SPAM scaled 1

GDPR: amenzi pentru trimiterea de mesaje comerciale fără consimțământ

3 minute • Ana-Maria Udriste • 10 iulie 2020


Trimiterea de mesaje comerciale, indiferent că vorbim de SMS-uri sau e-mailuri, ridică probleme în continuare.

Autoritatea privind protecția datelor din Baden-Wuerttemberg a amendat cu €1.24m o companie de asigurări

Cazul a apărut din modul în care AOK Baden-Wuerttemberg a tratat datele participanților la concursurile organizate între 2015 și 2019. Informațiile colectate au fost utilizate în scopuri publicitare, cu condiția ca participanții să își fi dat acordul.

Însă procesele AOK din spate nu au reușit să îndeplinească cerințele legale, rezultatul fiind că mai mult de 500 de date personale ale participanților la concurs au fost folosite fără consimțământul lor.

Odată ce acest lucru a devenit cunoscut, AOK a încetat trimiterea de mesaje comerciale, a revizuit procesele, a înființat un grup de lucru pentru protecția datelor în vânzări și a adaptat procesele interne și măsurile de control, a declarat biroul comisarului.

Mai multe acțiuni vor fi luate și ajustate după caz, în coordonare cu comisarul, Stefan Brink.

“Securitatea datelor este o sarcină continuă”, a spus el. „Măsurile tehnice și organizaționale trebuie adaptate în mod regulat la situația reală pentru a asigura un nivel adecvat de protecție pe termen lung.”

Știre apărută pe PrivSec.

Woolworths este amendat cu 1 milion de dolari pentru SPAM

Deși nu are legătură propriu-zis cu GDPR, în Australia Woolworths a fost amendat cu 1 milion de dolari de către Autoritatea din Austrialia privind Media și Comunicațiile (ACMA) pentru acțiuni repetate de trimitere de mesaje comerciale fără consimțământ (SPAM).

Este cea mai mare amendă dată de ACMA până în prezent.

ACMA a descoperit mai mult de cinci milioane de încălcări ale Legii privind Spamul din 2003 de către Woolworths când a trimis e-mailuri de marketing către consumatori după ce s-au dezabonat de la mesajele anterioare.

E-mailurile care conțineau mesaje comerciale au fost trimise între octombrie 2018 și iulie 2019. Președintele ACMA Nerida O’Loughlin a declarat că ancheta a constatat că sistemele, procesele și practicile Woolworths sunt inadecvate pentru a respecta regulile de spam.

„Regulile de spam sunt în vigoare de șaptesprezece ani, iar Woolworths este o organizație mare și sofisticată. Scara și natura prelungită a nerespectării nu pot fi scuzate”, a spus doamna O’Loughlin.

Woolworths nu a reușit să acționeze chiar și după ce ACMA a avertizat-o despre probleme potențiale de conformitate după primirea reclamațiilor consumatorilor privind acele mesaje comerciale și cererilor de stopare a acestei practici.

Australienii au dreptul să se dezaboneze de la e-mailurile de marketing pe care nu doresc să le primească. În acest caz, consumatorii au susținut că au încercat să se dezaboneze în mai multe rânduri, dar cererile lor nu au fost soluționate de Woolworths din cauza sistemelor, proceselor și practicilor sale.

Știre preluată de pe ACMA.

În România, foarte multe din amenzi aplicate de ANSPDCP au rezultat ca urmare că nu au fost respectate normele GDPR în comunicările de marketing, precum: eMAGvodafoneavocatnetelefant.ro.

Poză de Moose Photos pe Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *