Regulile ANPC pentru influenceri și publicitatea pe Instagram și alte rețele
2 minute • Loredana Bertișan-Pop • 07 august 2023
Povestea cu reclamele pe rețelele de socializare și influencerii nu este una nouă și a fost mult dezbătută de-a lungul timpului. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat într-un comunicat de presă că a făcut verificări în activitatea a zece influenceri, fără să-i numească, și totodată a enumerat o listă de recomandări pentru marcarea conținutului comercial.
Recomandările ANPC
În documentul amintit autoritatea enumeră un set de „recomandări pe plan național de dezvăluire ale intenției comerciale pentru toate fotografiile/videoclipurile pe care le postează Influencerii români”. Este vorba despre postările de pe conturile acestora de pe toate platformele de socializare în care sunt activi.
O precizare importantă: recomandările privind marcarea conținutului comercial se aplică și dacă influencerul X își promovează propriul brand.
Recomandările sunt construite pe baza metodei content labeling – adică etichetarea corespunzătoare a unei postări comerciale.
Potrivit ANPC, etichetarea trebuie să fie:
🚨într-un loc vizibil,
🚨într-un font clar
🚨într-o dimensiune suficient de mare a fontului, prin inserarea de avertismente adecvate cu folosirea de hashtag-uri.
Autoritatea a oferit și un set de exemple, după cum urmează:
#ADVERTISEMENT ’BRAND’ (trad. #PUBLICITATE ‘BRAND’), #PAIDSPONSORSHIP ’BRAND’ (trad. #SPONSORIZARE PLATITA DE ‘BRAND’), #PAID PARTNERSHIP ‘BRAND (trad. #PARTENERIAT PLATIT DE ‘BRAND’), #AD (trad. #RECLAMĂ sau #PROMOVARE COMERCIALĂ) sau, în cazul livrării bunurilor chiar dacă este gratuită: PRODUCT OFFERED BY ‘BRAND’ (trad. #PRODUS FURNIZAT DE ‘BRAND’)
Instituția a transmis că va continua să monitorizeze canalele de socializare și să ia măsuri atunci când este cazul.
Austria a adoptat reguli în această materie încă din 2019. Le-am detaliat chiar atunci pe blog.
Fotografie de dole777 pe Unsplash