google pod

De ce ar trebui sa incurajezi angajatii sa traga un pui de somn la munca

4 minute • Autor Necunoscut • 28 iunie 2017


Somnul la locul de muncă poate însemna lene, dar, în ultimii ani, multe companii au început să încurajeze angajații să tragă un pui de somn în timpul zilei pentru a se reîncărca.

Compania de software merketing, HubSpot, are o cameră de somn cu un ham, suspendat deasupra unui covor de pluș și ziduri calde, acoperite cu nor, pentru a-i încuraja pe cei 750 de angajați să doarmă în timpul zilei la locul de muncă. CMO Mike Volpe, despre care se știe că folosește adesea camera de somn, spune că un pui de somn de 20 de minute este de multe ori tot ce are nevoie să-și recâștige și să se energizeze pentru a fi mai productiv pentru restul zilei. Camera de somn este văzută ca o modalitate de a ajuta angajații să echilibreze exigențele muncii și ale vieții domestice.

În loc să încerce să se dezmiticească toata ziua, ceea ce poate duce la erori de judecată și la scăderea productivității, HubSpot a constatat că permiterea angajaților să aibă o odihnă poate ajuta ziua să devină mult mai productivă. Puiul de somn la muncă a devenit din ce în ce mai popular în industria tehnologică, unde dezvoltatorii sunt deseori obligați să lucreze ore îndelungate, dar cultura companiei se bazează pe crearea unei atmosfere relaxate pentru a atrage talente de vârf și a concura cu companii care oferă beneficii cum ar fi camere de joc, saloane și stații de iaurt înghețate la fața locului. Google a fost printre primele companii mari de tehnologie care a promovat somnul din timpul zilei. Gigantul tehnic a introdus suporturi energetice – scaune înclinate care stau în interiorul unui bule mare și includ muzică încorporată care produce sunete liniștitoare și o alarmă care trezește șuvițe cu lumini și vibrații.

Oferind angajaților un spațiu pentru a prinde o siesta din mijlocul zilei devine acum un trend comun pentru companiile care doresc să se poziționeze ca locuri progresive și dinamice de lucru – aproape la fel de atrăgătoare ca și mașina de cafea de birou, dar poate și mai benefică. Un studiu din 2008 a arătat că un pui de somn este mai eficient decât cofeina. Deși acest lucru devine un avantaj popular al angajaților în unele industrii, există încă o mare rezistență în lumea corporațiilor față de dormit la locul de muncă, spune Terry Cralle, un expert certificat de somn care ajută companiile să implementeze o cultură a companiei care încurajează napping-ul.

„Sunt inca surprinsă de faptul ca oamenii sunt impiedicati de somn”, spune ea. „Avem atâtea studii care sustin faptul ca somnul din timpul zilei poate ajuta corporatiile si angajatii, dar inca ne simtim reticenti in a face o parte acceptabila a unui sanatos stil de viata si de lucru” Problema, spune ea, este că mulți angajatori și directori îi echivalează pe cei obosiți cu cei care vor să renunțe, ceea ce Cralle spune că nu poate fi mai departe de adevăr. “Unele companii mari au zone de antrenament sau gimnastică la fața locului și totuși întoarcem spatele la somn, desi este o necesitate biologică”, spune ea.

Dacă dorești să încurajezi nappingul la muncă, trebuie să construiești o cameră separată, liniștită, cu canapele, un hamac sau, dacă ai fonduri, un pod de dormit și să integrezi acest lucru în cultura companiei, ca un mijloc de a ajuta angajații să-și îndeplinească performanțele la maximum.

Sursa aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *