S01E04 1

GDPR: Am nevoie întotdeauna de consimțământ? S01E04

2 minute • Redactia • 24 martie 2018


Am nevoie intotdeauna de consimțământ în GDPR? That is the question.

Pe scurt, nu.

Consimțământul este doar unul dintre cele șase temeiurile legale pentru prelucrare.

Însă, orice prelucrare de date trebuie să fie legală, adică să se bazeze pe cel puțin un temei legal dintre cele enumerate mai jos:

  • consimțământul;
  • încheierea sau executarea unui contract;
  • îndeplinirea unei obligații legale;
  • interesele vitale ale persoanei vizate sau ale altei persoane fizice;
  • interesul public;
  • interesul legitim al operatorului.

Cele șase temeiuri legale se află pe poziție de egalitate, însă, pentru ca prelucrarea să fie legală, pentru fiecare scop în parte,  trebuie identificat cel puțin un temei legal.

Dacă îți poți îndeplini scopurile fără a prelucra datele respective, nu vei avea un temei legal, iar prelucrarea va fi ilegală.

Dacă prelucrezi date sensibile sau date privind condamnările penale sau infracțiunile, va trebui să respecți, pe lângă cele șase temeiuri de mai sus și alte condiții pentru prelucrarea acestor categorii de date prevăzute la (9) lit. a și art. (10) din Regulament.

Întrucât obținerea unui consimțământ valabil nu este o sarcină ușoară pentru operator, precum și faptul că persoana își poate retrage consimțământul în orice moment, iar o prelucrarea ulterioară, pe alt temei legal, nu este o practică acceptată de Regulament, recomadăm recurgerea la alte temeiuri legale, iar doar în cazul în care acestea au fost epuizate, utilizarea consimțământului.

În măsura în care dorești să te bazezi pe interes legitim drept temei pentru prelucrare, va trebui să efectuezi un test de echilibrare din care să rezultate că interesul legitim prevalează asupra drepturilor persoanei vizate.

Explicam GDPR pe intelesul tuturor. Scrie-ne cum te putem ajuta.

[wpforms id=”13083″]
Citeste mai mult despre GDPR:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *