#2
Fără categorie9 minute • Ana-Maria Udriște • 02 noiembrie 2020
Pandemia a înflorit piața neagră
Citeam articolul de aici despre cum în America sălile de fitness s-au mutat în spații părăsite, locuri ascunse, spații de birouri etc.
Mulți am dus antrenamentele acasă, outdoor, în parcuri sau fiecare pe unde a apucat.
Mulți ne-am tuns în pandemie. Ne-am făcut masaje, mani + pedi, ne-am tuns și ne-am vopsit.
Un blocaj ”de fațadă” o să dea naștere unei piețe negre. Ai pe cineva care poate să îmi dea și mie … ceva? Da, da, vino la ora X că știu eu.
Elevii din învățământul privat vor primi transport gratuit
Potrivit Legii nr. 226/2020. Dar nu asta este problema țării ăsteia, în special în București.
Problema este că în momentul în care se apropie ziua de 15 septembrie, te uiți cu groază și te gândești cum vei face de acasă și până la birou o oră și jumătate sau altfel spus de trei ori mai mult decât ai face în mod normal.
Indiferent ce se spune, un oraș întreg nu poate fi paralizat doar pentru că începe școala. Degeaba facem transportul gratuit pentru elevi chiar și de la învățământul privat dacă tot părinții vor duce și vor aduce copiii de la școală cu mașina personală.
Vedeți cum în Cluj există autobuze pentru transportul școlar, Proiectul „Autobuze școlare pentru elevi”. Și chiar se folosesc.
Habemus legi despre firme
Se simplifică niște proceduri la firme, care oricum nu se foloseau
S-a bucurat toată lumea când a auzit că cesiunea părților sociale către persoane din afara societății nu va mai fi supusă termenului de opoziție de 30 de zile .
Bine, bine, dar cine mai foloseau operațiunea asta?
Ca să înțelegi mai exact în momentul în care niște asociați dintr-o firmă vor să dea din părților sociale către o persoană străină de firma, trebuiau să treacă prin procedura clasică de cesiune de părți sociale, care dura undeva cam la două luni de zile pentru că trebuia să publici un act în Monitorul Oficial și să aștepți 30 zile de la publicare .
În realitate, tocmai pentru că această procedură dura atât de mult, nu o mai făcea aproape nimeni. Toată lumea prefera să facă o majorare de capital social cu o parte socială prin care aduce pe cineva în societate și apoi să facă transferul de părți sociale care se rezolvă în trei zile, #lifehacks. Dar ne bucurăm.
Noi facem ambele operațiuni, depinde cum ai chef.
Dar scăpam de ăia 200 de lei capitalul social
Tot prin Legea 223/2020 de mai sus, când înființezi acum un SRL nu mai trebuie să mai depui capitalul social de 200 RON.
Eu pot înțelege că era destul de enervant pentru că trebuia să faci un drum până la bancă și că pierdeai destul de mult timp, însă până la urmă dacă nu aveai 200 RON ca să faci o firmă, mai bine nu te apuci de antreprenoriat.
Acum chiar că înfințarea unei firme devine 100% online.
Iar declarația de beneficiar reali o poți depune în continuare doar semnată
SRL-urile care au doar asociați persoane fizice nu mai depun declarația de beneficiar real.
Celelalte persoane, care au această obligație, au termen încă 90 de zile după terminarea stării de alertă ca să depună această declarație, prin înscris sub semnătură privată ori formă electronică și pot fi transmise la oficiul registrului comerțului prin mijloace electronice, cu semnătură electronică, sau prin servicii de poștă și curier, potrivit OUG nr. 191/2020.
Noi te ajutăm oricum, 100% online, doar să ne zici 🙂
Cineva a dus Halloween la următorul nivel. Dovlecii ăia care cântă sunt … doar sunt. Dă click acolo.
Revenind. VeDem Just zice că e ok să semnăm declarații pe proprie răspundere de dragul de a o face
În concret, de când în București școlile s-au dus pe online, părinții au primit pe nepusă masă o declarație pe proprie răspundere de semnat, sub sancțiunea declarațiilor în fals, că elevii nu vor înregistra și da mai departe orele online. Iar Asociația VeDem Just, care se ocupă, printre altele, și de educație juridică în școli, zice că e ok, pentru că asta ”responsabilizezi părinții”.
Eu una m-am săturat să mă pună lumea să dau declarație, și cu prevederile de la fals, că am luat la cunoștință de legi. Adică oricum trebuie să le știu, nu? Ce declar? Că le știu? Și de ce vorbim de fals? Bașca tot nu pricep cum un copil de 6 ani poate semna o declarație pe proprie răspundere. Dar te invit să citești tot acest absurdistan aici.
Apropo de școli, aparent clauzele abuzive sunt și la Universitate, nu doar la bancă
Dacă ai luat cumva un credit în perioada de glorie când francul elvețian era la putere și te-ai trezit cu ditamai indexarea, află că Universitatea din București a făcut acest lucru cu taxele studenților.
Lucrurile nu mai stau ca pe vremea mea, să depui acolo diplome și gata, ci închei cu Universitatea din București un contract de studii, unde ai obligații, dar și drepturi. Unul din ele fiind acela că nu intri pe o taxă de 4000 lei/an, dar termini pe 6000 lei/an.
Despre asta a scris colegul-student Andrei Nicolae Popa și e o lectură interesantă.
Nu ți-e frică de AI? Ar trebui
Nu știu dacă ai aflat de populara aplicație Reface App (disponibilă pe Google Play și App Store).
Pare foarte distractiv să iei fața ta și să o mulezi identic pe fața lui Trump, iar Trump să vorbească prin tine. Sau na, vrei cumva să te dai gagica unui bun prieten și să-i faci o farsă?
Mergem mai departe? E distractiv, nu? Dar dacă ai vedea dând scroll pe Facebook un video cu un Trump care declară de mâine WW3, te-ai speria? Unde avem limita între fake și deep fake.
Inițial a venit în porn și scandaluri cu vedete (și vezi aici niște deep fake bune cu Obama sau Salvador Dali). What a good time to be on internet, right?
Să postăm sau să nu postăm: CMA-ul britanic investighează instagram
După cum am tot vorbit în repetate rânduri, ad-urile pe Instagram are no joke. Regulile sunt clare. Orice promovare trebuie să fie marcată prin tool-urile specializate, prin hashtaguri, în descriere, etc., etc. Basically, trebuie să vezi că produsul e promovat înainte să vezi despre ce produs e vorba.
Nu de alta, dar nimănui nu-i place să știe că folosește același proteine ca Dorian Popa, doar ca apoi să afle că a fost o simplă sponsorizare.
Problema e că nu toți influencerii respectă regulile jocului. Din ce în ce mai mulți se pare. De aceea CMA-ul britanic (Consiliul Concurenței de la ei) a lansat recent o investigație pentru a depista toate postările ascunse.
Iar Instagram a răspuns prompt cu un set nou de facilități pentru a ușura (și încuraja) marcarea ads-urilor.
- Obligă utilizatorii să specifice dacă au fost sponsorizați sau nu și dacă e cazul să facă public acest fapt
- A extins tool-ul de ”paid partnership”. Acum toți utilizatorii îl pot folosi.
- Cireașa de pe tort: va folosi un soft pentru a identifica și raporta businessurilor influencerii care nu fac publică sponsorizarea
- Also, Instagram va oferi businessurilor un tool de monitorizarea a modului în care le sunt promovate produsele
Schimbările sunt binevenite, mai ales că „#ad” e o afacere mare și va deveni și mai mare în special din cauza mutării masive a shoppingului în online. Va fi interesant de văzut dacă vor apărea și legi moderne care să reglementeze mai strict domeniul.
Am scris despre asta aici.
Despărțirea anului în tech!! Șoc Șoc: Se desparte Google
Surpriză… nu se desparte Google, încă cel puțină. Dar a trebuit să profităm de oportunitate pentru a vă atrage atenția la clickbait… sau readbait în cazul nostru.
In all seriousness, totuși, Departamentul de Justiție din SUA, alături de 11 procurori generali statali au înaintat un proces antitrust împotriva Google. Sunt două principale acuzații.
- Google a încheiat acorduri secrete cu diverse alte firme, inclusiv Apple și Samsung pentru a face motorul lor de căutare cel default în browserele lor. Se pare că dealul cu Apple e super important pentru Google: jumătate din căutări ar fi venit anul trecut de pe dispozitive că mărul pe spate. Cine s-ar fi gândit hmm..
- Google, ca proprietar Android, a forțat producătorii de telefoane să preinstaleze alte aplicații Google pe toate telefoanele lor: YouTube, Gmail, Maps, you name it.
De ce e relevant acest proces? Well, pentru că, DOJ-ul nu vrea ca Google să fie amendat. Acest a cerut ca, în cazul în care va câștiga, Google să fie obligat să facă niște schimbări structurale fundamentale. Cu alte cuvinte, s-ar putea ca Google, YT, G Suite să devină companii separate.
Procesul nu e deloc o surpriză. Mai ales că și Congresul American pregătește niște legi antitrust noi, care să se plieze pe economia digitală. S-ar putea ca acest proces să fie chiar scânteia necesară de la care să plece schimbare.
Va fi interesant de urmărit cum va evolua situația, mai ales că pe partea de search Google deține un monopol obiectiv clar. I mean, atunci oamenii nici nu știu că există alte motoare de căutare, we got a problem there.
Food for thought: The Hater (Hajter)
În caz că uneori vă prinde ora 3 am prin tenebrele Netflixului, cum ocazional mă prinde pe mine, s-ar putea să fi auzit de The Hater. În original „Hejter”, filmul este un o super producție poloneză care tratează problema fake news-ului și limitelor etice ale promovării online.
Dacă v-ați plictisit de The Social Dilemma sau de The Social Network, The Hater oferă un alt unghi din care fenomenul politicii online poate să fie privit. Și mai important, ce riscuri presupune „irl”. Vedeți trailerul aici.
Ti-a plăcut? Dă-ne un share 🙂