7

Cesiunea părților sociale între asociați

2 minute • Ana-Maria Udriste • 17 iunie 2019


Indiferent că vrei să ”părăsești” firma sau să dai celorlalți asociați mai mult decât au în prezent, trebuie să înregistrezi la Registrul Comerțului operațiunea.
Veste bună este că, spre deosebire de cesiunea părților sociale către cineva din afara firmei, nu mai trebuie să aștepți 30 zile de la publicarea Hotărârii AGA/Deciziei Asociatului Unic în Monitorul Oficial, ci totul se întâmplă în 3 zile.

Și totuși, ce trebuie să faci concret?

Pasul 1. Documentația

Pentru a transfera din părțile sociale deținute de unul sau mai mulți asociați către o persoană din firma, ai nevoie de următoarele documente:

  1. Hotărârea AGA prin care se aprobă transferul părților sociale;
  2. Anexa de contor cuvinte – pentru fiecare 2000 caractere publicate în Monitorul Oficial se plătește o taxă de 122 RON
  3. Contractul de cesiune (transfer) părți sociale între asociatul (asociații) din firmă care cedează din părți și asociatul care primește unde să specifici clar numărul părților sociale, valoarea nominală, prețul transferului, precum și alte condiții (de exemplu, garanțiile oferite).
  4. Actualizarea actului constitutiv al firmei cu noile ponderile deținute.

Pasul 2. Depui documentele la Registrul Comerțului.

Și plătești taxele de publicare. Așteaptă-te pe la 200 RON cu totul.

Pasul 3. Aștepti 3 zile.

Dacă totul decurge cum trebuie, în 3 zile de când ai plătit taxele ar trebui să primești rezoluția de la ONRC de aprobare a procedurii. Atenție!
(1) Dacă decizi să părăsești firma prin această operațiune (adică să cesionezi toate părțile sociale pe care le ai) și mai rămâne un singur asociat, acesta trebuie să îndeplinească condițiile pentru a fi asociat unic (adică să nu mai fie de exemplu asociat unic într-o altă firmă) și să dea o declarație în acest sens (fie la notar, fie la ONRC).
(2) Dacă rămâne un singur asociat, actul constitutiv trebuie adaptat în consecință.

Cum te putem ajuta?

Ne ocupăm să-ți transferăm părțile sociale către altcineva din firmă oriunde în țară, online, fără deplasări inutile. Redactăm documentația, oferim consultanță gratuită și urmărim tot procesul.
Află mai multe aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *