bracelet

Proiect de lege. Supravegherea cu bratara electronica, inchisoarea de weekend si alte masuri de individualizare a executarii pedepsei.

3 minute • Cosmin Cojocariu • 06 martie 2017


 

Numărul proiectului B58/2017
Numele proiectului Propunere legislativă privind măsurile alternative de executare a pedepselor privative de libertate
Scopul (ce se urmareste prin proiect) Introducerea unor noi moduri de executare a pedepsei privative de libertate
Camera sesizată Senat
Camera decizională Camera Deputaţilor
Stadiu 28.02.2017 – Înregistrat la Senat pentru dezbatere
Iniţiator Senatori
Cuvinte-cheie brăţară electriconica, muncă în folosul comunităţii, executarea pedepselor, închisoare de weekend
Modificări/ce se aduce nou Prin proiect se propune introducerea unor noi măsuri de individualizare judiciară a executării pedepselor:
a) măsura de executare la domiciliu a pedepsei privative de libertate
– condamnatul va fi supravegheat cu bratara electronica;
– se poate aplica în cazul condamnării la pedeapsa închisorii cu executare de până la 3 ani.
b) măsura de executare fracţionată a pedepsei privative de libertate în zilele de sâmbătă şi duminică într-un centru special înfiinţat pentru această măsură de executare
– pedeapsa se execută în regim deschis;
– se poate aplica în cazul condamnării la pedeapsa închisorii cu executare de până la 4 ani.
c) măsura de executare a pedepsei în echivalent zile de muncă în folosul comunităţii
– 2 zile de muncă în folosul comunităţii = o zi de închisoare;
– o zi de muncă în folosul comunităţii = 8 ore;
– se poate aplica în cazul condamnării la pedeapsa închisorii cu executare de până la 4 ani.
d) măsura de executare a pedepsei privative de libertate în regim mixt, de echivalent zile de muncă în folosul comunităţii şi de zile de executare sămbătă şi duminică într-un centru special înfiinţat
– combinaţie între cele menţionate la lit. b) şi c);
– se poate aplica în cazul condamnării la pedeapsa închisorii cu executare de până la 4 ani.
Aceste măsuri nu se pot dispune în cazul săvârşirii unor:
– infracţiuni cu violenţă sau profitând de starea de neputinţă fizică sau psihică a victimei;
– infracţiuni de serviciu;
– infracţiuni de corupţie sau cele conexe infracţiunilor de corupţie;
– persoane aflate în stare de recidivă.
În prezent, după ce instanţa de judecată constată dincolo de orice îndoială rezonabilă că fapta dedusă judecăţii există, constituie infracţiune (art. 15 C.pen.) şi este săvârşită de inculpat, poate dispune condamnarea, renunţarea la aplicarea pedepsei (instanţa consideră că nu este necesar să stabilească o pedeapsă, în condiţiile art. 80-82 C.pen.) sau amânarea aplicării pedepsei (instanţa stabileşte o pedeapsă, dar dispune amânarea aplicării sale, în condiţiile art. 83-90 C.pen.) În cazul condamnării la pedeapsa închisorii, instanţa poate dispune executarea acesteia într-un centru de detenţie sau suspendarea executării pedepsei sub supraveghere (art. 91-98 C.pen.).
Link Proiectul: https://www.senat.ro/legis/PDF/2017/17b058FG.pdf
Expunerea de motive: https://www.senat.ro/legis/PDF/2017/17b058EM.pdf

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.