feedbacks

Cum sa oferi feedback care inspira oamenii sa evolueze, nu sa stagneze.

5 minute • Autor Necunoscut • 26 iunie 2017


În afacerile de succes, oamenii își cunosc locul. Ca antreprenor este responsabilitatea ta să îți aduci echipa în punctul în care oamenii să se simtă inspirați și liberi.

Furnizarea de feedback este dificilă dacă nu ești obișnuit să faci acest lucru. Și pentru a furniza feedck-ul potrivit este nevoie de curaj și de o doză sănătoasă de tact. Este iresponsabil să oferim feeback fără să luam în considerare impactul acestuia. La urma urmei, motivul pentru care oferi feedback este acela de a inspira pe cineva să crească. Dacă o faci din orice alt motiv – poate pentru că trebuie să ai dreptate sau ai un ego pe care să îl hrănești – atunci greșești și cu siguranță nu ești persoana care să ofere critici constructive.

Iată cinci idei pentru a furniza feedback-ul într-un mod care va inspira oamenii tăi să crească, în loc să-i facă să se micșoreze de teamă și de rușine.

1. Concentrează-te pe cealaltă persoană 

Pentru a începe să construiești un obicei de feedback, trebuie să te concentrezi asupra celeilalte persoane și asupra modului în care poți să-l ajuți. Ceea ce de multe ori ne împiedică să oferim feedback eficient este cheltuirea a prea mult timp gândindu-ne la noi înșine. Acest tip de autofocalizare ne împiedică să fim obiectivi în privința situației și să ajungem într-un loc în care să luăm în considerare cealaltă persoană și cum ar dori să audă ceea ce avem de spus.

Ca să dai un feedback potrivit, încearcă să trimiți mesajul într-un mod care inspiră, iar nu în într-un mod în care îndepartează. Deci, mai degrabă decât să începio propoziție cu „Să îți spun de ce te înșeli”, ai putea descoperi că „Hei, hai să discutăm ce s-a întâmplat acolo” va provoca un dialog mai productiv.

2. Discută cu oamenii într-un loc privat  

O altă idee este să fii inteligent în alegerea spațiului de discuție. Asigură-te că aveți o conversație privată. Nu vrei să risti să stanjenesti pe cineva, ceea ce poate avea un efect negativ și persistent asupra relației.

Emoțiile intensificate, neîngrijite ajung în calea feedbackului și mesajul se pierde în modul în care este trimis. Oamenii își apără lipsa de tact, invocând motive ca oamenii ar trebui să fie mai puternici și să nu ia lucrurile personal. Într-adevăr, oamenii ar trebui să fie rezilienți și nu ar trebui să ne tratăm reciproc cu mănuși de copil. Dar reziliența nu se naște din insulte sau de înșelăciune publică. O abordare mai bună este de da feedback cu privire la fapte si situații, iar nu cu privire la persoana interlocutorului și de a alege tonul potrivit – unul care face ca destinatarul feedbackului să-l aprecieze Un lider este o persoană care influențează rezultatele și inspiră pe alții.

Pentru a inspira, trebuie să oferi feedback care nu îi face pe oameni să se simtă prost, ci îi motivează să crească.

3. Întrebă-i dacă sunt receptivi la feedback

După ce găsești ora și locul potrivit și ai găsit maniera în care dorești să transmiți mesajul, următorul pas este să întrebi persoana dacă este deschisă la feedback. Uneori un început simplu de conversație este: „Hei, am observat ceva în ultima vreme că s-ar putea să te intereseze. Vrei să afli despre ce e vorba?” Dacă urmează să dai feedback la una dintre sarcinile curente pe care le supraveghezi, nu ai nevoie de acest tip de permisiune. Rolul tău de manager este de a oferi feedback și de a îmbunătăți performanța membrilor echipei, dar este o metodă utilă, fără amenințare, de a începe dialogul.

4. Concentrează-te pe ceea ce ai observat. 

Când oferi feedback, concentrează-te asupra a ceea ce aiobservat și asupra impactului pe care l-a avut asupra ta. Acest lucru elimină audierile. De asemenea, este mai greu pentru cealaltă persoană să devină defensivă atunci când vorbești din punctul tău de vedere. Asta nu înseamnă că cealaltă persoană nu va fi defensivă. Toți suntem oameni, iar ego-urile noastre, care ne reamintesc să ne apărăm cu orice preț, sunt întotdeauna la lucru. Ceea ce am învățat este că uneori este bine să reamintim oamenilor că ceea ce spui nu este ușor nici pentru tine.

Încheie conversația cu „Te rog să iei în considerare ceea ce ai ti-am spus.”  

5. Oferă idei pentru modul în care se pot îmbunătăți

Dacă îți pasă suficient pentru a oferi feedback, trebuie să ai și idei despre modul în care persoana se poate îmbunătăți. Nu este nimic mai deranjant decât a acuza pe cineva de o problemă fără a oferi idei despre cum să o abordeze.

Concluzia este că este esențial să construim un obicei din a da feedback. Și să ne deschidem criticilor. Diplomația are rolul de a ajuta atât emitentul, cât și destinatarul mesajului. Când începi să vorbești despre probleme, vei deveni mai confortabil în viitor. În consecință, vei descoperi că echipa din care faci parte este mai puțin concentrată pe aspecte minore și mai mult pe performanțe ridicate, pentru că toată lumea lucrează pentru același scop.

Vezi sursa aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *