19073831 1332313650151603 1144651432 n

4 tipuri de clienti pe care orice avocat trebuie sa le cunoasca

5 minute • Autor Necunoscut • 08 iunie 2017


Capacitatea de a lucra cu diferite tipuri de clienți este o abilitate vitală pentru toți avocații. Desi dezvoltarea unui set complet de competențe pentru gestionarea clienților durează mulți ani, toți avocații pot face un pas pentru a-și înțelege mai bine clienții. Bineînțeles că fiecare client este unic, însă prin recunoașterea celor 4 tipuri de clienți, avocații se pot salva de multe dureri de cap. Îți aduci aminte caând erai în facultate și ai încățat să soluționezi o speță? Cunoașterea tipului de client este aceeași idee. Un avocat care își poate recunoaște clientul ca fiind potrivit unui anumit tip va fi mai bine pregătit să se ocupe de client, să satisfacă nevoile acestuia, dar și să aibă control în orice situație.

CLIENTUL ÎNCEPĂTOR ÎN ALE JUSTITIEI

Primul tip de client pe care toți avocații trebuie să îl cunoască este clientul începător.  Acesta este clientul care nu a angajat niciodată un avocat sau nu a angajat niciodată tipul de avocat pe care dorește să îl angajeze acum. De exemplu, a avut un avocat pentru divorț, dar acum are o problemă de drept imobiliar. Cel mai important lucru pe care trebuie să-l țineți minte la acești clienți este că totul este nou pentru ei. Asta însemnă că totul trebuie explicat în detaliu.

Răbdarea este un element cheie în relația cu acest client. Amintește-ți că, în cazul lor, fiecare pas este nou și înfricoșător. Încearcă să vezi tot procesul prin ochii lor. În timp ce tu ai făcut 1000 de acțiuniați, el nu a făcut niciodată vreuna. Nu uita niciodată cât de înspăimântător poate fi întregul proces pentru cineva care trece prin el pentru prima dată.

CLIENTUL EXPERIMENTAT ÎN ALE JUSTIȚIEI

Cel de-al doilea tip de client este opusul clientului începător. Acesta este clientul care are întotdeauna nevoie de serviciile unui avocat și a avut contact cu justiția. Lecția principală pe care trebuie să o reții în legătură cu acest tip de client este că tu ești avocatul, nu ei. Acest lucru este foarte important, deoarece deseori acest tip de client încearcă să îți spună cum să îți faci treaba, ceea ce poate conduce un dezastru pentru amândoi.

CLIENTUL ȘTIE – TOT 

Vărul clientului experimentat este clientul știe tot, care, deși nu a avut treabă cu justiția, el cunoaște totul (de pe internet, de la tv, prieteni, rude.) Și în relația cu acest client nu trebuie să uiți că tu ești avocaul și că clientul trebuie să știe asta. Adesea, clienții pot simți slăbiciunea sau lipsa de certitudine în avocații lor și pot profita de acest lucru. Acești clienți vor încerca adesea să îți spună cum trebuie tratat cazul lor. Fii încrezător și, dacă nu ești încrezător, prefă-te și pari încrezător.

ClIENTUL PORNIT PE ILEGALITĂȚI

Ferește-te de acest tip de client: clientul pornit pe ilegalități. Acești clienți caută avocați care îi vor ajuta să își desfășoare programele neetice și uneori ilegale. Adesea, acești clienți au nevoie de avocați pentru ai ajuta să redacteze documente sau să înființeze companii. Desigur, acești clienți nu intră niciodată într-un birou de avocați și anunță că sunt porniți pe ilegalități. Trebuie să fii atent la semnalele de alarmă. Am avut numeroase interacțiuni cu clienții, unde un drapel roșu mi-a ieșit în cap. De obicei, este o diferență enormă între ce spune și ce face. Uneori îți poți da seama din prima de scopul clientului, alteori vei realiza mai târziu, însă va trebui să renunți la client cât mai repede odată ce ai realizat, așa cum prevede și legislația profesiei de avocat.

Dacă ești experimentat sau pur si simplu norocos, vei vedea steagurile roșii înainte de a încheia un contract de asistență juridică. Dezvoltarea unui al șaselea simț cu privire la caracterul și intențiile unui client este o îndemânare învățată, la fel cum a fi încrezător atunci când vorbești cu clientul este tot o abilitate învățată. Amintește-ți că toate abilitățile avocatului trebuie să fie practicate și perfecționate în timp.

Cele patru tipuri de clienți pe care i-am prezentat aici sunt patru pe care le-am ales, deoarece sunt cele mai comune. Multe alte tipuri de clienți există, inclusiv clienți cu probleme de sănătate mintală sau probleme emoționale. Ideea este că mai devreme sau mai târziu un avocat poate identifica astfel de clienți, pentru a a-și desfășura activitatea cât mai profesional, dar și pentru a se retrage cât mai curând, atunci când acest lucru e absolut necesar.

Știi vorba aia: „Clientul meu, Stăpânul meu”?. Ei, la avocați nu e așa. Evită un dezastru, pentru binele tău și al clientului, tu trebuie să fii șeful.

SURSA

LAWPRACTICETODAY

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.