Monitorul Oficial 1056 din 28 decembrie 2016
47 minute • Monitorul Oficial • 28 decembrie 2016
ORDIN privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare şi componenţa nominală a acestuia
Emitent ministerul educaţiei naţionale şiCERCETĂRII ŞTIINŢIFICE
În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 929/2014 privind aprobarea Strategiei naţionale de cercetare, dezvoltare şi inovare pentru perioada 2014-2020 şi ale Hotărârii Guvernului nr. 583/2015 privind aprobarea Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare pentru perioada 2015-2020 (PNCDI III), având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.265/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind contractarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea programelor, proiectelor de cercetare-dezvoltare şi inovare şi a acţiunilor cuprinse în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, cu modificările şi completările ulterioare,
ţinând seama de prevederile Hotărârii Guvernului nr. 45/2016 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică şi Inovare,
în temeiul prevederilor art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 217 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei Guvernului nr. 62/1999 privind înfiinţarea Unităţii Executive pentru Finanţarea Învăţământului Superior şi a Cercetării Ştiinţifice Universitare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 150/2000, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 44/2016 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin.
Articolul 1
Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul 2
Se aprobă componenţa nominală a Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul 3
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică şi Inovare, Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării în calitate de coordonator al unor programe şi subprograme din Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare pentru perioada 2015-2020 şi Colegiul Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul 4
La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică nr. 252/2014 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare şi componenţa nominală a acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 16 iunie 2014, precum şi orice alte dispoziţii contrare prevederilor prezentului ordin.
Articolul 5
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice,
Mircea Dumitru
Bucureşti, 7 decembrie 2016.
Nr. 5.929.
ANEXA Nr. 1
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare
Capitolul I
Misiunea, rolul şi atribuţiile
Articolul 1
(1) Colegiul Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare, denumit în continuare CCCDI, este principalul organ consultativ de specialitate, fără personalitate juridică, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) CCCDI este principalul organ consultativ de specialitate al autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare, în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
Articolul 2
CCCDI are misiunea de a asigura suport ştiinţific specializat în elaborarea politicilor şi strategiilor în domeniul cercetării-dezvoltării şi inovării (CDI) la nivel naţional şi de a sprijini Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică şi Inovare, denumită în continuare ANCSI, în coordonarea, evaluarea şi monitorizarea activităţilor de cercetare ştiinţifică din România, în conformitate cu Strategia naţională de cercetare, dezvoltare şi inovare 2014-2020 (SNCDI).
În acest scop CCCDI realizează:
1. rapoarte cuprinzând studii şi recomandări pe probleme specifice sistemului de cercetare-dezvoltare şi inovare, cum ar fi:
– analiza stadiului şi tendinţelor pe plan mondial;
– consultanţă la elaborarea Planului naţional de cercetare dezvoltare şi inovare (PNCDI) şi la analiza periodică a desfăşurării şi a stadiului de îndeplinire a obiectivelor acestuia;
– analiza eficienţei şi adecvării instrumentelor de finanţare utilizate în PNCDI;
– identificarea vulnerabilităţilor sistemului CDI;
– evidenţierea zonelor cu potenţial de dezvoltare şi de impact socioeconomic din sistemul CDI;
– propuneri de acte normative în domeniul CDI, respectiv analiza şi dezbaterea unor proiecte de acte normative;
2. coordonarea ştiinţifică a programelor-nucleu, a programelor cu finanţare instituţională complementară de susţinere a performanţei şi a următoarelor programe/ subprograme din PNCDI:
– Programul 1 – Dezvoltarea sistemului naţional de cercetare-dezvoltare, cu excepţia subprogramului 1.1. -Resurse umane;
– Programul 2 – Creşterea competitivităţii economiei româneşti prin cercetare-dezvoltare şi inovare, în coordonare cu Consiliul Naţional pentru Inovare şi Antreprenoriat (CNIA);
– Programul 3 – Cooperare europeană şi internaţională;
– Programul 5 – Cercetare în domenii de interes strategic.
În vederea coordonării ştiinţifice a
programelor/subprogramelor menţionate, CCCDI are, în principal, următoarele atribuţii:
a) propune instrumente de finanţare necesare atingerii scopului şi obiectivelor programelor, defineşte obiectivele specifice fiecărui instrument de finanţare, indicatorii de performanţă asociaţi şi standardele de calitate;
b) elaborează pachetele de informaţii sau, după caz, avizează pachetele de informaţii propuse de conducătorii de programe/subprograme (Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior şi Cercetării, Dezvoltării şi Inovării – UEFISCDI, Agenţia Spaţială Română – ROSA, Institutul de fizică Atomică – IFA);
c) elaborează proceduri de evaluare a propunerilor de proiecte, de selecţie a corpului de evaluatori pentru competiţiile de proiecte şi validează registrul evaluatorilor constituit în acest scop;
d) asistă agenţiile de finanţare în procesul de negociere a contractelor pentru proiectele propuse spre finanţare;
e) coordonează şi elaborează proceduri pentru monitorizarea ştiinţifică a proiectelor finanţate în cadrul programelor, pentru evaluarea îndeplinirii indicatorilor de performanţă contractaţi, inclusiv pentru identificarea şi certificarea situaţiilor care intră sub incidenţa riscului cercetării;
f) participă la analiza oportunităţii achiziţionării de
infrastructură şi echipamente de cercetare prin programele pe care le coordonează;
3. elaborarea de rapoarte de analiză asupra oportunităţii şi necesităţii participării României la cadre şi iniţiative paneuropene (de exemplu: iniţiative tehnologice comune, iniţiative de programare comună, comunităţile de cunoaştere şi inovare, ERA-Net, ERA Net Plus, ESFRI, alte asemenea iniţiative europene);
4. Evaluarea cererilor de autorizare a organizaţiilor de cercetare-dezvoltare în vederea aplicării Directivei 2005/71/CE a Consiliului din 12 octombrie 2005 referitoare la „viza ştiinţifică”, făcând propuneri de aprobare, respectiv refuzare a autorizării acestora, conform prevederilor legale;
5. avizare ştiinţifică pentru următoarele acţiuni:
a) organizarea şi participarea la manifestări ştiinţifice interne şi internaţionale;
b) p ublicarea literaturii tehnico-ştiinţifice.
Articolul 3
(1) CCCDI coordonează ştiinţific evaluarea şi certificarea unităţilor şi instituţiilor din sistemul naţional de cercetare-dezvoltare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(2) Coordonarea ştiinţifică prevăzută la alin. (1) se realizează prin:
a) stabilirea procedurilor de selecţie a experţilor care asigură evaluarea şi clasificarea unităţilor sau instituţiilor;
b) nominalizarea grupului de lucru însărcinat cu coordonarea procesului de evaluare şi clasificare, care are rolul de a-i selecta pe experţii evaluatori din ţară şi străinătate;
c) întocmirea şi transmiterea spre aprobarea ANCSI a componenţei nominale a echipelor de evaluatori, la propunerea grupului de lucru;
d) nominalizarea, pentru fiecare unitate sau instituţie evaluată, prin intermediul grupului de lucru, a unui reprezentant cu atribuţii de consultant şi observator CCCDI, pe perioada de desfăşurare a procesului de evaluare şi clasificare;
e) analiza rezultatelor evaluării, formularea de sugestii şi
comentarii în vederea elaborării raportului final de evaluare;
f) verificarea respectării procedurilor şi aprobarea rapoartelor finale de evaluare;
g) înaintarea către ANCSI a propunerilor pentru aprobarea hotărârilor privind certificarea, recertificarea, neacordarea certificării sau retragerea certificării.
Articolul 4
CCCDI selectează şi propune experţi pentru nominalizarea acestora în comisiile de concurs pentru funcţia de director general al institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Articolul 5
CCCDI colaborează cu Consiliul Naţional al Cercetării Ştiinţifice (CNCS), CNIA, Academia Română, academiile de ramură, ministerele, cu reprezentanţi ai mediului academic, ai mediului de afaceri şi ai societăţii civile, inclusiv cu instituţii, organizaţii şi operatori economici din străinătate, în vederea elaborării politicilor şi strategiilor naţionale pentru cercetare-dezvoltare.
Articolul 6
(1) CCCDI poate coopera cu alte organisme, naţionale sau internaţionale, din domeniul administrării programelor de cercetare sau al evaluării cercetării, potrivit mandatului acordat de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(2) CCCDI poate reprezenta, pe bază de mandat, autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare în cadrul organizaţiilor şi programelor internaţionale de cercetare ştiinţifică şi administrare a ştiinţei.
(3) Mandatul se acordă de către autoritatea de stat pentru ce rceta re-dezvolta re.
Articolul 7
CCCDI întocmeşte şi prezintă spre aprobare preşedintelui ANCSI un program de lucru anual şi, de asemenea, întocmeşte anual un raport de activitate pe care îl prezintă spre informare conducerii autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
Capitolul II
Organizarea şi funcţionarea CCCDI Articolul 8
(1) CCCDI este format din 21 de membri, numiţi prin ordin al conducătorului autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) CCCDI este condus de un preşedinte ajutat de 2 vicepreşedinţi.
(3) Preşedintele şi vicepreşedinţii sunt numiţi o dată cu numirea membrilor CCCDI şi formează biroul CCCDI.
(4) Membrii CCCDI nu pot fi reprezentaţi sau substituiţi în activităţi de către alte persoane.
Articolul 9
CCCDI este format din cercetători şi cadre didactice universitare recunoscute pe plan internaţional şi specialişti care provin din mediul economic.
Articolul 10
(1) Mandatul membrilor CCCDI este de 4 ani şi poate fi reînnoit o singură dată.
(2) În cazul existenţei unui loc vacant în componenţa CCCDI sau în situaţia în care un membru este în imposibilitatea de a-şi exercita mandatul ori pentru situaţiile prevăzute la alin.
(4), conducătorului autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare va numi alt membru.
(3) Mandatul noului membru expiră la expirarea mandatului membrului pe care îl înlocuieşte.
(4) În cazul în care un membru al CCCDI încalcă normele etice sau de deontologie profesională ori nu se implică în mod sistematic în activităţile CCCDI, acesta va fi revocat din calitatea de membru al CCCDI. Condiţiile şi procedura de revocare sunt stabilite prin regulamentul de ordine interioară a CCCDI.
Articolul 11
(1) În termen de 60 de zile de la numire, CCCDI elaborează un regulament de ordine interioară (denumit în continuare ROI), pe care îl înaintează spre aprobare conducerii ANCSI.
(2) ROI cuprinde, în principal, prevederi referitoare la:
a) atribuţiile preşedintelui şi vicepreşedinţilor CCCDI;
b) procedura de convocare a şedinţelor CCCDI şi cvorumul de şedinţă;
c) procedura de adoptare a deciziilor CCCDI;
d) condiţiile şi procedura pentru revocarea unui membru al CCCDI;
e) regulamentul-cadru de funcţionare a comisiilor de specialitate.
Articolul 12
(1) CCCDI are un secretariat tehnic care asigură sprijinul logistic pentru desfăşurarea activităţilor CCCDI şi ale organelor de lucru ale acestuia şi gestionează pagina web a CCCDI.
(2) Secretariatul tehnic este asigurat de ANCSI.
Articolul 13
(1) Şedinţele CCCDI sunt convocate de către preşedintele CCCDI, de preşedintele ANCSI sau la cererea a cel puţin 7 membri ai CCCDI.
(2) Cvorumul de lucru al CCCDI este de 13 membri.
Articolul 14
(1) Ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice, preşedintele şi vicepreşedintele ANCSI sau un reprezentant al acestora pot participa, de drept, la şedinţele CCCDI.
(2) Pot participa, de drept, la şedinţele CCCDI, în calitate de observatori, directorul general pentru coordonare strategică, programe, politici şi dezvoltare instituţională din ANCSI şi, în funcţie de subiectele aflate pe ordinea de zi, directorul general al UEFISCDI, IFA sau ROSA.
(3) În cadrul şedinţelor, CCCDI poate invita persoane externe, în calitate de observatori sau de consultanţi.
Articolul 15
În cadrul CCCDI funcţionează următoarele comisii de specialitate permanente formate din experţi în domeniile stabilite prin SNCDI, astfel:
a) Comisia pentru bioeconomie;
b) Comisia pentru tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor, spaţiu şi securitate;
c) Comisia pentru energie, mediu şi schimbări climatice;
d) Comisia pentru eco-nanotehnologii şi materiale avansate;
e) Comisia pentru sănătate;
f) Comisia pentru patrimoniu şi identitate culturală;
g) Comisia pentru tehnologii noi şi emergente.
Articolul 16 (1) În cadrul CCCDI funcţionează, de asemenea, 5 comisii permanente de experţi, în vederea realizării activităţilor de coordonare ştiinţifică, după cum urmează:
a) Comisia de evaluare instituţională a unităţilor din sistemul naţional de cercetare-dezvoltare;
b) Comisia pentru infrastructuri de cercetare şi de participare la infrastructurile paneuropene;
c) Comisia pentru organizarea manifestărilor ştiinţifice;
d) Comisia pentru publicarea literaturii tehnico-ştiinţifice;
e) Comisia pentru promovarea cooperării ştiinţifice şi tehnice internaţionale.
(2) În afara comisiilor menţionate la alin. (1), la propunerea biroului CCCDI pot fi înfiinţate comisii sau grupuri de lucru adhoc pentru rezolvarea unor probleme apărute pe parcurs.
Articolul 17
(1) Modul de constituire a comisiilor permanente de experţi, ca organe de lucru ale CCCDI, se stabileşte prin ROI-ul CCCDI, astfel ca experţii desemnaţi să aibă competenţa corespunzătoare domeniului de activitate al comisiei.
(2) În cadrul comisiilor permanente de experţi prevăzute la art. 16, pe lângă membrii CCCDI pot fi cooptaţi şi experţi care nu sunt membri ai CCCDI. Comisiile permanente de experţi sunt alcătuite din cercetători şi cadre didactice universitare recunoscuţi/recunoscute pe plan internaţional şi specialişti care provin din mediul economic
(3) Comisiile permanente de experţi se organizează şi funcţionează pe baza regulamentelor proprii de organizare şi funcţionare, elaborate pe baza regulamentului-cadru de funcţionare a comisiilor de specialitate stabilit prin ROI-ul CCCDI.
Capitolul III
Finanţarea CCCDI Articolul 18
(1) Cheltuielile necesare funcţionării CCCDI şi organelor de lucru ale acestuia sunt asigurate din bugetul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(2) Resursele materiale şi financiare necesare funcţionării CCCDI sunt gestionate prin Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării şi se constituie pe bază contractuală între Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice şi UEFISCDI sau din alte surse legal constituite, inclusiv tarife pentru conducerea de programe/proiecte CDI, gestionate de
UEFISCDI.
Articolul 19
Pentru activitatea desfăşurată, membrii CCCDI şi ai organelor de lucru ale acestuia sunt remuneraţi, în afara activităţii de bază, în funcţie de numărul orelor efectiv lucrate, la nivelul maxim al gradului profesional cel mai mare din activitatea de cercetare-dezvoltare, stabilit pentru unităţile bugetare.
Articolul 20
Pentru participarea la şedinţe sau la reuniuni de lucru, membrilor CCCDI şi organelor de lucru ale acestuia le sunt decontate, în condiţiile legii, cheltuielile de transport şi cazare.
Capitolul IV
Norme de etică şi deontologie profesională Articolul 21
Membrii CCCDI şi ai organelor de lucru ale acestuia au
obligaţia să respecte reglementările aplicabile şi normele de etică şi deontologie profesională, conform prevederilor legale cu incidenţă în materie.
Articolul 22
Membrii CCCDI şi ai organelor de lucru ale acestuia au
obligaţia de a raporta cu celeritate preşedintelui CCCDI orice situaţie în care consideră că se află într-un conflict de
interese, imediat după ce constată existenţa conflictului de interese, şi de a se recuza de la luarea deciziilor afectate de conflictul de interese.
Articolul 23
Membrii CCCDI nu pot face parte din componenţa altui
organism consultativ al autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
ANEXA Nr. 2
COMPONENŢA NOMINALĂ
a Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare | ||||||
|
Bunoiu
Universitatea de
1 | Mădălin (P) | Preşedinte | Vest din Timişoara | Fizică |
2 | Aldea Alexandru (VP) |
Vicepreşedinte | Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Materialelor | Fizică |
3 | Ciuparu Dragoş (VP) | Vicepreşedinte | Universitatea Petrol şi Gaze Ploieşti |
Inginerie chimică |
4 | Anton Anton | Membru | Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti | Inginerie |
5 | Balint Marko | Membru |
Universitatea Babeş-Bolyai |
Biologie şi ecologie |
6 |
Belc Nastasia |
Membru | Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare | Bioeconomie |
7 |
Echim Marius |
Membru | Institutul de Ştiinţe Spaţiale Bucureşti |
Ştiinţele Pământului |
8 | Grosu Horia | Membru | Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biologie şi Nutriţie Animală, Baloteşti | Biologie şi ecologie |
9 | Hinescu Mihail Eugen |
Membru | Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Victor Babeş | Medicină |
10 |
Horbaniuc Bogdan |
Membru | Universitatea Tehnică Iaşi | Inginerie |
11 |
Iliescu Dragoş |
Membru | Universitatea din Bucureşti | Psihologie |
12 |
Lupu Nicoleta |
Membru | Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru |
Ştiinţa materialelor |
Fizică Tehnică Iaşi | ||||
13 | Neagoe Ioana Cornelia Stanca |
Membru | Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu” Cluj-Napoca | Medicină |
14 |
Oară Cristian |
Membru | Universitatea Politehnica Bucureşti -Automatică | Inginerie |
15 |
Roman Mihai |
Membru | Academia de Studii Economice | Cibernetică |
16 |
Rughiniş Cosima |
Membru | Universitatea din Bucureşti | Sociologie |
17 |
Sicora Cosmin |
Membru | Centrul de Cercetări Biologice Jibou | Biologie |
18 |
Silvestru Cristian |
Membru |
Universitatea Babeş-Bolyai, Academia Română |
Chimie |
19 |
Szedlacsek Stefan |
Membru | Institutul de Biologie al Academiei Române Bucureşti | Biochimie |
20 | Tudor Velea | Membru | Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale Rare şi Radioactive | Inginerie |
21 | Zamfir Nicolae Victor |
Membru | Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică şi Inginerie Nucleară „Horia Hulubei” IFIN-HH Măgurele | Fizică |
HOTĂRÂRE pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant
Emitent guvernul româniei
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articolul I
Hotărârea Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 19 din 10 ianuarie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 4, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) Unităţile aflate sub autoritatea autorităţii publice centrale pentru transporturi, care au în administrare infrastructuri rutiere, feroviare, aeroportuare şi portuare, realizează cartarea zgomotului şi elaborează hărţile strategice de zgomot şi planurile de acţiune, potrivit prevederilor prezentei hotărâri, pentru drumurile principale din interiorul şi din exteriorul aglomerărilor, căile ferate principale din interiorul şi din exteriorul aglomerărilor şi căile ferate din interiorul aglomerărilor, aeroporturile mari, aeroporturile civile urbane din interiorul aglomerărilor şi porturile din interiorul aglomerărilor, aflate în administrarea acestora, cu respectarea prevederilor alin. (9) şi (10), şi implementează măsurile de reducere şi gestionare a zgomotului, cu respectarea termenelor care se menţionează în acest sens în planurile de acţiune.
2. La articolul 4 alineatul (18), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
(18) Operatorii economici care desfăşoară activităţi potrivit anexei nr. 1 la Legea nr. 278/2013 privind emisiile industriale, autorităţile administraţiei publice centrale sau alte instituţii ale statului, care deţin sau au competenţa legală de gestionare a unor date care sunt necesare în procesul de cartare a zgomotului ambiant, au următoarele obligaţii:
3. La articolul 4, alineatul (20) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(20) Autorităţile administraţiei publice locale prevăzute la alin. (1), unităţile prevăzute la alin. (3) şi operatorii economici prevăzuţi la alin. (29), la elaborarea hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, au obligaţia să utilizeze date oficiale cu privire la numărul populaţiei, distribuţia populaţiei, date de trafic rutier, feroviar şi aeroportuar, precum şi informaţiile prevăzute în autorizaţiile integrate de mediu emise operatorilor economici care deţin sau administrează amplasamente industriale în interiorul aglomerărilor şi care desfăşoară activităţi în conformitate cu anexa nr. 1 la Legea nr. 278/2013.
4. La articolul 4 alineatul (22), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
(22) Autorităţile administraţiei publice şi operatorii economici care au în responsabilitate realizarea hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune, precum şi operatorii economici care desfăşoară activităţi potrivit anexei nr. 1 la Legea nr. 278/2013, pentru amplasamentele industriale aflate în interiorul aglomerărilor prevăzute în tabelul nr. 1 din anexa nr. 8, pot depune cereri de finanţare din Fondul pentru mediu, după cum urmează:
5. La articolul 4 alineatul (27), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
c)operatorii economici care desfăşoară activităţi potrivit anexei nr. 1 la Legea nr. 278/2013, în cazul amplasamentelor industriale din interiorul aglomerărilor prevăzute în tabelul nr. 1 din anexa nr. 8;
6. La articolul 4 alineatul (28), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
(28) Măsurile de gestionare şi reducere a zgomotului prevăzute la art. 11 alin. (3), elaborate pentru amplasamentele industriale din interiorul aglomerărilor prevăzute în tabelul nr. 1 din anexa nr. 8, care desfăşoară activităţi în conformitate cu anexa nr. 1 la Legea nr. 278/2013, se pun în aplicare astfel:
7. La articolul 10, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Până la data de 30 iunie 2012 se elaborează şi se aprobă hărţile strategice de zgomot care prezintă situaţia anului calendaristic precedent pentru toate aglomerările, drumurile principale, căile ferate principale şi aeroporturile mari, iar acestea se refac şi, dacă este cazul,
se revizuiesc, cel puţin la fiecare 5 ani de la această dată.
8. La articolul 11, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(4) Până la data de 18 iulie 2013 se elaborează şi se aprobă planurile de acţiune care cuprind măsuri de gestionare şi reducere a zgomotului identificate cu prioritate pentru situaţiile în care este depăşită oricare valoare-limită în vigoare sau utilizând alte criterii alese în acest scop, pentru toate aglomerările, drumurile principale, căile ferate principale şi aeroporturi mari, iar aceste planuri de acţiune se reevaluează şi, dacă este cazul, se revizuiesc atunci când se produc modificări importante care afectează situaţia existentă privind nivelul zgomotului şi cel puţin la fiecare 5 ani de la această dată.
9. După anexa nr. 8 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 9, având cuprinsul prevăzut în anexa la prezenta hotărâre.
Articolul II
Aglomerările, drumurile principale, căile ferate principale, aeroporturile civile urbane şi aeroporturile mari, precum şi porturile maritime şi/sau fluviale pentru care trebuie realizate hărţile strategice de zgomot şi datele aferente acestora până la data de 30 iunie 2017 şi planurile de acţiune aferente până la data de 18 iulie 2018 sunt prevăzute în anexa nr. 9 la Hotărârea Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum a fost modificată şi completată prin prezenta hotărâre.
Articolul III
Înainte ca autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului să realizeze raportarea către Comisia Europeană se aprobă prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale pentru transporturi următoarele:
a)datele aferente hărţilor strategice de zgomot elaborate pentru drumurile principale, cu excepţia drumurilor judeţene, căile ferate principale, aeroporturile mari, aeroporturile civile urbane aflate în administraţia Companiei Naţionale „Aeroporturi Bucureşti” – S.A. şi porturile din interiorul aglomerărilor, prevăzute în tabelele nr. 2-6 din anexa nr. 9 la Hotărârea Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum a fost modificată şi completată prin prezenta hotărâre, precum şi datele aferente hărţilor strategice de zgomot elaborate pentru căile ferate din interiorul aglomerărilor prevăzute în tabelul nr. 1 din anexa nr. 9 la Hotărârea Guvernului nr. 321/2005, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum a fost modificată şi completată prin prezenta hotărâre;
b)planurile de acţiune elaborate pentru drumurile principale, cu excepţia drumurilor judeţene, căile ferate principale, aeroporturile mari, aeroporturile civile urbane aflate în administraţia Companiei Naţionale „Aeroporturi Bucureşti” -S.A. şi porturile din interiorul aglomerărilor prevăzute în tabelele nr. 2-6 din anexa nr. 9 la Hotărârea Guvernului nr. 321/2005, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum a fost modificată şi completată prin prezenta hotărâre, precum şi planurile de acţiune elaborate pentru căile ferate din interiorul aglomerărilor prevăzute în tabelul nr. 1 din anexa nr. 9 la Hotărârea Guvernului nr. 321/2005, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum a fost modificată şi completată prin prezenta hotărâre.
Articolul IV
Autorităţile administraţiei publice locale prevăzute la art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, unităţile aflate sub autoritatea autorităţii publice centrale pentru transporturi prevăzute la art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 321/2005, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi operatorii economici prevăzuţi la art. 4 alin. (29) din Hotărârea Guvernului nr. 321/2005, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, atunci când realizează cartarea strategică de zgomot şi elaborează hărţile strategice de zgomot şi planurile de
acţiune, utilizează până la data intrării în vigoare a actului normativ de transpunere a Directivei (UE) 2015/996 metodele interimare de calcul pentru Lzsn şi Lnoapte prevăzute în anexa nr.
2 la Hotărârea Guvernului nr. 321/2005, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
Articolul V
În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Transporturilor va actualiza Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.258/2005 pentru stabilirea unităţilor responsabile cu cartarea zgomotului pentru căile ferate, drumurile, porturile din interiorul aglomerărilor şi aeroporturile, aflate în administrarea lor, elaborarea hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune aferente acestora, din domeniul propriu de activitate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 766 din 23 august 2005, cu modificările ulterioare.
PRIM-MINISTRU DACIAN JULIEN CIOLOŞ Contrasemnează:
Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
Cristiana Paşca Palmer
Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
Vasile Dîncu
Ministrul transporturilor,
Petru Sorin Buşe Ministrul sănătăţii,
Vlad Vasile Voiculescu Ministrul afacerilor externe,
Lazăr Comănescu Bucureşti, 15 decembrie 2016.
Nr. 944.
ANEXĂ
Aglomerările, drumurile principale, căile ferate principale, aeroporturile urbane şi aeroporturile mari, precum şi porturile maritime şi/sau fluviale pentru care trebuie realizate hărţile strategice de zgomot până la data de 30 iunie 2017 şi planurile de acţiune aferente până la data de 18 iulie 2018 potrivit prevederilor prezentei hotărâri
Tabelul nr. 1. Aglomerări identificate cu o populaţie de peste 100.000 locuitori, sursa datelor statistice: Institutul Naţional de Statistică
Nr. crt. |
Aglomerare | Autoritatea administraţiei publice locale |
1. | Municipiul Bucureşti | Primăria Generală a |
Municipiului Bucureşti | ||
2. | Municipiul Iaşi | Primăria Municipiului Iaşi |
3. | Municipiul Cluj-Napoca | Primăria Municipiului Cluj-Napoca |
4. | Municipiul Timişoara | Primăria Municipiului Timişoara |
5. | Municipiul Constanţa | Primăria Municipiului Constanţa |
6. | Municipiul Craiova | Primăria Municipiului Craiova |
7. | Municipiul Galaţi | Primăria Municipiului Galaţi |
8. | Municipiul Braşov | Primăria Municipiului Braşov |
9. | Municipiul Ploieşti | Primăria Municipiului Ploieşti |
10. | Municipiul Piteşti | Primăria Municipiului Piteşti |
11. | Municipiul Bacău | Primăria Municipiului Bacău |
12. | Municipiul Oradea | Primăria Municipiului Oradea |
13. | Municipiul Botoşani | Primăria Municipiului Botoşani |
14. | Municipiul Brăila | Primăria Municipiului Brăila |
15. | Municipiul Buzău | Primăria Municipiului Buzău |
16. | Municipiul Târgu Mureş | Primăria Municipiului Târgu Mureş |
17. | Municipiul Sibiu | Primăria Municipiului Sibiu |
18. | Municipiul Arad | Primăria Municipiului Arad |
19. | Municipiul Baia Mare | Primăria Municipiului Baia Mare |
20. | Municipiul Satu Mare | Primăria Municipiului Satu Mare |
Tabelul nr. 2. Drumurile principale, sursa: Compania Naţională | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4. | DN1 | 5 + 750 | 6100 | 6957265 | DN1A |
5. | DN1 | 59 + 75067 + 284 | 7534 | 12411460 | DN1A-DN1B |
6. | DN1 | 67 + 28479 + 580 | 12296 | 10701070 |
DN1B-DJ100F (Băicoi) |
7. | DN1 | 79 + 58095 + 450 | 15870 | 10013410 |
DJ100F-DJ101R (Câmpina) |
8. | DN1 | 95 + 450122 + 000 | 26.550 | 8788835 | DJ101R-Sinaia |
9. | DN1 | 122 + 000-125 + 000 | 3000 | 4277435 |
Sinaia-Sinaia (ieşire) |
10. | DN1 | 125 + 000-138 + 000 | 13000 | 8469825 |
Sinaia-DRDP Braşov |
11. | DN1 | 138 + 000-140 + 923 | 2923 | 5756050 | DRDP Bucureşti-DN73A |
12. | DN1 | 140 + 923-160 + 798 | 19875 | 4391315 |
DN73A-Municipiul Braşov |
13. | DN1 | 173 + 375-175 + 205 | 1830 | 5711155 | Municipiul Braşov-DN73B (4 benzi) |
14. | DN1 | 175 + 205-179 + 700 | 4495 | 4024125 | DN73B-Municipiul Codlea (4 benzi) |
15. | DN1 | 220 + 010-232 + 600 | 12590 | 3557655 |
DN73A-Municipiul Făgăraş |
16. | DN1 | 236 + 100-258 + 618 | 22518 | 4101870 | Municipiul Făgăraş -DJ105C |
17. | DN1 | 258 + 618-267 + 152 | 8534 | 4411755 | DJ105C-DN7C |
267 + |
18. | DN1 | 152-296 + 150 | 28998 | 4256995 | DN7C-DN7 |
19. | DN1 | 296 + 150-307 + 050 | 10900 | 5608590 | DN7-Municipiul Sibiu (4 benzi) |
20. | DN1 | 315 + 500-320 + 505 | 5005 | 3168930 | Municipiul Sibiu -Cristian |
21. | DN1 | 370 + 000-375 + 930 | 5930 | 5847300 | Municipiul Sebeş-Municipiul Alba Iulia |
22. | DN1 | 385 + 160-397 + 049 | 11889 | 6955440 | Municipiul Alba Iulia-DN14B (Teiuş) |
23. | DN1 | 397 + 049-406 + 950 | 9901 | 6021770 | DN14B (Teiuş)-DJ107I (Municipiul Aiud) |
24. | DN1 | 412 + 000-441 + 640 | 29640 | 4136545 | Municipiul Aiud (DJ107I)-A3 |
25. | DN1 | 441 + 640-444 + 650 | 3010 | 3554005 |
A3-Municipiul Turda |
26. | DN1 | 450 + 000-465 + 105 | 15105 | 6163390 | Turda-VOCE |
27. | DN1 | 465 + 105-473 + 600 | 8495 | 6363775 | Municipiul Turda-Municipiul Cluj-Napoca |
28. | DN1 | 481 + 500-491 + 413 | 9913 | 6030530 | Municipiul Cluj-Napoca-A3 |
29. | DN1 | 491 + 413-500 + 000 | 8587 | 4284005 | A3-DN1J |
30. | DN1 | 500 + 000-514 + | 14050 | 3576635 | DN1J-DJ108C |
050 | |||||
31. | DN1 | 514 + 050-527 + 027 | 12977 | 3723000 |
DJ108C-DN1G (Huedin) |
32. | DN1 | 527 + 027-548 + 835 | 21808 | 3449615 | DN1G (Huedin)-DJ108A (Ciucea) |
33. | DN1 | 548 + 835-567 + 200 | 18365 | 3557290 | DJ108A (Ciucea)-Corniţel |
34. | DN1 | 567 + 200-590 + 575 | 23375 | 3644525 | Corniţel-DN1H (Aleşd) |
35. | DN1 | 590 + 575-604 + 751 | 14176 | 4610680 | DN1H (Aleşd)-DN1P (Uileacu de Criş) |
36. | DN1 | 604 + 751-622 + 000 | 17249 | 7567180 |
DN1P (Uileacu de Criş) – Municipiul Oradea |
37. | DN1 | 637 + 500-642 + 327 | 4.27 | 4860340 | Municipiul Oradea-PCTF Borş (4 benzi) |
38. | DN2 | 11 + 54018 + 330 | 6790 | 8605970 | DNCB-Afumaţi (4 benzi) |
39. | DN2 | 18 + 33040 + 166 | 21836 | 6624750 |
Afumaţi-DJ302 (Moviliţa) |
40. | DN2 | 40 + 16655 + 800 | 15634 | 7670840 | DJ302-DN2A |
41. | DN2 | 55 + 80095 + 353 | 39553 | 5614065 |
DJ102H-DN2C (Costeşti) |
42. | DN2 | 95 + 353104 + 828 | 9475 | 5587785 | DN2C-DN1B |
43. | DN2 | 104 + 828-106 + 790 | 1962 | 5662610 |
DN1B-Municipiul Buzău |
44. | DN2 | 114 + 500-117 + | 3334 | 11752270 | Municipiul Buzău- |
834 | DJ203K | ||||
45. | DN2 | 117 + 834-144 + 070 | 26236 | 4792815 | DJ203K-Municipiul Râmnicu Sărat |
46. | DN2 | 147 + 870-152 + 430 | 4560 | 4397155 | Municipiul Râmnicu Sărat-DRDP Iaşi |
47. | DN2 | 152 + 430-163 + 630 | 11200 | 4715435 | DRDP Bucureşti-DN2N |
48. | DN2 | 163 + 630-180 + 250 | 16620 | 3189005 |
DN2N-Municipiul Focşani |
49. | DN2 | 180 + 250-185 + 910 | 5660 | 7783625 | Centura Municipiului Focşani |
50. | DN2 | 185 + 910-200 + 600 | 14690 | 5957165 | Municipiul Focşani-DN24 (Tişiţa) |
Nr. crt. |
Drumul |
Poziţia kilometrică |
Lungimea (metri) |
Total vehicule |
Limitele sectorului |
51. | DN2 | 200 + 600228 + 470 | 27870 | 4267215 |
DN24-Municipiul Adjud |
52. | DN2 | 257 + 667278 + 717 | 21050 | 3760960 |
DJ206B-Municipiul Bacău |
53. | DN2 | 292 + 350311 + 660 | 19310 | 5124965 | Municipiul Bacău-DJ159 |
54. | DN2 | 311 + 600321 + 537 | 9877 | 3635765 | DJ159-DJ158 |
55. | DN2 | 321 + 537328 + 692 | 7155 | 4917645 |
DJ158-Municipiul Roman |
56. | DN2 | 333 + 775341 + 885 | 8110 | 4245315 | Municipiul Roman-DN28 (Săbăoani) |
57. | DN2 | 375 + 541379 + 367 | 3826 | 3075855 | DN28A-DN15B |
58. | DN2 | 403 + 500- | 6500 | 3774465 | DN15C-Municipiul |
410 + 000 |
Fălticeni | ||||
59. | DN2 |
415 + 000431 + 400 |
16400 | 3559845 | Municipiul Fălticeni-Municipiul Suceava |
60. | DN2 |
441 + 500457 + 100 |
15600 | 3298870 |
Municipiul Suceava-DN2H |
61. | DN3 |
242 + 800254 + 350 |
11550 | 6348810 | DN22C (Murfatlar)-Nod rutier A4 |
62. | DN3 |
254 + 350256 + 000 |
1650 | 9381230 | Nod rutier A4- Municipiul Constanţa |
63. | DN4 |
12 + 50039 + 100 |
26600 | 3713875 |
DNCB-DJ301 (Budeşti) |
64. | DN5 |
10 + 35619 + 700 |
9344 | 6299900 | DNCB-Intr. V. Ad. C. |
65. | DN5 |
19 + 70023 + 200 |
3500 | 4511400 | DN5 (Intr. V. Ad. C)-DN5 (Ies. V. Ad. C) |
66. | DN5 |
23 + 20051 + 290 |
28090 | 5045030 | DN5 (Ies. V. Ad. C)-DN41 |
67. | DN5 |
51 + 29055 + 100 |
3810 | 5220595 | DN41-DC94 |
68. | DN5 |
55 + 10059 + 00 |
3900 | 5226435 |
DC94-Municipiul Giurgiu |
69. | DN6 |
11 + 12023 + 300 |
12180 | 9126095 |
DNCB-DJ412A (Mihăileşti) |
70. | DN6 |
23 + 30039 + 418 |
16118 | 4831505 |
DJ412A-DN61 (Ghimpaţi) |
71. | DN6 |
61 + 31686 + 300 |
24984 | 3244120 |
DJ503-Municipiul Alexandria |
72. | DN6 |
233 + 000238 + 350 |
5350 | 5575375 | Municipiul Craiova-4 benzi (Işalniţa) |
73. | DN6 |
238 + 350265 + 000 |
26650 | 4203705 | Işalniţa (4 benzi)-DN66 |
74. | DN6 |
332 + 190343 + 200 |
11010 | 5096495 | DN56A-Municipiul Drobeta-Turnu Severin |
75. | DN6 |
343 + 200358 + 000 |
14800 | 4138370 | Municipiul Drobeta-Turnu Severin-DRDP Timişoara |
76. | DN6 |
358 + 000364 + 607 |
6607 | 3065270 | DRDP Craiova-Municipiul Orşova (DN57) |
77. | DN6 |
364 + 607380 + 665 |
16058 | 3033150 | Municipiul Orşova-DN67D |
78. | DN6 |
435 + 203453 + 000 |
17797 | 3434285 | Slatina-Timiş- Municipiul Caransebeş |
79. | DN6 |
455 + 340458 + 740 |
3400 | 4094570 | DN58-Intersecţia cu centura municipiului Caransebeş (DN6) |
00 o |
DN6 |
481 + 679500 + 435 |
18756 | 3595615 | DJ681-Intrare A6 |
81. | DN6 |
500 + 435514+988 |
14553 | 4862165 | Intrare A6-Intrare DJ609A |
82. | DN6 |
514 + 988540 + 222 |
25234 | 5180445 | Costeiu DJ609B-Intrare A1 (Remetea) |
00 00 |
DN6 |
540 + 222550 + 060 |
9838 | 4762155 | Intrare A1- Municipiul Timişoara |
84. | DN6 |
560 + 100583 + 946 |
23846 | 4285830 | Municipiul Timişoara-Biled (DJ693) |
85. | DN7 |
13 + 10030+808 |
17708 | 5411490 | DNCB-DN71 |
86. | DN7 |
30 + 80845 + 235 |
14427 | 3151410 | DN71-DJ711A |
87. | DN7 |
58 + 40972+535 |
14126 | 3125495 | DJ721-DN72 |
00 00 |
DN7 |
72 + 53595 + 010 |
22475 | 3129145 | DN72-DJ702 |
95 + 010- |
DJ702-Municipiul |
00 (D |
DN7 |
112 + 000 |
16990 | 4020110 | Piteşti | ||
90. | DN7 |
119 + 250144 + 320 |
25070 | 5341045 | DN7C-DJ703A | ||
91. | DN7 |
144 + 320156 + 250 |
11930 | 4686600 |
DJ703A-DRDP Craiova |
||
92. | DN7 |
156 + 250170 + 750 |
14500 | 5591070 | DRDP Bucureşti-DN67 | ||
93. | DN7 |
170 + 750178+500 |
7750 | 6399180 | Varianta Nord (DN67)-Municipiul Râmnicu Vâlcea | ||
94. | DN7 |
178 + 500196 + 000 |
17500 | 5406380 | Municipiul Râmnicu Vâlcea-Călimăneşti | ||
95. | DN7 |
196 + 000207 + 523 |
11523 | 4770915 |
Călimăneşti-DN7A (Brezoi) |
||
96. | DN7 |
207 + 523239 + 400 |
31877 | 4771645 | DN7A-DRDP Braşov | ||
97. | DN7 |
239 + 925259 – 305 |
19380 | 4298970 | DRDP Craiova-DN1 | ||
98. | DN7 |
377 + 525386 + 200 |
8675 | 7785085 |
DN66-Municipiul Deva |
||
Nr. crt. |
Drumul |
Poziţia kilometrică |
Lungimea (metri) |
Total vehicule |
Limitele sectorului |
||
99. |
DN7 |
393 + 000-412 + 155 | 19155 | 4174140 | Municipiul Deva- Săcămaş (DN68A) |
||
100 |
DN7 |
512 + 820-526 + 450 | 13630 | 3093375 | Lipova- Sâmbăteni (DJ708C) |
||
101 |
DN7 |
526 + 450-538 + 600 | 12150 | 7371540 | Sâmbăteni-Municipiul Arad | ||
102 |
DN7 |
544 + 300-553 + 600 | 9300 | 3543055 | DN79-intrare A11 | ||
103 |
DN7 |
553 + 600-557 + | 3450 | 3665330 | A11-DN7B |
050 | |||||
104. | DN10 | 2 + 1007+127 | 5027 | 3923385 | Municipiul Buzău-DJ205 |
105. | DN11 | 3 + 86710+280 | 6413 | 6024325 | Municipiul Braşov-DN10 (4 benzi) |
106. | DN11 | 10 + 28021 + 090 | 10810 | 4394600 | DN10-DN12 |
107. | DN11 | 115 + 946-125 + 100 | 9154 | 3233535 | DJ116-DN12A (municipiul Oneşti) |
108. | DN12 | 0 + 000-8 + 280 | 8280 | 3101040 | DN11-Municipiul Sfântu Gheorghe |
109. | DN13 | 6 + 100-9 + 727 | 3627 | 4777485 |
Municipiul Braşov-DJ112A |
110. | DN13 | 9 + 72718 + 101 | 8374 | 3439030 | DJ112-DN13E |
111. | DN13 | 18 + 10128 + 470 | 10369 | 3049940 |
DN13E-DJ131 (Măieruş) |
112. | DN13 | 104 + 896-111 + 600 | 6704 | 3143380 |
DN13C-Municipiul Sighişoara |
113. | DN13 | 146 + 220-156 + 900 | 10680 | 3887980 | DN13A-DJ151D |
114. | DN13 | 156 + 900-165 + 000 | 8100 | 3678835 | DJ151D-Municipiul Târgu Mureş |
115. | DN14 | 3 + 50015 + 885 | 12385 | 3516045 | Municipiul Sibiu-DJ107B |
116. | DN15 | 0 + 000-6 + 050 | 6050 | 3699640 | Municipiul Turda-Municipiul Câmpia Turzii |
117. | DN15 | 11 + 60021 + 000 | 9400 | 3483925 | Municipiul Câmpia Turzii-DRDP Braşov |
21 + 000- | DRDP Cluj-DJ151 |
118. | DN15 | 32 + 110 | 11110 | 4961080 | (Luduş) |
119. | DN15 | 32 + 11046 + 742 | 14632 | 4815445 | DJ151-DN14A |
120. | DN15 | 46 + 74263 + 980 | 17238 | 4943195 | DN14A-DJ151B |
121. | DN15 | 63 + 98069 + 500 | 5520 | 5308195 | DJ151B-Municipiul Târgu Mureş |
122. | DN15 | 78 + 780103 + 700 | 24920 | 5898765 |
Municipiul Târgu Mureş-Municipiul Reghin |
123. | DN15 | 286 + 850-308 + 860 | 22010 | 3331720 |
DN12C-Municipiul Piatra-Neamţ |
124. | DN15 | 318 + 300-325 + 650 | 7350 | 4753030 | Municipiul Piatra-Neamţ-4 Benzi (Săvineşti) |
125. | DN15 | 325 + 650-348 + 480 | 22830 | 4211370 |
Săvineşti-DJ158 (Buhuşi) |
126. | DN17 | 2 + 61022 + 535 | 19925 | 3127320 | Municipiul Dej-DN17D (Beclean) |
127. | DN17 | 51 + 89859 + 292 | 7394 | 5058170 | DN15A-V. Bistriţa (intrare) |
128. | DN17 | 64 + 50084 + 461 | 19961 | 5203805 | DN17C (municipiul Bistriţa)-DJ173A (Prundu Bârgăului) |
129. | DN17 | 179 + 580-183 + 400 | 3820 | 3075125 |
DJ175-Municipiul Câmpulung |
130. | DN17 | 193 + 400-202 + 680 | 9280 | 3103595 | Municipiul Câmpulung- DJ176 |
131. | DN18 | 3 + 522-9 + 803 | 6281 | 3308360 | Municipiul Baia Mare-DJ184 (Baia |
Sprie) | |||||
132. | DN19 | 5 + 83512 + 278 | 6443 | 4301525 | Municipiul Oradea-DN19E (Biharia) |
133. | DN19 | 117 + 620-127 + 850 | 10230 | 3920830 | DJ195B (Doba)-Municipiul Satu Mare |
134. | DN19 | 135 + 600-149 + 978 | 14378 | 3155060 | Municipiul Satu Mare-DN1C |
135. | DN21 | 1 + 000-7 + 500 | 6500 | 3793445 | Municipiul Brăila-sector 4 benzi |
136. | DN21 | 57 + 78087 + 850 | 30070 | 3193385 |
DN21A-Municipiul Slobozia |
137. | DN21 | 90 + 750105 + 550 | 14800 | 3318215 |
Municipiul Slobozia-DN3A |
138. | DN22 | 153 + 960-172 + 850 | 18890 | 4857055 | DJ229A- Municipiul Tulcea (DN22G) |
139. | DN22 | 178 + 000-186 + 900 | 8900 | 3206160 | Municipiul Tulcea (DN22G)-DN22A |
140. | DN22 | 268 + 000-287 + 456 | 19456 | 5588515 | Palazu Mic-DN2A |
141. | DN24 | 183 + 730-188 + 150 | 4420 | 3094105 | DJ248D-Municipiul Iaşi |
142. | DN25 | 49 + 59068 + 197 | 18607 | 3269305 | DJ255-DN2B |
143. | DN26 | 4 + 910-8 + 000 | 3090 | 10595220 | Municipiul Galaţi-4 benzi |
144. | DN28 | 26 + 35048 + 800 | 22450 | 6421810 | DN28A-DJ282D (Podu Iloaiei) |
145. | DN28 | 48 + 80065 + 150 | 16350 | 5768825 | DJ282D-4 benzi municipiul Iaşi |
Municipiul Iaşi (4 |
146. | DN28 | 65 + 15075 + 797 | 10647 | 7962110 | benzi)-Municipiul Iaşi (DN24) |
Nr. crt. |
Drumul |
Poziţia kilometrică |
Lungimea (metri) |
Total vehicule |
Limitele sectorului |
147. | DN39 | 5 + 63513 + 200 | 7565 | 10805460 | Municipiul Constanţa-sector 4 benzi |
148. | DN39 | 13 + 20031 + 000 | 17800 | 5175700 | Sector 4 benzi-23 August |
149. | DN56 |
+ + lo O O 00 O O fNJ O “v|- “v|- |
5028 | 5291405 |
Municipiul Craiova-DJ561 |
150. | DN59 | 10 + 00014 + 230 | 4230 | 4340580 | Municipiul Timişoara-Şag (4 benzi) |
151. | DN59 | 14 + 23036 + 150 | 21920 | 3186815 |
Şag-Voiteg (DN58B) |
152. | DN61 | 69 + 70078 + 529 | 8829 | 3601455 | A1-DN7 |
153. | DN64 | 105 + 970-115 + 480 | 9510 | 4918740 | 4 benzi-Municipiul Râmnicu Vâlcea |
154. | DN65 | 3 + 866-7 + 650 | 3784 | 8252650 | Municipiul Craiova – 4 benzi |
155. | DN65 | 7 + 65025 + 170 | 17520 | 4298970 | 4 benzi- DJ643 (Balş) |
156. | DN65 | 25 + 17030 + 450 | 5280 | 4181075 | DJ643 (Balş)-DJ644 |
157. | DN65 | 30 + 45042 + 364 | 11914 | 3210905 | DJ644-DN64 |
158. | DN65 | 42 + 36449 + 000 | 6636 | 3823375 |
DN64-Municipiul Slatina |
159. | DN65 | 54 + 00070 + 800 | 16800 | 4011715 |
Municipiul Slatina-DJ703C |
160. | DN65 | 70 + 80090 + 050 | 19250 | 3451075 |
DJ703C-DRDP Bucureşti |
161. | DN65 | 90 + 50107 + 135 | 17085 | 4319775 |
DRDPCraiova- DN65A |
162. | DN65 | 107 + 135-116 + 850 | 9715 | 6117035 |
DN65A-Municipiul Piteşti |
163. | DN67 | 83 + 97099 + 470 | 15500 | 3718985 | Municipiul Târgu Jiu-DN67B |
164. | DN67 | 136 + 720-152 + 700 | 15980 | 6116670 | DJ605A-DN65C |
165. | DN67 | 178 + 770-193 + 014 | 14244 | 3085710 | DJ649-DN64 |
166. | DN67 | 194 + 543-198 + 764 | 4221 | 4052595 | DN64-DN7 |
167. | DN69 | 3 + 300-6 + 430 | 3130 | 4448985 | Municipiul Timişoara- Varianta Timişoara |
168. | DN71 | 000 + 000-15 + 000 | 15000 | 3257260 | DN7-Conteşti |
169. | DN71 | 15 + 00044 + 130 | 29130 | 3810600 | Conteşti- Municipiul Târgovişte |
170. | DN71 | 51 + 04168 + 900 | 17859 | 3457280 | Municipiul Târgovişte- Pucioasa |
171. | DN72 | 15 + 70024 + 352 | 8652 | 4950495 | DJ702B- Municipiul Târgovişte |
172. | DN72 | 33 + 33548 + 100 | 14765 | 3134620 | Municipiul Târgovişte- DJ720A |
173. | DN72 | 48 + 10076 + 180 | 28080 | 4587685 | DJ720A-DN1 |
174. | DN73 | 1 + 285-6 + 950 | 5665 | 9623225 | Municipiul Piteşti-DN73D (4 benzi) |
175. | DN73 | 92 + 000112 + 600 | 20600 | 3074760 | DRDP Bucureşti-Tohanu Nou |
176. | DN73 | 118 + 797-130 + 900 | 12103 | 5524275 |
DN73A-Municipiul Braşov |
177. | DN76 | 000 + 000- 4 + 770 | 4770 | 3111990 | DN7-DJ706A |
178. | DN76 | 177 + 135-180 + 911 | 3776 | 6768195 | Sânmartin-Municipiul Oradea |
179. | DN79 | 4 + 15012 + 325 | 8175 | 4410660 | Municipiul Arad-Zimandu Nou (DJ791) |
180. | DN79 | 21 + 45241 + 557 | 20105 | 3455820 | DJ792C-Chişineu-Criş (DN79A) |
181. | DN79 | 101 + 619-112 + 045 | 10426 | 3777750 | DJ792A (Leş)-Municipiul Oradea |
182. | DN1A | 12 + 26019 + 450 | 7190 | 4750110 |
Municipiul Bucureşti-DNCB |
183. | DN1A | 19 + 45039 + 400 | 19950 | 3827025 | DJ101-DJ711 |
184. | DN1A | 70 + 55084 + 320 | 13770 | 3403625 | Municipiul Ploieşti (DN1)-DN1B |
185. | DN1A | 84 + 32088 + 930 | 4610 | 4503370 | Supr. cu DN1B |
186. | DN1A | 88 + 930113 + 860 | 24930 | 5333015 |
DN1B-DJ102B (Văleni) |
187. | DN1B |
+ + lo O O 00 o o o o o lo |
5508 | 3885060 | DN1-DN1A |
188. | DN1B | 10 + 16525 + 501 | 15336 | 6202810 | DJ101F-DN1D |
25 + 501- | DN1D-DJ102H |
189. | DN1B | 43 – 600 | 18099 | 3494145 |
(Mizil) |
190. | DN1B | 43 + 60071 + 698 | 28098 | 3044465 |
Mizil-DN2 |
191. | DN1C | 8 + 30013 + 225 | 4925 | 3835420 |
Municipiul Cluj- Napoca-DN16 (Apahida) |
192. | DN1C | 16 + 20043 + 000 | 26800 | 5735245 |
DN16 (Apahida)-intrarea Varianta Gherla |
193. | DN1C | 49 + 60056 + 500 | 6900 | 4030330 |
Varianta Gherla (ieşire)-Municipiul Dej |
194. | DN1C | 61 + 50066 + 980 | 5480 | 3400705 | Municipiul Dej-DN18B (Caseiu) |
195. | DN1C | 139 + 539- 147 + 938 | 8399 | 4944290 |
DJ193-Municipiul Baia Mare |
196. | DN1C | 153 + 851-182 + 198 | 28347 | 4902680 |
Municipiul Baia Mare-DN19F (Apa) |
Nr. crt. |
Drumul |
Poziţia kilometrică |
Lungimea (metri) |
Total vehicule |
Limitele sectorului |
197. | DN1F | 4 + 90016 + 173 | 11273 | 4509575 | Municipiul Cluj-Napoca-DN1J |
198. | DN1F | 91 + 94093 + 900 | 1960 | 3344495 |
Municipiul Zalău-DN1H |
199. | DN2A | 3 + 20016 + 720 | 13520 | 3912800 |
Municipiul Urziceni-DRDP Constanţa |
200. | DN2A | 62 + 85066 + 828 | 3978 | 3358365 |
DN2C-DN21 |
201. | DN2A | 185 + 700-196 + 200 | 10500 | 3912435 | Sector 4 benzi-DN22 |
202. | DN2A | 196 + 200-205 + 411 | 9211 | 13232345 |
DN22-Municipiul Constanţa |
203. | DN2B | 103 + 270-108 + 720 | 5450 | 3270765 | DN21-DN23 |
204. | DN2B | 125 + 571-128 + 900 | 3329 | 4364305 | DRDP Constanţa-Municipiul Galaţi |
205. | DN59A | 3 + 17027 + 900 | 24730 | 3030595 | Municipiul Timişoara-Cărpiniş (DN59B) |
206. | DN65B | 000 + 000-6 + 237 | 6237 | 4570530 | DN65-A1 |
207. | DN65F | 000 + 000-7 + 000 | 7000 | 3736870 | DN65-DN65C |
208. | DN73A | 20 + 97536 + 500 | 15525 | 3451805 |
DN73-Poiana Mărului |
209. | DN73D | 000 + 000-11 + 749 | 11749 | 3243025 | DN73-DJ704B |
210. | CALB | 000 + 000-7 + 831 | 7831 | 3551815 | DN1 (intrare municipiul Alba Iulia)-DN1 (ieşire municipiul Alba Iulia) |
211. | CB | 000 + 000-12 + 444 | 12444 | 8162130 | DN1—DN2 |
212. | CB | 12 + 44418 + 535 | 6091 | 6758705 | DN2-DN3 |
213. | CB | 18 + 53523 + 600 | 5065 | 6512330 | DN3-A2 |
214. | CB | 23 + 60030 + 200 | 6600 | 5671735 | A2-DN4 |
215. | CB | 30 + 20040 + 531 | 10331 | 3988720 | DN4-DN5 |
216. | CB | 40 + 531- | 8564 | 4605935 | DN5-DN6 |
49 + 95 | |||||
217. | CB | 49 + 9555 + 250 | 6155 | 3493415 | DN6-A1 |
218. | CB | 55 + 25064 + 246 | 8996 | 10213430 | A1-DN7 |
219. | CB | 64 + 24666 + 800 | 2554 | 8381860 | DN7-DN1A |
220. | CB | 66 + 80072 + 000 | 5200 | 6714540 | DN1A-DN1 |
221. | CBM | 000 + 000-1 + 436 | 1436 | 3161265 | DN 1C-DN 1C |
222. | CORA |
U) o o UI o o o o o ^ + + |
1350 | 5179715 | DN19 (ieşire municipiul Oradea)-DN1 (ieşire municipiul Oradea) |
223. | CORA | 1 + 350-5 + 870 | 4520 | 5556030 | DN1 (ieşire municipiul Oradea)-DN79 (intrare municipiul Oradea) |
224. | CORA | 5 + 87011 + 180 | 5310 | 7341610 | DN79 (intrare municipiul Oradea)-DN76 (intrare municipiul Oradea) |
225. | CORA | 11 + 18014 + 120 | 2940 | 3977405 | DN76 (intrare municipiul Oradea) -DN1 (intrare municipiul Oradea) |
226. | VGH | 000 + 000-5 + | 5047 | 4330725 | DN1C (intrare municipiul Gherla)-DN1C |
047 | (ieşire municipiul Gherla) | ||||
227. | VOB1 | 000 + 000-4 + 200 | 4200 | 3055415 | DN1-DJ103A |
228. | VOB1 | 4 + 200-8 + 000 | 3800 | 5457115 | DJ103A-DN11 |
229. | VOCE | 17 + 80020 + 067 | 2267 | 3524805 | DN1C (Sânnicoară)- VOCNE |
230. | VOCE | 20 + 06723 + 622 | 3555 | 4636595 | VOCNE-Apahida (DN 1C) |
231. | A1 | 10 + 60030 + 510 | 19910 | 11938055 |
Municipiul Bucureşti-DJ401A |
232. | A1 | 30 + 51049 + 208 | 18698 | 8489170 | DJ401A-DJ711A |
233. | A1 | 49 + 20870 + 460 | 21252 | 8121615 | DJ711A-DN61 |
234. | A1 | 70 + 46094 + 393 | 23933 | 9092150 | DN61-DJ703B |
235. | A1 | 94 + 393106 + 500 | 12107 | 10993800 | DJ703B-DN65B |
236. | A1 | 106 + 500-120 + 100 | 13600 | 9275015 | A1-DN7 |
237. | A1 | 237 + 432-254 + 240 | 16808 | 5301625 |
DN14-DN7H (DJ106B) |
238. | A1 | 254 + 240-270 + 345 | 16105 | 5877230 | DN7H (DJ106B)-DN1 |
239. | A1 | 292 + 455-303 + 600 | 11145 | 4680395 | Nod rutier Cunta-Nod rutier Sebeş Est (DN 7) |
303 + | Nod rutier Sebeş Est (DN7)-Nod |
240. | A1 | 600-309 + 235 | 5635 |
rutier Lancrăm 50516°° (DN1) |
|
Nr. crt. |
Drumul |
Poziţia kilometrică |
Lungimea (metri) |
Total vehicule |
Limitele sectorului |
241. | A1 | 309 + 235-312 + 246 | 3011 | 4215385 | Nod rutier Lancrăm (DN1)-Nod rutier Sebeş Vest (DN7) |
242. | A1 | 312 + 246-335 + 070 | 22824 | 4456650 | Nod rutier Sebeş Vest (DN7)-Nod rutier Orăştie (DN7) |
243. | A1 | 335 + 070-353 + 666 | 18596 | 4380000 | Nod rutier Orăştie (DN7)-Nod rutier Simeria (DN7/DN6) |
244. | A1 | 504 + 341-517 + 436 | 13095 | 3221855 | Nod rutier Giarmata (DJ691)-Nod rutier Orţişoara (DJ6) |
245. | A1 | 517 + 436-536 + 236 | 18800 | 3211635 | Nod rutier Orţişoara (DJ693)-Nod rutier Arad (DN69) |
246. | A1 | 538 + 136-545 + 936 | 7800 | 3550720 | Nod rutier Arad (DJ682)-Nod rutier Arad (A11) |
247. | A2 | 11 + 95035 + 400 | 23450 | 7316790 | DNCB-Fundulea |
248. | A2 | 35 + 40064 + 100 | 28700 | 7180645 | Fundulea-Lehliu |
249. | A2 | 64 + 100106 + 500 | 42400 | 6014105 | Lehliu-Drajna |
250. | A2 | 106 + 500-143 + 568 | 37068 | 4418325 | Drajna-Feteşti |
143 + |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NOTA: |
Drumurile naţionale, autostrăzile, drumurile de centură, variantele şi variantele ocolitoare din tabelul nr. 2 se află în administrarea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, iar drumurile judeţene prevăzute în tabelul nr. 2 se află în administrarea autorităţilor administraţiei publice locale sau judeţene, după caz.
În cazul în care drumurile prevăzute în tabelul nr. 2 sunt poziţionate şi în interiorul uneia dintre aglomerările prevăzute în tabelul nr. 1, atunci hărţile strategice de zgomot pentru aceste drumuri se realizează atât pentru întreg sectorul de drum, cât şi numai pentru porţiunea de drum care se află în interiorul aglomerării respective.
În cazul drumurilor prevăzute în tabelul nr. 2, atunci când se realizează hărţile strategice de zgomot, datele rezultate de expunere la zgomot a populaţiei trebuie să fie evidenţiate separat pentru fiecare localitate prin care trece respectivul drum, aceste date utilizându-se inclusiv pentru elaborarea planurilor de acţiune, iar pe hărţile strategice de zgomot trebuie să fie evidenţiate limitele administrative a acestor localităţi şi denumirea acestora, precum şi toate clădirile rezidenţiale şi nerezidenţiale din interiorul acestor localităţi.
NOTĂ:
În cazul în care căile ferate prevăzute în tabelul nr. 3 sunt poziţionate şi în interiorul uneia dintre aglomerările din tabelul nr. 1, atunci hărţile strategice de zgomot pentru aceste căi ferate se realizează atât pentru întreg sectorul de cale ferată, cât şi numai pentru porţiunea de cale ferată care se află în interiorul aglomerării respective.
În cazul căilor ferate prevăzute în tabelul nr. 3, atunci când se realizează hărţile strategice de zgomot, datele rezultate de expunere la zgomot a populaţiei trebuie să fie evidenţiate separat pentru fiecare localitate prin care trece respectiva cale ferată, aceste date utilizându-se inclusiv pentru elaborarea
Tabelul nr. 3. Căile ferate principale, sursa: Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” – S.A. |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
planurilor de acţiune, iar pe hărţile strategice de zgomot trebuie să fie evidenţiate limitele administrative a acestor localităţi şi denumirea acestora, precum şi toate clădirile rezidenţiale şi nerezidenţiale din interiorul acestor localităţi.
Tabelul nr. 4. Aeroporturile mari, sursa: Regia Autonomă „Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian -ROMATSA”
|
||||||||
Tabelul nr. 5. Aeroporturi urbane identificate în interiorul aglomerărilor prevăzute în tabelul nr. 1 sau ale căror traiecte de decolare şi/sau aterizare conduc la survolul total sau parţial a aglomerării, sursa: Regia Autonomă „Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian – ROMATSA” |
Nr. crt. |
Denumirea aeroportului |
Codul ICAO |
Autoritatea care administrează aeroportul |
1. | Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa -„Aurel Vlaicu” | LRBS | Compania Naţională „Aeroporturi Bucureşti” -S.A. sub autoritatea Ministerului Transporturilor |
2. | Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca | LRCL | Regia Autonomă „Aeroportul Cluj-Napoca” în subordinea Consiliului Judeţean Cluj |
3. | Aeroportul Internaţional Iaşi | LRIA | Regia Autonomă „Aeroportul Iaşi” în subordinea Consiliului Judeţean Iaşi |
4. |
Aeroportul Internaţional Craiova |
LRCV | Regia Autonomă „Aeroportul Craiova” în subordinea Consiliului Judeţean Dolj |
5. | Aeroportul Internaţional Oradea | LROD | Regia Autonomă „Aeroportul Oradea” în subordinea Consiliului Judeţean Bihor |
6. | Aeroportul Internaţional Sibiu | LRSB | Regia Autonomă „Aeroportul Sibiu” în subordinea Consiliului Judeţean Sibiu |
|
||||||||||||||||
NOTA: |
Administraţiile fiecărui aeroport prevăzut în tabelele nr. 4 şi 5 au obligaţia de a utiliza următoarele date atunci când realizează hărţi strategice de zgomot:
a) atribuirea numărului de mişcări ale aeronavelor în funcţie de perioadele de zi, seară şi noapte pentru diferite clase de aeronave;
b) aterizarea şi decolarea aeronavelor într-o anumită direcţie determinată din date reale;
c) lungimile de coridor stabilite din date reale;
d) descrierea poziţiei aeroportului şi a rutelor;
e) tipurile de aeronave care aterizează şi decolează pe/de pe respectivul aeroport.
În cazul în care aeroporturile urbane prevăzute în tabelul nr. 5 sunt poziţionate în apropiere de limita administrativă a uneia dintre aglomerările din tabelul nr. 1 sau dacă traiectele de decolare şi/sau aterizare conduc la survolul total sau parţial a aglomerării respective, atunci hărţile strategice de zgomot pentru aceste aeroporturi se realizează astfel încât să fie puse în evidenţă datele rezultate de expunere la zgomot a populaţiei, atât separat pentru fiecare localitate şi aglomerare în parte afectate de activitatea aeroportuară, cât şi cumulat pentru interiorul şi exteriorul limitei administrative a aglomerării, iar pe hărţile strategice de zgomot trebuie să fie evidenţiate limitele administrative ale aglomerării şi ale localităţilor învecinate acesteia, denumirea acestora, precum şi toate clădirile rezidenţiale şi nerezidenţiale din interiorul acestora.
Nr. crt. |
Denumirea portului |
Autoritatea care administrează portul |
1. |
Portul Constanţa |
Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime Constanţa” – S.A. sub autoritatea Ministerului Transporturilor |
2. |
Portul Galaţi |
Compania Naţională „Administraţia Porturilor Dunării Maritime” – S.A. Galaţi sub autoritatea Ministerului Transporturilor |
3. | Portul Brăila | Compania Naţională „Administraţia Porturilor Dunării Maritime” – S.A. Galaţi sub autoritata Ministerului Transporturilor |
În cazul aeroportului mare prevăzut în tabelul nr. 4, dacă traiectele de decolare şi/sau aterizare conduc la survolul total sau parţial a mai multor localităţi, atunci hărţile strategice de zgomot pentru aceste aeroporturi se realizează astfel încât să fie puse în evidenţă datele rezultate de expunere la zgomot a populaţiei, atât separat pentru fiecare localitate în parte, cât şi cumulat pentru toate localităţile, iar pe hărţile strategice de zgomot trebuie să fie evidenţiate limitele administrative ale localităţilor şi denumirea acestora, precum şi toate clădirile rezidenţiale şi nerezidenţiale din interiorul acestor localităţi. Tabelul nr. 6. Porturi maritime şi/sau fluviale identificate în interiorul aglomerărilor prevăzute în tabelul nr. 1, sursa: Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime Constanţa” – S.A. şi Compania Naţională „Administraţia Porturilor Dunării Maritime” – S.A. Galaţi_
NOTA:
În cazul în care porturile prevăzute în tabelul nr. 6 sunt poziţionate în apropiere de limita administrativă a uneia dintre aglomerările din tabelul nr. 1, atunci hărţile strategice de zgomot pentru aceste porturi se realizează astfel încât să fie puse în evidenţă datele rezultate de expunere la zgomot a populaţiei, atât separat pentru fiecare localitate şi aglomerare în parte afectate de activitatea portuară, cât şi cumulat pentru interiorul şi exteriorul limitei administrative a aglomerării, iar pe hărţile strategice de zgomot trebuie să fie evidenţiate limitele administrative ale aglomerării şi ale localităţilor învecinate acesteia, denumirea acestora, precum şi toate clădirile rezidenţiale şi nerezidenţiale din interiorul acestora.
În cazul în care în interiorul amplasamentului portuar există alte amplasamente unde se desfăşoară activităţi industriale prevăzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 278/2013, la realizarea hărţilor strategice de zgomot se vor lua în considerare şi acestea.
1. În baza prevederilor prezentei hotărâri, hărţile strategice de zgomot realizate de autorităţile administraţiei publice locale şi de operatorii economici reprezintă hărţi strategice ale emisiei de zgomot care se realizează separat pentru fiecare dintre următoarele:
a) traficul aeroportuar, în cazul aeroporturilor prevăzute în tabelele nr. 4 şi 5;
b) amplasamentele din interiorul aglomerărilor prevăzute în tabelul nr. 1, unde se desfăşoară activităţi industriale prevăzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 278/2013;
c) traficul trenurilor şi tramvaielor din interiorul aglomerărilor prevăzute în tabelul nr. 1, iar pentru zgomotul produs de traficul tramvaielor poate fi necesară caracterizarea surselor de emisie prin măsurători;
d) traficul rutier din interiorul aglomerărilor prevăzute în tabelul nr. 1;
e) traficul rutier în cazul drumurilor principale cu un trafic mai mare de 3.000.000 de treceri de vehicule pe an, identificate conform tabelului nr. 2;
f) traficul feroviar în cazul căilor ferate principale cu un trafic mai mare de 30.000 de treceri de trenuri pe an, identificate conform tabelului nr. 3;
g) porturile prevăzute în tabelul nr. 6.
ORDIN pentru modificarea şi completarea Condiţiilor minime de funcţionare a abatoarelor de capacitate mică, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 35/2011
Emitent autoritatea naţională sanitară VETERINARĂ ŞI PENTRU SIGURANŢA ALIMENTELOR
Văzând Referatul de aprobare nr. 7.639 din 4 noiembrie 2016, întocmit de Direcţia Generală Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,
în temeiul Regulamentului (CE) nr. 178/2002 al Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii Europene de stabilire a principiilor şi a cerinţelor generale ale legislaţiei alimentare, de instituire a Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentară şi de stabilire a procedurilor în domeniul siguranţei produselor alimentare, cu amendamentele ulterioare, al Regulamentului (CE) nr. 852/2004/CE al Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii Europene de stabilire a unor norme generale de igienă care se aplică alimentelor, cu amendamentele ulterioare, al Regulamentului (CE) nr. 853/2004/CE al Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii Europene de stabilire a unor norme specifice de igienă care se aplică alimentelor de origine animală, cu amendamentele ulterioare, al Regulamentului (CE) nr. 854/2004/CE al Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii Europene de stabilire a normelor specifice de organizare a controalelor oficiale privind produsele de origine animală destinate consumului uman, cu amendamentele ulterioare, al Regulamentului (CE) nr. 882/2004/CE al Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii Europene privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformităţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi produsele alimentare şi cu normele de sănătate animală şi de bunăstare a animalelor, cu amendamentele ulterioare, al Regulamentului (CE) nr. 2.073/2005/CE al Parlamentului European şi al Consiliului privind criteriile microbiologice aplicabile alimentelor, al Regulamentului (CE) nr. 1.069/2009/CE al Parlamentului European nr. 142/2011 şi al Consiliului de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.069/2009/CE al Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii
Europene de stabilire a normelor sanitare privind subprodusele de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, şi al Regulamentului (CE)
nr. 1.375/2015/CE al Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii Europene de stabilire a normelor specifice aplicabile
controalelor oficiale privind prezenţa de Trichinella în carne, având în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanţa
Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul art. 3 alin. (3) şi art. 4 alin. (3) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite următorul ordin:
Articolul I
Condiţiile minime de funcţionare a abatoarelor de capacitate mică, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 35/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 585 din 18 august 2011, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 1, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
b) cerinţe în domeniul bunăstării animalelor şi al biosecurităţii;
c) cerinţe privind identificarea, înregistrarea animalelor şi asigurarea trasabilităţii animalelor şi a produselor de origine animală rezultate.
2. La articolul 2, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
b)număr redus de animale – numărul maxim de animale care pot fi sacrificate la nivelul abatoarelor de capacitate mică, incluzând tăierile de urgenţă, astfel:
(i) abatoare de capacitate mică:
1. porcine, ovine sau caprine – 200 de capete/lună;
2. bovine – 40 de capete/lună;
3. orice combinaţie a acestor specii, dar care nu depăşeşte 5 UVM/zi;
(ii) centrele de sacrificare:
1. porcine, ovine sau caprine – 100 de capete/lună;
2. bovine – 20 de capete/lună;
3. orice combinaţie a acestor specii, dar care nu depăşeşte
2.5 UVM/zi;
(iii) puncte de sacrificare la nivelul fermei:
1. porcine, ovine sau caprine – 50 de capete/lună;
2. bovine – 10 capete/lună;
3. orice combinaţie a acestor specii, dar care nu depăşeşte
1.5 UVM/zi;
c) UVM – unitate vită mare, conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.305/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului privind sprijinul pentru dezvoltarea rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltarea rurală (FEADR):
1. tauri, vaci şi alte bovine de mai mult de 2 ani şi ecvine de mai mult de 6 luni – 1,0 UVM;
2. bovine între 6 luni şi 2 ani – 0,6 UVM;
3. bovine mai mici de şase luni – 0,4 UVM;
4. ovine şi caprine – 0,15 UVM;
5. scroafe de reproducţie mai mari de 50 kg – 0,5 UVM;
6. alte porcine – 0,3 UVM.
3. La articolul 2, după litera c) se introduc două noi litere, literele d) şi e) , cu următorul cuprins:
d) centru de sacrificare – abator de capacitate mică ce este dotat cu spaţii şi facilităţi adecvate, în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, cazarea şi tăierea unui număr redus de animale, precum şi pentru livrarea cărnii şi a organelor rezultate în unităţi înregistrate sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor de pe teritoriul naţional;
e) punct de tăiere la nivelul fermei – abator de capacitate mică integrat fermei, care este dotat cu spaţii şi facilităţi adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru tăierea animalelor crescute în ferma proprie şi pentru livrarea cărnii şi a organelor rezultate în unităţi înregistrate sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor de pe teritoriul naţional
4. La articolul 3 alineatul (2), litera j) se abrogă.
5. La articolul 3 alineatul (2), litera k) se modifică şi va avea următorul cuprins:
k) în cazul în care la nivelul abatoarelor de capacitate mică se sacrifică bovine şi ovine adulte este necesară existenţa spaţiului de frig pentru depozitarea carcaselor până la primirea rezultatelor privind testarea pentru encefalopatiile spongiforme transmisibile;
6. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 4
(1) Medicii veterinari oficiali care evaluează unitatea în vederea autorizării acesteia, în funcţie de dimensiunea spaţiilor, echipamentelor, facilităţilor existente coroborate cu capacitatea de sacrificare trebuie să încadreze abatorul în conformitate cu prevederile art. 2 lit. b), nefiind permisă acordarea unor derogări de la etapele tehnologice privind sacrificarea, respectiv de la fluxul tehnologic.
(2) Animalele destinate sacrificării trebuie să fie obligatoriu identificate şi însoţite de certificat sanitar-veterinar, documentul privind informaţiile pentru lanţul alimentar, precum şi de alte documente de identificare conform legislaţiei în vigoare.
7. După articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 5, cu următorul cuprins:
Articolul 5
(1) Carcasele/Semicarcasele/Sferturile şi organele obţinute în urma sacrificării în centrele de sacrificare şi punctele de sacrificare la nivelul fermei vor fi comercializate pe teritoriul naţional către măcelării, carmangerii, restaurante, cantine, pensiuni turistice şi magazine alimentare.
(2) Certificarea de sănătate publică veterinară a cărnii şi marca de sănătate care se aplică pe carcasele/semicarcasele/ sferturile şi organele obţinute în urma abatorizării în abatoare de capacitate mică, centre de sacrificare şi puncte de tăiere integrate la nivelul fermei trebuie să fie în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 10/2008 privind aprobarea Normei sanitare veterinare care stabileşte procedura pentru marcarea şi certificarea sanitară veterinară a cărnii proaspete şi marcarea produselor de origine animală destinate consumului uman, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Carnea şi organele obţinute la nivelul abatoarelor de capacitate
mică pot face obiectul schimburilor intracomunitare sau exportului către ţări terţe, cu respectarea prevederilor legislaţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor în vigoare.
(4) Confecţionarea mărcilor de sănătate se realizează conform procedurii stabilite în Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 10/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
Articolul II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării. Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,
Radu Roatiş Cheţan Bucureşti, 16 decembrie 2016.
Nr. 140.