inregistrarea contractelor de inchiriere

Daca obtii venituri din chirii nu mai trebuie sa inregistrezi contractele la ANAF. Dar e bine sa o faci.

2 minute • Ana-Maria Udriste • 01 martie 2019


Din luna mai 2018, persoanele care obtin venituri din chirii nu mai trebuie sa inregistreze contractele de inchiriere la ANAF. Deși inregistrarea contractelor de inchiriere nu mai este obligatorie, le-ar putea aduce o serie de beneficii.
Prin Hotărârea de Guvern nr. 354/2018 au fost modificate normele de aplicare ale Codului Fiscal si astfel persoanele care obtin venituri din chirii nu mai trebuie sa inregistreze contractele de chirie la ANAF, ci doar să ”depună o declaraţie pe fiecare sursă de realizare a venitului, în termen de 30 de zile de la încheierea contractului”.
Așadar, obligația de a depune declarația unică pentru persoanele fizice trebuie îndeplinită în termenul de 30 de zile de la încheierea contractului.
Întreaga procedură de înregistrare poate fi consultată aici.
Totuși, există situații în care părțile trebuie să facă dovada că au înregistrat contractul de locațiune la ANAF (de exemplu, pe site-ul ONRC, atunci când vrei să înființezi o firmă, să deschizi un punct de lucru sau să schimbi sediul social, îți cer dovada înregistrării).
Mai mult, dacă ai încheiat contractul de închiriere sub semnătură privată (adică nu în fața unui notar), trebuie să știi că înregistrarea acestuia la ANAF îi conferă calitatea de titlu executoriu conform art. 1798 din Codul Civil, astfel încât îți va fi mult mai ușor să recuperezi banii datorați în cazul unui chiriaș rău-platnic.


Ai nevoie de ajutor cu înființarea unei firme sau modificarea ei? Apelează la noi!
[wpforms id=”13516″]

3 răspunsuri

  1. Doamne, in tara asta e plin de cutume, nu mai e obligatoriu dar e bine sa o faci. Asta se aplica si la stampile, dosare cu sina si altele inutilitati … ne omoara hartiile si logica asta sucita si invartita. Nu mai e …dar e .. te doare capul in tara asta. Afara contabilul infiinteaza firme prin cont online in 10 min, in RO trebuie sa mergi sa ceri tot felul de aberatii de la Reg comertului si cu decizie a unui judecator… ce sa decida nu inteleg… sa decida ca are de incasat niste bani sa zica da de 100 de ori pe zi…Pana nu o sa avem substance over form in RO o sa fim o tara bananiera care nu vede padurea de copaci.

    1. Comedia nu se termina cu ambiguitatea legii.
      Ca sa te inscrii pe site-ul anaf, sa ai contul tau virtual, de fapt completezi un formular in format pdf standardizat pe care il urci pe site si care e aprobat de un operator.
      Noaptea mintii!
      Normal ca asta e procesul fiindca peste 80% din personalul anaf e degeaba angajat si le trebuie si lor o ocupatie. Thoamne fere sa ne digitalizam ca in UK sau alte tari, unde cu un colectiv de angajati de 1000 de pers ai grija de taxele a milioane de oameni. pi astia de la noi ce sa mai faca daca ii dai afara din anaf? sa munceasca? neaah, lipitori o viata au fost si vor fi, din neam in neam si isi trag neamurile si ii angajeaza si sunt un colectiv frumos de lipitori, un cuib de paraziti daunatori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *