avio intarziat

Companiile aeriene sunt raspunzatoare pentru despagubirea pasagerilor in cazul unui avion intarziat

3 minute • Ana-Maria Udriste • 24 ianuarie 2018


Abia astepti sa pleci in vacanta si sa te bucuri mai repede de timpul departe de birou cand esti in aeroport si deodata auzi anuntul magic: ”Zborul XYZ are o intarziere de 3 ore”.

Ce poti obtine daca ai un avion intarziat?

In cazul in care zborul intarzie mai mult de 2 ore, poti primi despagubiri in functie de distanta parcursa, si anume:

(a) 250 EUR pentru toate zborurile de 1 500 kilometri sau mai puțin;

(b) 400 EUR pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1 500 kilometri și pentru toate zborurile cuprinse între 1 500 și 3 500 kilometri;

(c) 600 EUR pentru toate zborurile care nu intră sub incidența literei (a) sau (b).

potrivit REGULAMENTULUI (CE) NR. 261/2004 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor

aceasta compensatie se poate reduce la jumatate atunci cand  pasagerilor li se oferă redirecționarea spre destinația finală cu un zbor alternativ, a cărui oră de sosire nu depășește ora de sosire prevăzută a zborului rezervat inițial

(a) cu două ore, pentru toate zborurile de 1 500 kilometri sau mai puțin sau

(b) cu trei ore, pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1 500 kilometri și pentru toate celelalte zboruri cuprinse între 1 500 și 3 500 kilometri sau

(c) cu patru ore, pentru toate zborurile care nu intră sub incidența literei (a) sau (b).

Am scris mai multe despre drepturile pasagerilor aici.

Cui cerem despagubirea asta?

De multe ori, persoanele cheama in judecata agentiile de turism de unde au luat biletele de avion, in special in cadrul pachetelor turistice (transport + cazare). Din pacate, nu acestea sunt raspunzatoare, ci companiile aeriene care opereaza respectivul zbor ce a avut intarziere.

In acest sens s-au pronuntat si instantele judecatoresti din Romania:

”Instanța apreciază că dispozițiile invocate exprimă fără putință de tăgadă că nu societatea de la care s-a achiziționat pachetul turistul, ”tur-operatorul”, poate răspunde, ci societatea care asigură transportul aerian, adică compania de transport (în cauza de față Turkish Airlines).

În raport de dispozițiile invocate mai sus instanța reține că persoanele cărora li s-au cauzat prejudicii prin anulări sau întârzieri de zboruri se pot îndrepta nu împotriva societăților de la care au achiziționat pachete turistice, ci de la societățile de transport aerian care sunt direct răspunzătoare de faptele ilicite produse călătorilor. Acestea sunt răspunzătoare nu doar în ceea ce privește daunele materiale, dreptul la compensare, dar și daunele morale solicitate de reclamanții-călători.”

JUDECĂTORIA SECTORUL 1 BUCUREȘTI, SECȚIA I CIVILĂ, SENTINȚA Nr. 677/2017, sedința publică din data de 24 Februarie 2017

Tine minte! In cazul in care avionul tau are o intarziere mai mare de 2 ore, poti obtine despagubiri de pana la 600 euro. Nu chema in judecata agentia turistica de unde ai luat biletele, ci direct compania aeriana!

Ai un zbor intarziat? Scrie-ne si te ajutam sa-ti recuperezi banii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *