victoriano izquierdo Orcw3QahuS0 unsplash

Gata cu prețurile aproape invizibile la raft. Noul Ordin ANPC cu privire la afișarea lor

2 minute • Stinga Raluca • 23 iulie 2023


Gata cu prețurile aproape invizibile la raft! ANPC vine în sprijinul consumatorului cu noi reguli pentru magazine. Poți lăsa lupa 🔎 acasă, prețul real nu va mai fi “ascuns”. 

Ți s-a întâmplat și ție, probabil, să mergi la cumpărături și să vezi pe eticheta de la raft mai multe variante de preț. De regulă, e vorba de prețul cel mai mare al produsului 📈 și de un preț redus 📉 pentru clienții care au un card 💳 de fidelitate. Și ți s-a întâmplat, probabil, și să te “păcălească” acel preț redus, scris mai mare, ca să sară în 👀. Ei bine, acest lucru nu va mai fi posibil.

Ce se schimbă?

ANPC a emis Ordinul nr. 182/2023, prin care interzice afișarea pe etichetele informaționale a unui preț real scris cu dimensiuni mici și a unui preț redus scris în caractere mari, care să inducă în eroare cumpărătorul.

Astfel, operatorii economici sunt obligați să asigure consumatorilor informații clare și neechivoce cu privire la prețul produselor.

În cazul vânzării directe

Operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii prin aplicarea pe produs sau în apropierea produsului a prețului celui mai mare al produsului respectiv. Poate fi afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor (emise de operatorul economic) sub condiția ca toate prețurile să fie scrise cu aceleași caractere de font, culoare și mărime.

În cazul vânzării online

Operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii prin afișarea acolo unde este expus produsul cel puțin a prețului celui mai mare al produsului respectiv. Poate fi afișat, și în acest caz, prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor, cu aceeași condiție ca toate prețurile să fie scrise cu aceleași caractere de font, culoare și mărime.

Atenție! O altă regulă introdusă de Ordinul ANPC se referă la instrumentele de fidelizare pe care le folosesc comercianții. Operatorii economici nu pot să solicite și să utilizeze carduri de fidelitate sau alte astfel de instrumente dacă acestea nu aduc beneficii consumatorilor.


Fotografie de Victoriano Izquierdo pe Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *