pexels photo 46924

Comisia amendează Facebook. 110 milioane EUR pentru furnizarea de informații false despre preluarea companiei WhatsApp

3 minute • Roxana Andronicescu • 30 mai 2017


La 18 mai 2017, Comisia Europeană a impus Facebook o amendă de 110 milioane de euro pentru furnizarea de informații înșelătoare în timpul investigației Comisiei privind achiziționarea de către Facebook a companiei WhatsApp în 2014. Aceasta este prima amendă pe care Comisia a impus-o unei companii pentru furnizarea de date incorecte, in timp ce regulamentul UE privind concentrările economice a fost adoptat în 2004. Decizia a venit cu un mesaj clar adresat întreprinderilor. Comisarul pentru concurență, Vestager, într-o declarație publică care anunță decizia:

“Decizia de astăzi transmite companiilor un semnal clar că trebuie să respecte toate aspectele reglementărilor UE privind fuziunile, inclusiv obligația de a furniza informații corecte”.

De ce a fost amenda impusă?

În temeiul Regulamentului privind concentrările economice, Comisia poate impune amenzi de până la 1% din cifra de afaceri agregată a părților pentru furnizarea, în mod intenționat sau din neglijență, de informații înșelătoare.

Când Facebook a notificat achiziționarea de WhatsApp în temeiul Regulamentului UE privind concentrările economice în 2014, a fost obligat să furnizeze informații privind activitățile respective ale părților, astfel încât Comisia să poată evalua impactul probabil al fuziunii asupra utilizatorilor.

În acel moment, Facebook a informat Comisia că nu ar fi în măsură să stabilească o corelare automată fiabilă între conturile utilizatorilor Facebook și conturile utilizatorilor WhatsApp. Acest lucru a fost stabilit în notificarea sa și ulterior într-un răspuns la o nouă solicitare de informații. În august 2016, WhatsApp a anunțat actualizări ale termenilor serviciului și ale politicii de confidențialitate, inclusiv posibilitatea de a conecta numerele de telefon ale utilizatorilor cu identitatea utilizatorilor Facebook. Acest lucru a declanșat o anchetă efectuată de Comisie cu privire la faptul dacă Facebook a furnizat informații exacte în 2014 cu privire la posibilitatea tehnică de potrivire automată a utilizatorilor.

Ancheta a arătat că, la momentul notificării privind fuziunea, exista deja posibilitatea de potrivire automată și că personalul Facebook era conștient de această posibilitate. Cu toate acestea, Comisia a încetat să constate că acțiunile sale au fost intenționate. De asemenea, Comisia a inregistrat pozitia recunoașterii de către Facebook a acestei greșeli și cooperarea acesteia în cadrul anchetei procedurale.

Decizia are un impact asupra aprobării fuziunii?

Decizia de a amenda Facebook pentru procedurile sale contravenționale nu are niciun impact asupra aprobării de către Comisie a preluării companiei WhatsApp. Comisia a afirmat, de asemenea, că decizia nu creeaza niciun impact asupra procedurilor naționale antitrust în curs de desfășurare, asupra protecției vieții private, asupra protecției datelor sau asupra protecției consumatorilor, care ar putea apărea în urma schimbării serviciilor și a politicii de confidențialitate a companiei WhatsApp.

Implicaţii

Implicațiile cazului sunt clare. Aplicațiile de depunere a dosarelor în cazuri complexe necesită o analiză atentă, iar solicitările de informații de la o autoritate de concurență sunt adesea formulate pe larg, cu termene scurte pentru răspunsuri. Dar merită să ne asigurăm că sunt clarificate orice neînțelegeri asupra informațiilor solicitate.
 
 
SURSA:
www.lexology.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *