20180604 022401 0001

#GDPR: Ai un site și nu îți dai seama ce îi lipsește? Interfața, nouă!????

2 minute • Miruna Casiana Dumitrașcu • 04 iunie 2018


Nu trebuie să ne mirăm. Era evident că GDPR, din moment ce vrea să ne protejeze datele la cel mai înalt nivel, să schimbe interfața tuturor site-urilor pe care le accesezi atunci când vrei să cumperi un produs. De altfel, știm cu toții e-mailurile pe care le primim de la diverse firme cu reclame și cu ultimele produse apărute și dacă suntem interesați și dacă am vrea să cumpărăm și, și, și.

De acum încolo, se schimbă foaia: dacă ai un site și comercializezi produse, trebuie să existe, înainte ca persoanele să își creeze un cont sau să își dea datele pentru a i se putea livra produsul, consimtământul lor.

Un exemplu ar fi chenarele unde persoanele pot bifa sau nu în dreptul “Sunt de acord ca datele mele să fie prelucrate.” Simplu ????

Trebuie să ținem cont că avem nevoie de permisie pentru orice. Persoanele trebuie să fie informate cu privire la modul în care datele lor vor fi prelucrate astfel. Faptul că își dau acordul cu privire la un anumit aspect nu ne permite să extindem prin analogie și către alte situații.
De adăugat că trebuie să explicăm pentru ce prelucrăm datele. Spre exemplu, dacă dorim să trimitem oferte către clienți, ultimele noutăți, produse, trebuie explicat clar DE CE ei își dau acordul pentru a le fi prelucrate.

Putem vorbi în acest caz de bifare în dreptul “Sunt de acord.” Simplu, din nou ????

Și dacă te abonezi, trebuie să te poți și dezabona, nu?
Aici poți să introduci un link către un formular chiar în mailurile pe care le trimiți clienților pentru ca ei să poată să își exprime clar consimțământul dacă se răzgândesc să nu mai fie abonați. Însă, se pot introduce și variante: fie “Nu mai sunt interesat”, fie “Sunt înregistrat cu un alt mail” sau chiar “Doresc să fiu informat mai rar.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *