Avocatoo RO

Proiect de lege. Modificarea programului de lucru

2 minute • Cosmin Cojocariu • 15 mai 2017

Numărul proiectului

B183/2017

Numele proiectului

Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.53/2003 – Codul Muncii

Scopul

Camera sesizată

Senat

Camera decizională

Camera Deputatilor

Stadiu

10.05.2017 – Înregistrat la Senat pentru dezbatere

Iniţiator

Senatori

Cuvinte-cheie

Codul Muncii, program de lucru, zile de repaus

Modificări/ce se aduce nou

Prin acest proiect de lege se urmăreşte reglementarea în mod expres în Codul Muncii a posibilităţii ca angajatul şi angajatorul să stabilească de comun acord un program de lucru de 10 ore/zi în limita a 40 ore/săptămână, cu 3 zile de repaus.

Art. 112 alin. 1 – “Pentru salariaţii angajaţi cu normă întreagă durata normală a timpului de muncă este de 8 ore pe zi şi de 40 de ore pe săptămână. Această normă a timpului de muncă se stabileşte, cu respectarea prevederilor Directivei 2003/88ICE a Parlamentului European şi Consiliului Uniunii Europene, în funcţie de raportul contractual dintre angajat şi angajator. Ea poate fi şi de 10 ore pe zi, cu respectarea a 40 de ore pe săptămână.

Art. 113 alin. 1 – “Repartizarea timpului de muncă în cadrul săptămânii este, de regulă, uniformă, de 8 ore pe zi timp de 5 zile, cu două zile de repaus. Această repartizare a timpului de muncă se stabileşte de comun acord între angajator şi angajat, şi poate fi de 10 ore pe zi timp de patru zile, cu trei zile de repaus, dar cu respectarea prevederilor Directivei 2003/88ICE a Parlamentului European şi Consiliului Uniunii Europene.

Link

Proiectul: SENAT