … majorare abonament.

Asta după ce tocmai au lansat o televiziune online prin Chromecast cu doar 9.9 lei/lună, despre care a scris Octavian Palade.

Este totuși de văzut dacă această măsură s-a aplicat tuturor tipurilor de clienți sau doar celor corporate.

Nu vrem să spunem că este o măsură de contracarare a efectelor pandemiei COVID-19, însă este interesant de văzut abordarea care a stat la baza acestei decizii. Si nu pot să nu mă întreb dacă această taxă este one-time only sau va avea o recurență lunară.

Și poate, pe fondul crescut al consumului de internet din ultimele 3 săptămâni, vom vedea o nouă Ordonanță Militară prin care, printre altele, vor fi plafonate și prețurile la serviciile de telefonie fixă și mobilă, precum și de internet.


Poză preluată de pe Telekom România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *