16

#16

Fără categorie

13 minute • Ana-Maria Udriște • 28 decembrie 2020


Nu ne vine să credem, dar suntem în ultima săptămână din an. Wow, cum a trecut. Incredibil! Dar îți mulțumim că ai fost alături de noi în acest proiect și că ți-am livrat niște informații interesante în inbox, în fiecare luni și joi.

E rândul nostru să te întrebăm: ce sugestii de conținut ai? 🙂 Scrie-ne mai jos.

Leave a comment

#interesante

  • Singapore a aprobat carnea făcută în laborator. 

Bucățile de pui ar putea fi puțin diferite în curând în Singapore. Pentru prima dată în lume, ”puiul de cultură” a fost aprobat pentru vânzare. Spre deosebire de puiul sacrificat, puiul cultivat este rezultat prin adăugarea unui amestec de substanțe nutritive la o cantitate mică de celule reale de pui. Drept urmare, carnea de pui poate fi cultivată fără părți necomestibile, cum ar fi oasele. Aceste bucăți de pui specifice au fost dezvoltate la un startup din San Francisco, numit Eat Just, și deocamdată vor fi disponibile în Singapore.

Astea nu trebuie confundate cu alternativele la carne, precum Beyond Meat. Nu, vorbim de carne de cultură. În laborator. 

  • Guvernul SUA îl dă în judecată pe Walmart pentru că a alimentat criza opioidelor

Purdue Pharmaceuticals are o istorie lungă în State. Pe scurt, a încurajat consumul de opioide (ne aducem aminte de Doctor House și dependența lui de OxyContin?) și au încurajat supraprescrierea de opioide (mai mult decât era necesar), iar multe din acestea au dus la supradozaj, dependență și uneori deces. Pe 21 octombrie, Purdue a încheiat o înțelegere de 8 miliarde de dolari cu statul american. Dar statul american vine și dă vină și pe Walmart, pentru că personalul de acolo ar fi făcut refill prea ușor la medicamente.

Ca să înțelegi paralela, dacă mâine în România compania Antiobiotice S.A. ar fi acuzată că a încurajat consumul de antibiotice mai mult decât trebuia, e posibil să fie luat în vizor și un lanț de farmacii precum Sensiblu, care eliberează rețelele de antibiotice mult prea ușor, fără să facă verificări suplimentare sau le dau pe ochi frumoși.

  • Studiourile MGM vor să vândă parte din filmele lor. Printre titluri se numără opere faimoase precum filmele din seria James Bond, „The Terminator”, „Rocky” și multe altele. Decizia nu este una neașteptată având în vedere popularitatea din ce în ce mai mare a serviciilor de streaming: Netflix a înregistrat peste 40 de milioane de noi subscriberi în 2020, Disney+ este pilonul central al strategiei Disney pentru viitor, iar Warner Bros va lansa toate filmele sale noi (inclusiv „Matrix 4”) și pe HBO Max concomitent cu lansarea din cinema. Cu alte cuvinte viitorul industriei cinematografice va fi less cinema și more streaming. 

#utile

Nu da click pe toate chestiile pe care le primești pe Whatsapp

În perioada asta au loc foarte multe campanii de phishing prin care atacatorii vor să ia date personale, sensibile sau să bage viruși în telefon. 

Ce poate fi mai ușor decât să dai forward la mesaje pe grupurile de Whatsapp cu felicitări de Crăciuni și urări de bine? Chiar dacă, în sine, mesajul nu conține nimic rău, mare atenție la linkurile pe care le conține și pe ce dai click.

Spre exemplu, cum e și campania falsă cu Telekom.

Cum returnăm cadourile pe care nu le vrem?

Hai să fim serioși: nu o să dăm acum înapoi cadourile ca să primim bani în loc, dar poate că este o măsură nepotrivită, nu ne place culoarea, are un defect etc. 

Cum facem să îl dăm înapoi? Depinde foarte mult de politica magazinului: unele din ele au și ”bonuri pentru cadou” pe lângă bonurile fiscale, ca să le poți schimba în magazin. La multe alte magazine te poți duce cu produsele cu toate etichetele și cu ambalajul și să ceri să ți-l schimbe sau să primești altceva în schimb.

Din păcate nu prea merge să dai produsele înapoi și să primești bani, dar măcar nu trebuie să rămâi cu ele.

Desigur, dacă persoana care ți-a făcut cadoul a cumpărat ceva pe online, nu ai decât să treci prin lungul coridor al rușinii și să o rogi să-ți dea factura / chitanța ca să îl poți face retur.

Noi reguli pentru relația dintre UE și UK post-Brexit

Săptămâna viitoare Regatul Unit va ieși din perioada de tranziție post-Brexit și oficial va fi „autonom” față de Uniune. Acordul final privind relația dintre cele două jurisdicții a fost încheiat săptămâna trecută și prevedere reguli noi în special în privința deplasările între acestea. 

Astfel, cetățenii UE din zona Schengen pot vizita Regatul dacă  cel mult 90 de zile, dintr-un interval de 180 de zile. Pentru studiu, muncă sau trai, Regatul a introdus un sistem pe bază de puncte similar cu cel folosit în Australia și va necesita o viză. 

O viză de student va costa 348 de lire sterline, solicitarea unei vize pentru un muncitor calificat va costa între 610 și 1.408 lire sterline. Vor face excepție muncitorii care caută de lucru în domeniile în care UK are deficit de personal. De asemenea, aceștia vor trebui să plătească o taxă suplimentară pentru sănătate de 624 de lire pe an, cu excepția cazului în care sunt angajați în domeniul sănătății. 

#social media

  • New York Times lansează integrame în AR pe Instagram

Că vrem că nu vrem, viitorul tehnologiei presupună că telefonul este mai mult decât un smartphone. E simplu: toate telefoanele mobile fac poze, filmează bine, poți asculta muzică etc. Dar ce va fi în perioada următoare? Ei bine, realitatea augmentată. Fie că o începem de amuzament și plasăm obiecte în cadrul unor poze sau videouri sau că facem integrame, it is the next thing.

  • Google se apucă de un generator de integrame

Sigur, încă nu este public, dar dacă ne uităm la ce aplicații de proprietate intelectuală au mai fost depuse de către Google, vom vedea și asta.

Spre exemplu, dacă ești pasionat de drept, Google va putea să îți genereze un set de integrame din care să înveți noțiuni de bază sau să descoperi lucruri noi. Pretty neat.

  • Ca influencer, nu e de ajuns să respecți divulgarea și atât

Așa cum afirmam în nenumărate rânduri, un influencer nu este un simplu canal de comunicare și de vânzare. Legătura între un influencer și comunitatea care îl urmărește este foarte puternică și se duce dincolo de 2-3 postări și un #AD.

În UK, Klarna tocmai a trecut printr-o investigație din cauza unor postări ale unor influenceri. Pe scurt, Klarna este o soluție de ”plată întârziată”, un fel de Card Avantaj, Star BT etc. de la noi, care-ți permite să plătești în 3 rate, fără să ai musai un cont special deschis undeva anume pentru asta. A primit o investiție foarte mare anul acesta și, desigur, investește în influencer marketing.

3 postări au intrat în radarul autorității din UK pentru că, deși aveau #AD la început și toate cele, încurajau consumatorii să beneficieze de serviciile Klarna ca să-și ridice moralul pe timpul lockdownului de COVID-19.

Că vorbim de skin care routinevitamine etc. Klarna nu trebuie să se folosească de idei precum ”ridicarea moralului”, ”descoperirea stării de spirit” în contextul promovării serviciilor de plată în rate sau de plată întârziată

Așadar, nu e de ajuns doar să pui #ad, #sponsored etc., ci ca întreaga ta campanie să fie on point

  • Pierzi 12 kilograme în 2 săptămâni cu injecții pentru slăbit.

Eu înțeleg: sunt femeie, trecută de prima tinerețe, iar oricât sport aș face, zău că am niște zone încăpățânate care nu vor și pace. Și pentru că în perioada de după sărbători toate vrem să arătăm mai fresh și mai trase prin inel, ne sclipesc ochii imediat ce auzim de ceaiuri de slăbit, pastile, alte tratamente corporale, precum și injecții de slăbit.

Asta a fost discuția și în UK, unde câteva companii au promovat pe Instagram postări precum ”peste 6 kg slăbite în 2-4 săptămâni”, ”conform rezultatelor trecute ale clienților” etc. Mai trebuie să mai spun că nu a fost ok

Trebuie să ținem minte că atunci când vrem să promovăm produse și servicii pe social media, informațiile trebuie să fie:

  • clare
  • să nu inducă în eroare
  • să poată fi verificate, mai ales dacă vorbim de afirmații privind sănătatea

Și ca sfat, încearcă să adopți anul viitor un stil de viață un pic mai sănătos și mai echilibrat. Poți face minuni cu modificări extrem de mici, pe cuvânt! 

  • Facebook a desfășurat una dintre cele mai ample operațiuni de eliminare a conținutului de tip fake news. Compania a închis peste 100 de pagini rusești și franceze de conturi care făceau propagandă politică în zona Africii. Ce e diferit la această operațiune este faptul că pentru prima dată paginile închise au interacționat între ele, fie pentru a se acuza reciproc de propagandă falsă, fie pentru a promova mesajele celor „din aceeași tabără”. Scopul interacțiunilor a fost tocmai de a reduce suspiciunile și de a da impresia că sunt conturi și pagini legitime. Ceea ce ne indică faptul că pe măsură ce fenomenul de fake news și utilizatorii devin mai sceptici, trollii găsesc modalități inovative de manipulare. Așa că fii mereu în gardă legat de tot ce citești pe social media și verifică orice informație din mai multe surse sigure. 

#e-commerce

  • Say hello to driveless shopping experience
    • Robomart este un ”livrator” de magazin la tine acasă. Ca să nu mai stai după Glovo, Uber etc. Nu, este un magazin mobil, care se deschide în fața ta, scanezi produsele, plătești și cam aia e. Cum funcționează? Intri în aplicație, vezi cu ce produse este încărcat, ajunge la adresa ta, deschizi ușa, scanezi produsele și gata! Ți-a luat banii de pe card and it is all good to go. Momentan, doar în Hollywood.
    • Nuro este primul serviciu de livrare fără șofer din California. Practic plasezi comanda la partenerii selecționați și o pune într-o mașinută care va veni la tine fără șofer. 
  • Și să nu uităm de magazinele care nu au personal
    • Celebru deja este Amazon Go: intri în magazin, iei produsele de pe raft, le scanezi, ai ieșit pe ușă și ți-a luat banii de pe card.
    • În România aveam un echivalent numit Grab & Go, pe care îl puteai găsi pe Calea Victoriei. Mecanismul este același: veneai în magazin, luai produsele de la raft, scanai și plecai. S-a deschis pe 17 octombrie și, din păcate, pe 7 decembrie s-a închis. Tocmai pentru că cu pandemia circulația pietonală a fost destul de mult limitată.
  • În România nu avem încă mașini care se conduc singure sau magazine unde intri și ieși fluierând, dar Glovo lansează în permanență în Q-commerce parteneriate cu tot mai multe branduri. Ai până și Ikea, prin Glovo.
  • Dar, in other news, cum ziceam, californienii se vor bucura de livrări autonome începând din 2021. Start-up-ul Nuro a primit primul permis pentru utilizarea vehiculelor autonome fără șofer. Până acum, pentru a circula toate mașinile autonome, chiar și în California, unde acestea se testează în mod constant, trebuiau să aibă un „șofer” gata să preia controlul în caz de nevoie. Nuro va folosi flota sa fără șofer pentru a oferi servicii de livrare de produse la domiciliu. Practic un Glovo autonom. Reprezentanții start-up-ului consideră că serviciul va beneficia în principal familiile fără acces la un autovehicul și cele extrem de ocupate, care vor putea să se aprovizioneze chiar mai facil decât înainte. 
  • China ia în vizor gigantul Alibaba. Lupta dintre autoritățile publice și companiile Big Tech a ajuns și în China. Dacă luna trecută autoritățile chineze publicau primele reguli cu privire la concurența în industria digitală, acum se pare că au deschis și prima investigația în activitățile unei companii autohtone. Dacă ani de zile guvernul chinez a lăsat companiile precum Alibaba sau Tencent să-și dezvolte „mega-ecosisteme”, se pare că bunăvoința le-a ajuns la final Investigația marchează subliniază disciplina crescută pe care statul chinez vrea să o impună companiilor digitale, în rând cu tendințele din Europa și SUA. Decizia nu este una de condamnat, mai ales că în China aplicațiile ca Alibaba au o putere „despotică”: oferă prețuri diferit de la utilizator la utilizator, forțează companiile care vând în marketplace-urile lor să nu mai folosească alte platforme, nu permit sharingul în alte aplicații, etc.

#recomandarea avocatoo


Nu uita să ne urmărești pe FacebookInstagram și Youtube și să intri pe site, ca să vezi ultimele informații.

Să te bucuri de această săptămână din an și ne reauzim pe 4 ianuarie 🙂

Cu drag,

Ana și Bogdan