20150416130252 stuck desk give stretches try infographic man desk stretching excercises

5 sfaturi pentru a lasa stresul la locul de munca

6 minute • Autor Necunoscut • 23 iunie 2017


Indiferent de locul de muncă, munca poate fi stresantă. Dar dacă devine atât de stresantă, simți că nu ai timp să te relaxezi? În cele din urmă, ajungi să aduci mormane de lucrări cu tine acasă și începi să risipești timpul pe care ar trebui să-l petreci cu tine sau cu prietenii și familia ta.

Găsirea unui echilibru bun al vieții profesionale poate fi dificilă, mai ales în era digitală, când este atât de ușor ca munca să te urmeze acasă.

Iată cinci sfaturi pentru a te ajuta să găsesști un echilibru sănătos între viața profesională și cea de personală:

1. Menține un stil de viață sănătos 

Lipsa dietei și a exercițiilor afectează atât sănătatea noastră fizică, cât și sănătatea mentală. Prin implementarea unui program regulat de antrenament și a alimentației sănătoase, îți poți spori capacitatea de a gestiona stresul. Și dacă ești mai puțin stresat, ești mai bine pregătit pentru a lăsa stresul la birou.

Din păcate, atunci când oamenii sunt stresați, au tendința de a dori să mănânce alimente grase sau dulciuri, cum ar fi pizza și înghețată. Încercă să reziști cât mai mult posibil, deoarece aceste alimente te fac doar să te simți letargic și mai puțin capabil să faci față stresului. Evită alimentele bogate în grăsimi, cofeina și zahărul și optează pentru alimente bogate în fibre și carbohidrați sănătoși, cum ar fi cartofii dulci, legumele și orezul. Fructele și legumele sunt întotdeauna o alegere bună, iar în acest caz, acestea vor ajuta la combaterea stresului prin stimularea sistemului imunitar și umplerea corpului cu antioxidanți. Când e vorba de exerciții, cel mai important lucru este să găsești o activitate care îți place. Dacă nu îți place să alergi, nu alerga. Încercă Zumba, kickboxing, înot sau altele – există multe moduri de a face exerciții fără să te torturezi. S-ar putea chiar să te distrezi în timp ce scazi nivelul de stres și crești productivitatea.

2. Ia pauze pe tot parcursul zilei 

La fel cum sportivii iau pauze în timpul unui joc, oamenii de lucru ar trebui să ia pauze în timpul zilelor de lucru. Un studiu a constatat că luarea pauzelor periodice pe tot parcursul zilei poate duce la o satisfacție mai mare față de locul de muncă, la epuizarea emoțională redusă și la un efort general mai mare din partea angajaților pentru a merge mai departe.

Desi frecventa si durata pauzelor ar trebui sa varieze de la o persoana la alta pe baza preferintei si fezabilitatii, studiul sugereaza ca oamenii ar trebui să ia o scurta pauza la inceputul zilei. Pauzele de dimineață te pot ajuta să te simți mai energic, motivat și concentrat. Acestea pot chiar ajuta la reducerea durerilor de cap și spate.

Pe scurt, luarea pauzelor menține stresul la un nivel ușor de gestionat în timp ce vă aflați la locul de muncă, permițându-ți să ajungi acasă cu o senzație de împlinire și calm, mai degrabă decât frustrat și epuizat.

3. Organizează-ți timpul 

Primul pas pentru a-ți organiza timpul este să îți aloci timp pentru organizarea timpului. Având 10-20 de minute la începutul zilei pentru a te uita peste sarcinile și pentru a stabili obiective pentru această zi, îți poate crește drastic productivitatea. De asemenea, este esențial să desemnezi anumite ore ale zilei ca „orele de lucru”. Adăugarea tehnologiei a făcut din ce în ce mai greu ca unii oameni să-și lase locul de muncă la lucru – este dificil să se impună orele de lucru cu șefii, colegii și clienții. Te pot suna sau trimite e-mail seara. Cu toate acestea, stabilirea limitelor pentru timpul tău este una dintre cele mai de bază sfaturi pentru a stabili un echilibru între muncă și viața personală.

Fă o listă cu lucrurile importante pentru tine și decide cât timp dorești să cheltui în fiecare săptămână. Acestea ar putea include participarea la o petrecere cu prietenii, cititul, urmărirea unui film, învățarea unei noi abilități, practicarea unui hobby  etc. Indiferent de ce activitate este, asigură-te că ai ceva timp „planificat” .

4. Organizează ziua de mâine

Împreună cu organizarea timpului la începutul zilei de lucru, este de asemenea important să îți organizezi timpul la sfârșitul zilei pentru a te gândi la prioritățile de a doua zi. Acest lucru te va salva de la ofertul de a-ți aminti dimineața la ce ar trebui să lucrezi.  Luați încă 10-20 de minute la sfârșitul zilei pentru a revizui ceea ce ai făcut în acea zi, unde ai rămas și ce sarcini trebuie să continui dimineața. Această metodă îți va permite să îți eficientizezi activitatea și să menții un flux neted de la o zi la alta.

5. Bucură-te de drumul către muncă și de la muncă 

Deplasarea este una dintre principalele cauze ale stresului la oamenii care muncesc. Un studiu suedez a constatat că cuplurile în care un partener face spre muncă cel puțin 45 de minute au șanse de 40% mai mari de a divorța. Modul în care îți petreci drumul influențează productivitatea ta în timpul zilei, dar și atitudinea ta atunci când ajungi acasă.

Încercă să utilizezi transportul de dimineață ca o perioadă de exerciții de meditație, reflecție și respirație. Practica acestor abilități te poate ajuta să rămâi calm și concentrat pe parcursul zilei. În drum spre casă, concentrează-te asupra relaxării și celebrării că te afli în drum spre casă.

Găsirea unui echilibru între muncă și viață poate fi dificilă și stresantă. Dar, pe lângă menținerea unui stil de viață sănătos și valorificarea maximă a transportului, poți gestiona acest stres mai ușor prin luarea pauzelor pe tot parcursul zilei și organizând timpul.

Pentru informarii suplimentare citeste si articolul nostru despre cum sa iti cresti productivitatea – 17 sfaturi .

Vezi sursa aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *