concurenta neloiala

CMA- amendă pentru limitarea prețurilor online

3 minute • Elena Buzea • 13 august 2017


Autoritatea în domeniul concurenței și pieței (CMA) a amendat Compania Națională de iluminat (CNL), un furnizor de corpuri de iluminat din Marea Britanie, cu 2,7 milioane de lire sterline pentru impunerea de prețuri minime de revânzare online. NLC a împiedicat distribuitorii să vândă mărcile sale Endon și Saxby sub un anumit preț minim pentru consumatori la nivelul comerțului cu amănuntul. Acordurile care încalcă normele privind concurența nu au fost angajate în scris, dar s-au subînțeles de către distribuitori.

 

Vânzările online

Este permis furnizorilor să recomande prețuri de vânzare cu amănuntul, dar sunt interzise ca ilegale  acțunile prin care un furnizor ar împiedica  în mod direct sau indirect un distribuitor să stabilească în mod individual prețul de revânzare(RPM-resale price maintenance).

Deși RPM este interzisă ca practică în cazul vânzărilor online, în ultimii ani autoritățile europene cu atribuții în domeniul concurenței , cum ar fi Comisia Europeană sau CMA, au analizat vânzările online mai detaliat.

Ann Pope Senior Director al CMA Antitrust a comentat: „Economia digitală este în plină expansiune și cu atât de multe companii care operează online, este vital să fie menținută o concurență loială  în toate sectoarele. CMA dorește să se asigure că fiecare consummator obține un preț echitabil și o afacere bună„.

RPM online este văzută ca fiind deosebit de dăunătoare, deoarece împiedică beneficiarii de cumpărături  online să beneficieze de un preț convenabil, care să îi asigure că au făcut cea mai bună afacere. În anii precedenți au fost acordate amenzi substanțiale pentru astfel de practici. Astfel, În luna mai 2016, un furnizor de frigidere  a fost amendat cu £ 2.2 milioane si un furnizor de servicii de amenajare băi  a fost amendat cu £ 780,000 pentru practici ilegale online similare.

Scrisorile de avertizare CMA

Amenzile NLC au fost majorate cu 25% deoarece compania a ignorat o scrisoare de avertizare anterioară de la CMA referitoare la prețurile sale online.

Scrisorile de avertizare CMA nu sunt o afirmare a unei culpe a societății, nu ,,dau un verdict”. Aceste scrisori sunt trimise când CMA supectează o companie că este implicată în practici anticoncurențiale.

De asemenea, CMA a trimis o serie de scrisori de avertizare și către alți furnizori din industria de corpuri de iluminat care pot fi implicate într-un comportament anticoncurențial similar.

Amenzile NLC servesc în acest caz scopului de avertizare în sensul că scrisorile CMA nu ar trebui ignorate.

Evitarea RPM

Pot exista consecințe grave pentru întreprinderile care încalcă dreptul concurenței, inclusiv amenzi de până la 10% din cifra de afaceri  a unei companii. Pentru fiecare afacere suspectată de astfel de politici anticoncurențile, CMA a publicat îndrumări suplimentare sub forma unei scrisori deschise, a unui film și studii de caz pentru a ajuta la explicarea principalelor metode de evitare a RPM.

Sursa aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *