19184316 1337686252947676 80040046 n

Clientul te intreaba si tu nu stii sa raspunzi. Ce faci?

4 minute • Autor Necunoscut • 14 iunie 2017


Să presupunem că ești în mijlocul unei întâlniri cu un client, iar acesta te întreabă un lucru despre care nu ai mai auzit până atunci. Vei întreba: „Ce este exact [lucru pe care nu l-ai auzit niciodată)?” „Este un regim de respectare a securității informatice. Spuneți-ne ce trebuie să facem pentru a se conforma acesteia. “Și liniștea se va așterne în timp ce toată lumea te așteaptă să le explicit cum să se conformeze acestui lucru pe care nu l-ai mai auzit până acum 30 de secunde.

Ce faci? Te panichezi? Niciodată în viața ta.

Deși la acel moment s-ar putea să nu îți dat seama, ai în realitate mai multe opțiuni. Fără vreo ordine particulară, acestea sunt:

  • Ia o pauza, spune ca trebuie sa raspundeti urgent la un e-mail, moment in care intrați pe google și aflați răspunsurile. Dacă dorești să cauți direct în lege, un program legislativ este foarte indicat pentru asemenea situații urgente.
  • Recunoaște că nu știi nimic despre acest subiect,  dar dacă îți dau câteva ore sau o zi să te documentezi, atunci vei fi bucuros să discuți despre acest subiect. Aceasta este o tehnică periculoasă, deoarece este, de obicei urmată, de un apel de la client prin care ești infornat că au găsit un alt avocat care să se ocupe de această chestiune.
    Spune că ești alegerea perfectă pentru această problemă și cere-le timp pentru a le arăta CV-ul, caută pe PC sau telefon CV-ul, și, în timp ce faci asta, ai timp să faci și search-ul pe google.
  • Încadrează subiectul înapoi la ceva despre care ai informații.„Ei bine, este similar cu ceea ce X lucru”. Apoi, vorbește puțin despre [ceva despre care știi ] și descrie cum te ocupi de chestiunile din sfera respectivă și fa analogii la situația actuală. Această abordare oferă adesea informații noi, deoarece oamenii vor menționa modurile în care materia actuală este diferită, astfel încât aceasta se transformă într-o întoarcere și în plus care îți va permite să precizezi cum aceste diferențe vă vor afecta abordarea și ce trebuie să facă.
  • Trimite un mail unui asociat și așteaptă răspunsul. Puteți avea chiar anumite coduri pentru astfel de urgență.
  • Începe să pui întrebări deschise. „Înainte de a vă răspunde la întrebarea dvs., spuneți-mi despre regimul actual de respectare a regulilor.” Aceasta va face ca ceilalți oameni prezenți la întâlnire să vorbească, oferindu-ți timp pentru a căuta pe în google sau în lege.
  • Vorbește despre abordarea ta de analiză a situației. Vorbiți despre strategia pe care o abordați în rezolvarea problemei, (de exemplu, „mai întâi, efectuăm o analiză a legislației în domeniu”) sau despre pașii care vor urma. De obicei, această tactică te ajută să tragi de timp pentru a putea obține răspunsurile pe care le așteaptă.

Să fii capabil să găsești subiecte pe care nu le cunoști, este o abilitate care trebuie să o devolți. Atunci când vorbești cu un potențial client, poți părea încrezător ca ești persoana potrivită care se poate ocupa, însă ai nevoie de mai multe informații pentru a vedea cum se aplică legea la cazul respectiv. Această abordare te poate face să pari atent și meticulos, calități care atrag potențiali clienți.
Reține că de multe ori oamenii realizează că un avocat nu poate să știe chiar totul, de aceea este posibil ca aceștia să nu aștepte neapărat o soluție imediat, ci să vadă care este instinctul unui avocat cu privire la problema respectivă. Cel mai important lucru este să nu te panichezi și să pari sigur pe tine chiar atunci când vorbești despre ceva despre care nu ai habar.

Vezi sursa aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *