36

#36

Fără categorie

22 minute • Ana-Maria Udriște • 18 mai 2021


Salutare, salutare!

Avem noi măsuri de relaxare, ceea ce ar trebui să ne bucure, dar aparent de miercuri începe școala pentru toți elevii … the horror în trafic. E un moment bun să asculți episoadele noastre din podcast #pelegale.

Nu uita să dai share pe butonul de mai jos și să încurajezi prietenii tăi să se aboneze la acest newsletter.

Share

⚖️ juridic

  • Se termină pandemia și se relaxează măsurile la nivel național.
  • Ciao, bella! Google trebuie să plătească în Italia. Destul. Consiliul Concurenței din Italia a sancționat compania cu 100mil euro pentru practicile sale anticoncurențiale privind Android Auto. Mai exact, acest Consiliu spune că Google a împiedicat Enel X Italia, producătorul aplicației de încărcare a mașinilor electrice JuicePass, să fie inclusă în platformă. Google spune că nu a făcut nimic rău. Oh well.Cam care e faza?„Refuzând interoperabilitatea Enel X Italia cu Android Auto, Google a limitat în mod nedrept posibilitățile pentru utilizatorii finali de a utiliza aplicația Enel X Italia atunci când conduc și reîncarcă un vehicul electric. În consecință, Google a favorizat propria aplicație Google Maps, care rulează pe Android Auto și permite servicii funcționale pentru încărcarea vehiculelor electrice, limitate în prezent la găsirea și obținerea indicațiilor de orientare pentru a ajunge la punctele de încărcare, dar care în viitor ar putea include alte funcționalități, cum ar fi rezervarea și plata. ”Pe înțelesul tău:
    • dacă ești un gigant, așa cum e Google, cu o poziție dominantă, nu poți să le tai accesul chiar tuturor persoanelor după cum ai chef în ziua respectivă, chiar dacă ai putea justifica economic acest lucru
    • legislația concurențială, care se aplică și în România și în UE cam în același fel, urmărește să stopeze asemenea abuzuri tocmai pentru ca utilizatorii finali și consumatorii să aibă de unde alege
    • conform legislației Uniunii Europene, o constatare a dominanței unei anumite piețe face ca o companie să fie responsabilă și să nu restricționeze concurența pe alte piețe pe care își desfășoară activitatea
    • Google deține 2/3 din piața din Italia pe segmentul de Android smartphone
    • pentru că nu a permis unei aplicații acces la Android Auto, practic Google nu i-a oferit posibilitatea utilizatorului final să facă o alegere și îl transformă, așadar, în utilizator captiv
  • Marea Britanie a dezvăluit o nouă lege pentru amendarea companiilor de social media care nu reușesc să elimine abuzul online. Amenda: până la 10% din vânzări sau 25 milioane USD.
  • Facebook face un pas înainte pentru blocarea informațiilor false. Altfel spus, Facebook vrea să citești înainte să dai share. Rețeaua socială testează o fereastră pop-up care le va reaminti oamenilor că și-ar putea dori să citească ceva înainte de a le spune tuturor prietenilor și familiilor lor despre “chestia aia”. Gen nu mai dăm share așa de dragul de a o face.Dacă cineva încearcă să dea share unui articol pe care nu l-a deschis, fereastra pop-up îl va avertiza că ar putea fi ”lipsit de faptele cheie”. Abia apoi va putea alege să deschidă articolul sau să-l partajeze oricum. Un purtător de cuvânt al Facebook a declarat pentru Verge că programul pilot va începe cu 6% dintre utilizatorii Android.
  • Măsurile de relaxare aduc niște probleme destul de interesante cu privire la purtatul măștii în interior, mai ales la locul de muncă. Exact cum afirma și în SUA președintele Biden (despre care am scris într-un newsletter anterior, iar dacă erai abonat, îl prindeai la timp), companiile vor decide dacă în locurile unde angajații sunt cu toții vaccinați se mai poartă sau nu mască. Acest lucru va fi și la noi, după cum a afirmat prefectul de București.
  • Autoritatea privind protecția datelor personale din Norvegia vrea să amendeze Disqus (platforma de comentarii pe site-uri) cu 2.5 milioane de euro pentru că a urmărit comportamentul consumatorilor prin intermediul unor ID-uri de cookie fără consimțământul persoanelor.
  • Wordclass Romania a fost sancționată cu 2.000 de euro pentru că a postat o cerere de demisie a unui angajat pe un grup de Whatsapp unde erau toți angajații companiei. Astfel, persoanele au avut acces neautorizat la anumite date cu caracter personal și a fost încălcat GDPR.
  • Mai țineți minte că în perioada stării de urgență / alertă au apărut tot felul de site-uri care îți generau declarația și prelucrau datele voastre personale? Unul din aceste site-uri, http://declaratieppr.ro/ a fost sancționat cu 200 de euro amendă, pentru că operatorul era o persoană fizică.Ce date s-au prelucrat? numele, prenumele, prenumele părinților, domiciliul, codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, adresa locuinței în fapt, locul deplasării, scopul deplasării și semnătura.
  • Apropo de Microsoft și hărțuire … Consiliul de administrație al Microsoft l-a investigat pe fondatorul Bill Gates pentru o presupusă relație sexuală cu o femeie angajată în urmă cu două decenii. O purtătoare de cuvânt a miliardarului a recunoscut că Gates a fost implicat într-o relație extraconjugală în jurul anului 2000 care „s-a încheiat pe cale amiabilă”. Consiliul de administrație al Microsoft a lansat o investigație în acest sens în 2019, dar Gates a demisionat din consiliul de administrație în martie 2020, înainte de finalizarea anchetei.

🕵️ interesante

  • Blogul fostului președinte american Donald Trump nu reușește să mai atragă atât de multă lume ca pe Twitter. Un engagement scăzut nu reflectă altceva decât puterea majoră pe care o au platformele de social media consacrate.
  • NASA s-ar putea să fi contaminat Marte cu viață.
  • Cine deține clienții de pe un marketplace? Acest lucru este extrem de interesant pentru că vorbim de răspundere, prejudicii, despăgubiri etc. Și nu este un lucru ușor. Iar Amazon este cel care face primele mișcări de schimbare în această direcție.60% din volumul de comerț electronic Amazon cumpără de la terți prin Marketplace – cumperi de pe Amazon, dar nu de la Amazon (cam la fel ca la noi la eMAG, cumperi de pe eMAG, dar de fapt cumperi de la un vendor din marketplace). Deci al cui este businessul asta? Cine deține clientul într-o afacere de tip marketplace și cine efectuează vânzarea? Trei povești în această săptămână din America:
    • aparent, unii oameni care se ocupă cu e-commerce-ul de pe Amazon au avut acces la date despre vânzările de pe marketplace, despre care Amazon a spus întotdeauna că nu ar trebui să se întâmple. Amazon este atât comerciant cu amănuntul, cât și platformă și, deși este normal ca un comerciant cu amănuntul să concureze cu furnizorii săi (toți comercianții cu amănuntul au făcut asta întotdeauna!), furnizarea de date despre clienții săi de pe Marketplace echipei sale de vânzare cu amănuntul este un conflict de interese. Gândește-te așa: dacă echipa de sales de pe eMAG ar avea acces la datele vendorilor din Marketplace eMAG, cu care eMAG concurează în mod direct … mai avem concurență pe bune?
    • Am spus în newsletterul trecut că o instanță într-un proces pentru un hoverboard defect a constatat că Amazon este răspunzător pentru daunele cauzate de produsele defecte ale vendorilor din Marketplace. Deci cine face cu adevărat vânzarea?
    • cineva a găsit o bază de date cu companii și cumpărători care participă la un proiect de anvergură pentru a vinde recenzii false Amazon, iar Amazon pare să fi reacționat interzicând (temporar?) unii dintre cei mai mari furnizori chinezi de pe piață (Aukey, Tomtop etc.) – brusc paginile lor sunt goale.
  • Tot în strânsă legătură cu asta, Amazon a trimis cărți poștale către vânzători terți care operează pe platforma sa din SUA pentru a-și verifica numele și adresele. Gigantul tehnologic a început să implementeze această măsură pentru noii vânzători în 2020, înainte de a se extinde la vânzătorii existenți anul acesta. Amazon are peste șase milioane de vânzători terți la nivel global pe platforma sa, cu peste 50% dintre aceștia în America de Nord. În septembrie, Amazon a introdus o nouă politică care obligă vânzătorii să-și facă publice numele și adresele. Cum face și Google Maps când vrei să te listezi ca business.
  • Un manager senior la Goldman Sachs cu sediul la Londra și-a dat demisia după ce investiția sa în Dogecoin la începutul acestui an i-a adus milioane.
  • Globurile de Aur se confruntă cu anulări și boicotări din cauza lipsei de diversitate. Hollywood Foreign Press Association (HFPA) este o organizație non-profit care reprezintă premiile, alcătuită din jurnaliști și fotografi care raportează, de asemenea, despre industrie. Din cei aproximativ 90 de membri care au votat, niciunul nu este de culoare. Dincolo de anularea NBC din 2022, Netflix și Amazon au amenințat că vor tăia conexiunile, în timp ce unii actori boicotează premiile. Actorul Tom Cruise a returnat chiar și trei premii Globul de Aur la HFPA în semn de protest.
  • Chegg este o platformă unde studenții găsesc experți 24/7 care să îi ajute la teme. Și pe care studenții îi plătesc.
  • CEO-ul Airbnb prezice o revenirea secolului în turism. Prezicerea a fost făcută odată cu anunțarea rezultatelor financiare ale companie în primul sfert de an – care au fost cu 5% mai mari decât în aceeași perioadă a anului precedent. Acest aspect reprezintă o indicație clară a apetitului crescut pentru călătorii, adus de succesul demersurilor de vaccinare.Cu toate acestea, tot el subliniază că modul în care turismul se va realiza va fi diferit, după ce „oamenii au realizat că nu trebuie să stea într-o singură locație pentru a munci”. Trendul arată o creștere a rezervărilor pe termene mai lungi, a locațiilor „întregi” – case, nu doar apartamente – pentru toată familia. Cel mai probabil, trendul este un efect al noii paradigme work from anywhere, care pare ca se va păstra și după pandemie.
  • Veritone a lansat o platformă care permite creatorilor de profil înalt să genereze și să licențieze „deepfakes” din propriile voci. Marvel.AI permite vedetelor și altor figuri proeminente să câștige bani fără a fi nevoie să înregistreze conținut nou. Licențierea vocii.

🛒 e-commerce

  • Shein (care se pronunță She In) este un Tik-Tok al e-commerce-ului, care a crescut 8x în ultimii ani.
  • La mulți ani de ziua mamei! – copilul tău tocmai a cumpărat înghetață Spongebob în valoare de 2.6K $! (na: ziua mamei in America a fost pe 9 mai). Aceasta a fost realitatea pentru o mamă săptămâna trecută, după ce fanaticul ei copil în vârstă de 4 ani a făcut achiziția nerambursabilă. În timp ce un GoFundMe (un fel de crowdfunding) a ajutat-o mai mult decât doar să recupereze din această datorie temporară, astfel de achiziții făcute de copii pe Amazon nu sunt un concept străin.În 2016, un judecător federal a făcut Amazon să plătească rambursări de 26,5 milioane de dolari părinților ai căror copii au făcut achiziții în aplicație fără permisiune, ceea ce reprezintă aproximativ o treime din suma reală cheltuită în mod accidental (86 de milioane de dolari). Comisia Federală pentru Comerț (FTC) a susținut că Amazon a făcut să fie mult prea ușor pentru copii să facă cost suplimentar în timp ce jucau jocuri Amazon, situație în care Google și Apple s-au trezit în doi ani mai devreme plătind 19 milioane de dolari și respectiv 32,5 milioane de dolari sub formă de rambursări.
  • Tik-Tok începe testarea e-commerce-ului în Europa. TikTok este în parteneriat cu mărci din Europa pentru a testa vânzările în aplicații. A început parteneriatul cu comercianții din Marea Britanie pentru a-i ajuta să vândă produse direct prin intermediul aplicației.
  • Amazon a dezvăluit că a blocat anul trecut peste 10 miliarde de anunțuri frauduloase suspecte, o creștere cu 67% față de anul trecut. Gigantul de comerț electronic a publicat primul său raport anual privind eforturile sale de combatere a falsificării. Din 2019, Amazon a avertizat că vânzarea de produse contrafăcute pe platforma sa prezintă un risc semnificativ pentru brandul său.
  • pe eBAY poți cumpără NFT. eBay permite ca NFT-urile din anumite categorii să fie vândute pe platforma sa. NFT-urile sunt articole digitale unice a căror proprietate este urmărită pe un blockchain. eBay va permite vânzătorilor de încredere să enumere cărți de tranzacționare, muzică, divertisment și artă. Se va extinde la mai multe categorii după ce a adunat feedback despre oferta actuală de NFT-uri. eBay este deschis acceptării criptomonedelor în viitor, dar în prezent acceptă doar plăți standard.
  • Walmart achiziționează start-up-ul de cabină de probă virtuală Zeekit. Acesta le va permite consumatorilor să „încerce” îmbrăcămintea atunci când fac cumpărături online. Compania folosește o combinație de procesare a imaginilor în timp real, viziune computerizată, învățare profundă și alte tehnologii AI pentru a le arăta cumpărătorilor cum ar arăta într-un articol printr-o simulare care ia în considerare dimensiunile corpului, potrivirea, dimensiunea și chiar materialul de îmbrăcăminte în sine.

În ultimul nostru podcast, am vorbit despre importanța unei politici de social media în cadrul organizației tale, chiar dacă ție ți se pare că este un aspect irelevant. Te invit să asculți episodul și să ne scrii la final, ca să te ajutăm să o implementezi în cadrul companiei tale.

🤳 social media

  • Facebook pierde în primă fază bătălia cu Irlanda și este posibil ca asta să rezulte într-o interdicție de transfer privind datele personale între UE și US. Aceasta este ultima din disputa lungă dintre Facebook și Schrems. Pe de altă parte, dacă Irlanda, în cadrul investigației, va ajunge la concluzia că mecanismul implementat nu este în conformitate cu prevederile unionale, acest lucru nu va afecta doar Facebook, ci și Google, Apple și mulți alți giganți care transferă date din Europa în SUA.Să nu uităm că o instanță din Bavaria a decis recent că folosirea de către companii a unui utilitar precum Mailchimp nu are o bază legală și ar trebui stopată o asemenea practică. Tocmai pentru că Schrems.
  • Autoritatea privind protecția datelor din Italia a cerut TikTok să elimine conturile persoanelor sub 13 ani și să adopte măsuri suplimentare pentru asigurarea unui mediu sigur.
    • TikTok tocmai a eliminat 500k de utilizatori din Italia despre care s-a presupus că ar fi sub 13 ani. În perioada 9 februarie – 21 aprilie, peste 12,5 milioane de utilizatori de pe platformă au trebuit să-și verifice din nou vârsta.
    • Autoritatea a luat această acțiune după ce a avut loc un incident al unei fete de 10 ani din Palermo care a murit de asfixiere după ce a participat la o „blackout challenge” pe rețeaua socială.
    • După acest incident, autoritatea din Italia a implementat reguli stricte pe TikTok, iar compania s-a angajat să lucreze mai bine și să își consolideze capacitatea de a detecta și bloca utilizatorii minori. Obiectivul său principal este să protejeze confidențialitatea, să mențină securitatea utilizatorilor săi și să acorde o atenție specială publicului minor din aplicația sa și, prin urmare, va implementa niște măsuri cu scopul menținerii unui mediu mai sigur pe platforma lor.
    • Compania a prezentat planuri grozave care includ, de asemenea, dezvoltarea unei tehnologii AI pentru a detecta vârsta utilizatorului destul de precis.
    • Potrivit autorității, compania a fost de asemenea de acord să lanseze campanii publicitare, atât în aplicații, cât și prin radio și ziare în Italia, pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la utilizarea în siguranță a platformei și pentru a transmite mesajul că nu este potrivit pentru persoanele cu vârsta sub 13 ani, inclusiv prin folosirea unui limbaj și format care ar putea fi înțeles de minori.
  • Descărcările aplicației Clubhouse au scăzut de la 9.6. milioane în februarie la 0.9 milioane în aprilie. Asta în contextul în care mai toate rețelele au copiat modelul de voice & audio only. Iar Clubhouse a avut parte de o capitalizare de imagine foarte bună și a vuit mult lumea despre el. Oare tot ce au dezvoltat și celelalte platforme va fi sortit eșecului?
  • Cum cenzurează Instagram lucrurile pe care nu vrea să le vezi? În ultimele câteva săptămâni, cel puțin trei dialoguri și discuții #hashtag au fost eliminate inexplicabil pentru ceea ce Instagram susține că este o problemă tehnică.
    • #MMIWG vine de la Missing and Murdered Indigenous Women and Girls. Hashtag-ul a fost folosit atât pentru postările MMIWG, cât și pentru postările Red Dress Day (rochiile roșii au devenit un simbol pentru femeile indigene dispărute și ucise din America de Nord), într-o zi dedicată cinstirii acestor femei.
    • #SheikhJarrah și #SaveSheikhJarrah au fost folosite pentru a răspândi conștientizarea după ce un videoclip a devenit viral în care se arăta un colonist israelian care fura casa unei femei palestiniene în cartierul Sheikh Jarrah din Ierusalimul de Est.
    • #Canna4Climate este un nou efort care încurajează comunitatea de canabis să ”dea înapoi naturii” pe 21 aprilie, ziua dintre Ziua de apreciere a canabisului și Ziua Pământului.
    Utilizatorii au văzut repede că poveștile (stories și postări) care menționează aceste diferite hashtaguri au avut o acoperire limitată sau au primit mesajul „această postare / story nu mai este disponibilă”. În timp ce Instagram a postat pe Twitter că problema tehnică a fost rezolvată pe 6 mai – la două săptămâni după #Canna4Climate și la o zi după #MMIWG – utilizatorii Instagram au continuat să vadă că problema persistă cu #SheikhJarrah pe 7 mai. Unii utilizatori s-au plâns, de asemenea, că Instagram vizează doar anumiți utilizatori.
  • TikTok testează un instrument de recrutare pentru a ajuta oamenii să găsească locuri de muncă și pentru a ajuta companiile, recrutorii și brandurile să găsească candidați. Listele de locuri de muncă vor fi postate pe o pagină web separată de aplicație. Solicitanții vor putea posta CV-uri video. Instrumentul ar putea ajuta mulți tineri adulți să ia legătura cu brandurile și să se angajeze.
  • Youtube lansează un fond de 100 milioane dolari pentru creatori ca să facă Youtube Shorts.
  • Google lucrează la un tool care le va permite marketerilor să obțină date analitice fără să mai folosească cookie-uri.
  • Whastapp nu va șterge conturile persoanelor care nu acceptă noua sa politică, dar va limita accesul la anumite funcționalități.
  • Ca urmare a parteneriatului cu Facebook, Spotify va implementa timestamps în podcasts.
  • Rețeaua de socializare Parler a revenit pe App Store-ul Apple cu un nou sistem de moderare a conținutului AI. Apple a eliminat inițial site-ul social media după atacul adin supra Capitoliului din 6 ianuarie, dar a permis revenirea acestuia după ce Parler s-a oferit să își actualizeze aplicațiile și practicile de moderare.

📱 internet & tehnologie

  • Google vrea să pună capăt parolelor.
  • MoneyGram a anunțat că va începe să accepte bitcoin printr-un parteneriat cu Coinme. Utilizatorii firmei de transfer de bani vor putea cumpăra bitcoin și retrage în numerar la chioșcurile MoneyGram din SUA începând cu sfârșitul acestei săptămâni.
  • Google Pay a introdus transferuri internaționale de bani, primele țări în care acest serviciu este disponibil fiind India și Singapore. Funcția este activată de compania fintech Wise și furnizorul de servicii financiare Western Union.
  • După cum am mai discut în edițiile trecute, se pare că guvernul chinez a început de la finalul anului trecut să aibă o abordare mult mai dură față de marile companii de tehnologie. După ce recent a penalizat Alibaba cu o amendă record pentru practici anticoncurențiale, în premieră, și a început o serie de investigații în practicile altor companii, acum se pare că a luat la ochi companiile de ride-hailing.Didi Chuxing și alte nouă astfel de companii asemănătoare Uber au fost chema vineri la o întâlnire cu guvernul chinez. Acestora le-a fost semnalat să rezolve o serie de probleme care afectează industria: de la monopolul asupra datelor legat de transport, la creșterea arbitrară a prețurilor în mod aleatoriu pentru unele curse.
  • Google intenționează să dubleze dimensiunea echipei sale etice de AI în viitorul apropiat, potrivit vicepreședintelui inginer Marian Croak, care supraveghează centrul de cercetare Google axat pe AI responsabil. La Festivalul Future Of Everything de la Wall Street Journal, Croak a spus că Google dorește să își dezvolte echipa responsabilă de AI la 200 de cercetători.
    • Croak a declarat că AI responsabilă este fundamental pentru afaceri. „Deteriorează grav brandul dacă lucrurile nu sunt făcute într-un mod etic”, a spus ea.
    • Croak a menționat că CEO-ul Google, Sundar Pichai, a fost de acord să ridice bugetul de funcționare pentru o echipă care lucrează la combaterea discriminării AI, a prejudiciului și a altor probleme.
    • Echipa responsabilă de AI se concentrează și pe AI în sănătate, inclusiv un algoritm care scanează vârful degetelor prin intermediul telefoanelor Android pentru a detecta ritmurile cardiace anormale. Echipa, de exemplu, a descoperit că persoanele cu pielea mai închisă la culoare au experimentat mai multe erori și variabilități cu algoritmul, pe care le-au abordat înainte de lansarea acestuia.
    • Asta vine în strânsă legătură și cu legile pe AI pe care le va adopta Uniunea Europeană, despre care am scris aici.
  • Volkswagen a declarat că va începe testarea van-urilor sale cu conducere automată Argo AI în Germania în această vară. VW intenționează să aducă pe piață microbuzul în stil retro, care poate conduce autonom în anumite condiții, până în 2025.
  • Google a câștigat un deal cu SpaceX pentru a oferi servicii cloud care se conectează la sateliții Starlink, permițând servicii de internet rapide și sigure.
  • Netflix a fost depășit de vechiile companii de media pe care dorea să le detroneze. Disney și HBO  au anunțat o creștere mult mai mare a numărului de noi subscriberi în primul sfert de an, în comparație cu Netflix.Se pare că trecerea la un model de streaming a vechilor companii, care au avantajul numelor mari în spate – de la Marvel, la Warner Bros – a făcut platformele de streaming ale Dinsey și HBO printre cele mai populare. O decizie interesantă, care cel mai probabil a influențat numărul mare de noi abonați, a fost și cea de a lansa (aproape) toate noile filmele produse de studiourile partenere (Warner Bros în cazul HBO și Marvel, Pixar și Disney în cazul Disney) și în format online, nu doar în cinema.Pe de altă parte, Netflix nu trebuie să fie subestimat. Având în vedere vechimea sa în lumea streamingului, platforma se află într-o altă fază de creștere și de maturizare, față de noile platforme, care încă sunt doar la început. Spre exemplu, Disney+, platforma celor de la Disney, se află într-un stadiu atât de incipient încât nici nu este profitabilă pentru companie – ea va înregistra pierderi pentru Disney până cel mai devreme în  2023.

🛠️ utile

  • De ce să nu îți iei un megayacht? Sau un superyacht? O companie olandeză construiește un superyacht pentru CEO-ul fondatorului Amazon, Jeff Bezos, care ar trebui să coste în jur de 500 de milioane de dolari. Potrivit Bloomberg, cererea de megayacht-uri noi și uzate a crescut în timpul COVID.
  • Te-ai săturat de toate URL-urile alea mici și nu știi cum să le faci mai mare? Încearcă https://aaa.aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.com/
  • Orele lungi de lucru (55 ore / săptămână sau mai mult) contribuie la boli de inimă și accident vascular cerebral, care ucid 745.000 de persoane în vârstă în fiecare an, potrivit OMS.

💕 recomandarea avocatoo

  • Te-ai fi gândit vreodată că Pomelo este o firmă de fintech din Argentina?
  • Mitul inspirației creative care vine la momentul potrivit.

Ne revedem marțea viitoare, cu o altă tură #pelegale.

Până atunci, nu uita să ne urmărești pe FacebookInstagram și Youtube și să intri pe site, ca să vezi ultimele informații.

Cu drag,

Ana și Bogdan

PS: datorită volumului mare de informații, acest newsletter poate conține typos.