Template avocatoo

Proiect de lege Senat: vezi ce taxe urmeaza sa fie eliminate!

2 minute • Ana-Maria Udriste • 17 octombrie 2016

Update: proiectul de lege a fost adoptat si de Camera Deputatilor si legea a fost tranmisa Presedintelui spre promulgare (vezi forma trimisa spre promulgare)!

Potrivit unui proiect de lege adoptat ieri de Senat, o serie de taxe urmeaza sa fie eliminate. Le vom relua pe cele mai importante.

1. Registrul Comertului – inmatricularea societatilor si efectuarea de mentiuni ar urma sa fie gratuite

Potrivit proiectului de lege, inmatricularea unor societati (SRL, SRL-D, PFA-uri, SA, etc), precum si efectuarea de mentiuni la Registrul Comertului urmeaza sa fie gratuita.

Art. 21 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului prevede la momentul actual că: ”Potrivit prezentei legi, prin înregistrare se înţelege atât înmatricularea comerciantului şi înscrierea de menţiuni, precum şi alte operaţiuni care, potrivit legii, se menţionează în registrul comerţului.”

Potrivit proiectului de lege, se va introduce un nou articol 22 care prevede ca pentru operatiunile de la art. 21 nu se vor percepe tarife si taxe.

2. Se elimina taxa radio -TV

3. Declararea actelor pierdute si a schimbarilor de nume

Persoanele care trebuie sa declare in Monitorul Oficial pierderea unor acte sau a schimbarilor de nume nu vor mai trebuie sa achite taxe.

4. Legea privind taxele extrajudiciare de timbru se abroga

Legea prevede acum ca:

Art. 1
Eliberarea certificatelor de orice fel, altele decât cele eliberate de instanţe, Ministerul Justiţiei, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi de notarii publici, preschimbarea actelor de identitate, eliberarea permiselor de vânătoare şi de pescuit, examinarea conducătorilor de autovehicule în vederea obţinerii permisului de conducere, înmatricularea autovehiculelor şi a remorcilor, precum şi alte servicii prestate de unele instituţii publice sunt supuse taxelor extrajudiciare de timbru.
Daca proiectul de lege se adopta si de Camera Deputatilor, vom scapa de taxele pentru perrmise etc.

5. Certificatele de cazier fiscal

Certificatul de cazier fiscal se emite în scris, pe suport hârtie sau în formă electronică, fără perceperea de taxe.

6. Ordonanta de Urgenta 9/2013 privind timbrul de mediu se ABROGA

?