Trebuie să schimbi sediul social al firmei? De ce aspecte trebuie să ții cont.
3 minute • Ana-Maria Udriste • 17 iunie 2019
Fie că ești dat afară din spațiu, îți încetează contractul, ai găsit un spațiu mai mare sau pur și simplu vrei să te relochezi (chiar și dacă folosești sediul social doar ca adresă de corespondență), sunt anumite aspecte de care trebuie să ții cont ca să nu ai neplăceri.
Unde poate avea o firmă sediul social?
Am scris pe larg despre acest subiect aici, însă pe scurt ai următoarele opțiuni:
- La un avocat pentru o perioadă de un an
- La tine/un prieten acasă
- Într-o clădire de birouri
- Într-un spațiu de co-working etc…
Ce documente ai nevoie?
- Dovada dreptului de folosință a spațiului drept sediu social (contract de comodat/ contract de închiriere sau contract de asistență juridică – mai există și cazul în care firma cumpără/primește un spațiu și atunci am avea un contract de vânzare/ donație etc.)
- Hotărârea AGA/Decizia Asociatului Unic de mutare a sediului
- Anexa de contor cuvinte – pentru fiecare 2000 caractere publicate în Monitorul Oficial se plătește o taxă de 122 RON
- Actul Constitutiv actualizat cu noua adresă a sediului
- Acordul vecinilor, dacă e într-un bloc + al președintelui asociației de proprietari (dacă nu există, se specifică pe acord)
- Declarația model 3 de la ONRC prin care autorizezi activitățile conform codurilor CAEN pe care vrei să le desfășori cu noua adresă (indiferent că le desfășori la sediu/ puncte de lucru/ terți)
- Declarație de nesuprapunere notarială dacă mai sunt și alte firme/ONG/PFA la sediul respectiv
- Certificatul de înmatriculare + certificatele constatatoare ale firmei
Ce trebuie să faci?
Pasul 1. Documentația
Iei în dinți documentele de mai sus și te duci cu ele la ONRC să le depui.
Pasul 2. Aștepți 3 zile.
Până ies noile documente. În cazul în care muți sediul în alt județ, e posibil să dureze chiar și două săptămâni pentru că practic se radiază firma dintr-un județ și se înmatriculează în altul.
Atenție!
(1) Dacă alegi să îți faci sediul la o firmă/avocat, e bine să stabilești cu ei o procedură de corespondență.
(2) Nu uita să autorizezi activitățile pe care vrei să le desfășori!
Cum te putem ajuta?
Ne ocupăm să-ți mutăm sediul firmei oriunde în țară, online, fără deplasări inutile. Redactăm documentația, oferim consultanță gratuită și urmărim tot procesul.
Află mai multe aici.