Rareș Bănescu, retargeting.biz: A fost o teamă de GDPR mai mare ca teama de întreținere.
4 minute • Ana-Maria Udriste • 18 februarie 2020
Am lansat seria de podcasturi ”Podcast pe legale” dedicată antreprenoriatului, lifestyle-ului și a altor elementele de care ne lovim zilnic, cu iz juridic.
Ne poți găsi pe: anchor.fm, spotify. Nu uitați să te abonezi și să ne dai cu 5 stele.
Când cauți retargeting.biz și vezi că este o platformă românească care a scalat în 4 țări străine, respectiv Bulgaria, Polonia, Ungaria și Grecia, te gândești că în spatele ei se află o persoană care doar conduce.
Rareș este un CEO de la care mulți dintre noi avem ce învăța: știe ce se întâmplă în companie, este foarte atent la clienții săi și înțelege că mediul antreprenorial presupune un mix de resurse și ajutor, astfel încât toată lumea să crească.
L-am prins pe Rareș într-o discuție de 30 de minute despre unul din cele mai hot subiecte ale momentului: ce facem cu cookie-urile, targeting-ul si retargeting-ul in epoca GDPR? Ne lăsăm de meserie?
Subiecte abordate:
- Care este diferenta dintre targeting si retargeting
- Cum funcționează retargetingul și când am nevoie de consimțământ
- Diferența între cookie-uri first party și third party
- Opt-in vs opt-out in privind cookie-urilor first party și third party
- Diferența dintre operator și persoană împuternicită în cazul acțiunilor de marketing
- Interesul legitim ca temei de prelucrare în marketing online
- Cum ajută targetarea agențiile de turism
- Ce se întâmplă la Retargeting Academy
- Rețelele neuronale în marketing – cum funcționează
- Cum te ajută GDPR ca organizație
Află totul despre GDPR din cel mai bine vândut manual online unde explicăm GDPR pe înțelesul tuturor, cu exemple clare și din practică. Și hai să ne auzim la cursul de GDPR special conceput pentru zona de e-commerce.
Citate și idei:
- Telul nostru este să ușurăm e-commerce-ul, de a automatiza procesele de marketing ale unui magazin online.
- A fost o teamă de GDPR mai mare ca teama de întreținere.
- De taxe și de moarte nu scapi, acum nu mai scapi nici de GDPR.
- GDPR-ul reglementează anumite activități pe care un retailer online le poate face, dar nu le blochează, ci doar le ghidează.
- GDPR nu spune că nu ai voie să faci, ci reglementează cum faci asta.
- Clientul trebuie să poată să-și protejeze identitatea în online.
- Cookie-urile noastre sunt de tip first party, pe care le poate face clientul.
- Private window e la îndemâna ta.
- Noi suntem un împuternicit al magazinelor online.
- Dacă vreau un city-break în Maroc, hotel de 5 stele, mai, buget la 2-3.000 euro, care ar fi relevanța ca eu să te targetez cu o vacanță în Grecia, pentru că am ofertă?
- Punem tehnologia pe care o vezi la Amazon la dispozițiile retailerului mic și mediu.
- Trebuie să dezvolți o relație personală cu clientul sau posibilul client.
- Avem magazinele cu o creștere mai mare de 100% de la lună la lună.
- Interesul meu este să iau un client mic pe care să-l ajut să crească.
- Consumăm resurse foarte mari cu educarea clienților mici, însă cred că cu peste 40% din ei reușim să îi luăm din punctul A și să îi ducem în punctul B.
- Am fi toate băbuțele la un loc. Knowledge-ul lor colectiv.
- GDPR-ul ne-a afectat într-un mod pozitiv pentru că ne-a organizat, ne-a învățat ce trebuie să facem și care e legislația pe care trebuie să o respectăm pentru utilizator, care este nivelul de privacy al utilizatorului ca acesta să se protejeze împotriva abuzurilor.
- Noi ne-am apucat de implementat GDPR înainte să se aplice. Tot procesul de implementare a durat 7-8 luni.
Carte recomandată: Charles Duhigg – Puterea obișnuinței
Pe cine vrei să chemăm în următorul podcast? Scrie-ne mai jos!