Screenshot 2017 09 01 14.03.33

Drepturi de autor. Puma vs. Forever 21

2 minute • Raluca Dumitrascu • 01 septembrie 2017


Plagierea  in sectorul modei poate avea un impact negativ puternic asupra intreprinderilor, confuzia intre marci avand ca rezultat pierderea veniturilor. Firmele trebuie sa aiba grija la cei care incalca drepturile de autor si sa ia masuri acolo unde este necesar.
Puma da in judecata Forever 21 pentru profitul obtinut si daunele cauzate prin copierea designurilor (precum si pentru incalcarea drepturilor de comerr si a drepturilor de autor) in legatura cu trei modele de incaltaminte. Este vorba despre modelele Creeper, Fur Slide și Bow Slide din colecția lor Fenty by Rihanna.
Cine anumite detine drepturi de autor
Ca si in alte cauze care tin de drepturile de autor, succesul acestei actiuni in justitie depinde de cat de bine sunt protejate designurile. Puma sustine ca ea a creat aceste produse si detine drepturi de autor asupra modelului Creeper in SUA, insa cu privire la celelalte doua modele lucrurile nu sunt clare
Inregistrati-va drepturile pentru a va proteja modelele
In cazul in care modelul dvs. reprezinta o noutate pe piata, este recomandabil in general sa obtineti drepturi de autor asupra modelului pentru a-l proteja.
Designerii sau inventatorii care depun o cerere nationala (de exemplu, in Regatul Unit) pentru protectia designului vor trebui sa respecte mai multe conditii, si anume:

  • Proiectul trebuie sa fie “nou”. Incercarea de a-l inregistra va esua daca acel model sau unul asemanator a fost anterior pus la dispozitia publicului
  • Trebuie sa aiba “caracter individual”; Cu alte cuvinte, trebuie sa fie posibil ca oricine sa faca distinctia intre noul model si un produs similar.
  • Designul nu trebuie sa fie plăcut din punct de vedere estetic pentru ca acesta sa fie inregistrat (nu este o conditie esentiala), insa o cerere de inregistrare va fi respinsa daca aceasta se bazeaza exclusiv pe modul in care produsul functioneaza, fara sa fie luat in calcul felul in care arata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *