35

#35

Fără categorie

21 minute • Ana-Maria Udriște • 11 mai 2021


🎈 Salutare și bine te-am regăsit. Am aterizat iar în inboxul tău, așa cum o facem în fiecare marți. Avem multe vești proaspete și interesante, așa că ai ce să citești o săptămână întreagă.

Dar nu e fun să citești singur. Așa că dă click pe butonul de mai jos 👇 și dă-l și prietenilor tăi 🙂

Share

⚖️ juridic

  • Întrăm pe ultima sută de metri în care poate fi depusă declarația de beneficiar real la Registrul Comerțului. Dacă folosești codul AVOCATOODBR ai 15% reducere la serviciu nostru. ⛑Foarte important! Vezi ca nu cumva să îți fi schimbat buletinul, dar să nu fi făcut actualizarea de date la ONRC. Dacă nu ai făcut-o, trebuie mai întâi să faci actualizarea de date și apoi depui declarația. Noroc că noi te putem ajuta cu ambele, 100% online.
  • Fișa postului nu va mai fi obligatorie în scris pentru companiile care au mai puțin de 9 angajați. Asta nu este neapărat un lucru bun. Am scris mai multe despre asta aici.
  • Linklaters LLP, una dintre firmele de avocatură de elită din „Cercul magic” din Londra, este pregătită să aleagă prima femeie partener senior din istoria sa de 183 de ani. E clar că va fi o femeie pentru că lista scurtă include doar 3 femei.
  • Mondelez International Inc (ciocolata Milka 🙂) vrea să-și aducă angajații înapoi în birouri, dar cu o condiție: să fie vaccinați. „Vrem să creăm un mediu în care lumea să se simtă confortabil și să pară ca era ca înainte la birou”, a declarat Directorul Executiv Dirk Van De Put într-un interviu de televiziune Bloomberg din 28 aprilie. „Nu putem face acest lucru decât dacă toată lumea este vaccinată”. Suntem curioși cum se va implementa în final această politică. Reamintim, din edițiile trecute ale NL #pelegale, că președintele Biden a declarat că este la latitudinea companiilor private cum vor dori să facă reîntoarcerea la muncă.
  • Florida a adoptat un proiect de lege care încearcă să interzică să fii banat de pe platformele de socializare. Statul ar amenda rețelele sociale care îi îndepărtează pe politicieni precum Donald Trump.
  • Jucătorii europeni de fotbal, rugby și cricket au organizat un boicot de patru zile pe rețelele de socializare în semn de protest împotriva hărțuirii online. Vine la doi ani după ce sportivii europeni au organizat un boicot de o zi pentru abuzuri rasiste.
  • India cenzurează critica pe social media. Cu un val uriaș de Covid care a izbucnit în India, guvernul emite ordine de retragere către companiile de social media cu privire la orice critică a reacției sale, fără niciun rol judiciar, proces echitabil sau drept de apel. Politica care a permis acest lucru a fost mult criticată la sfârșitul anului trecut și iată rezultatul.
  • UE a adoptat legea de eliminare a „conținutului terorist”: dacă conținutul de pe o platformă publică este semnalat de o autoritate competentă, trebuie să fie eliminat într-o oră, dar nu există o obligație generală de monitorizare. Există, de asemenea, obligații pentru raportarea transparenței. Cum funcționează falsurile pozitive? Care este procesul de contestație? Și reține – acest lucru este valabil și pentru start-ups.
  • Uber și Lyft sunt din nou amenințate de schimbări majore ale legilor muncii care ar pune în pericol sistemul lor de clasificare a șoferilor ca „antreprenori independenți”. Secretarul Muncii (echivalentul ministrului) din SUA tocmai a abrogat un ordin al administrației Trump care făcea mult mai ușoară clasificarea lucrătorilor drept antreprenori independenți de către companii. Mai mult decât atât, administrația Biden și-a făcut clară intenția de a analiza mult mai atent statutul lucrătorilor din „gig economy” și de a le oferi o protecție sporită. Toate acestea vin în contextul în care în februarie Curtea Supremă din UK a decis că șoferii Uber sunt „lucrători” (un statut intermediar între angajați și antreprenori), iar mai multe țări europene au adoptat poziții similare. Se pare că 2021 nu este anul Uber…
  • La nivelul UE se discută despre ridicarea temporară a protecției brevetului pentru vaccinuri, ca acestea să poată fi produse și de state mai sărace.
  • Scoția se pregătește pentru un nou referendum de independență după ce Partidul Național Scoțian a câștigat o majoritate aproape absolută în Parlamentul Scoțian. Nicola Sturgeon, premierul scoțian, a anunțat că susține organizarea unui nou referendum până în primăvara lui 2022.Pe de altă parte, Boris Johnson, premierul britanic susține că discuțiile despre independența Scoției sunt „iresponsabile” și că ar încerca oprirea unei astfel de inițiative.În conformitate cu regimul constituțional din UK un astfel de referendum ar trebui aprobat de Westminster. Va fi interesant de văzut în baza cărui temei legal și democratic ar putea Parlamentul britanic să refuze un asemenea vot. Și mai ales ce va decide Curtea Supremă.

🕵️ interesante

  • Apple l-a angajat pe fostul manager de cercetare Google Samy Bengio pentru a supraveghea o nouă unitate de cercetare AI. Bengio a supravegheat anterior echipa etică a inteligenței artificiale a Google, condusă de foștii angajați Timnit Gebru și Margaret Mitchell înainte să fie dați afară. Oare cum era cu clauzele de neconcurență din contractele de muncă?
  • Ne-am obișnuit să nu ne mai machiem în pandemie și chiar dacă avem parte de un revenge shopping post-pandemic, vânzările de produse de make-up sunt … mici.
  • Colosseum va avea o nouă față. Guvernul italian a dat drumul la un proiect de 22 de milioane de dolari pentru a adăuga un etaj la Colosseum din Roma. Amfiteatrul vechi de 2.000 de ani a rămas fără podea de când arheologii l-au îndepărtat în secolul al XIX-lea pentru a dezvălui structurile de dedesubt. Noul etaj va consta dintr-o structură din plăci de lemn care pot fi rotite pentru a expune vasta rețea de coridoare și tuneluri de dedesubt.
  • Administratorul NASA, Bill Nelson, a afirmat că abordarea Chinei cu privire la resturile spațiale este iresponsabilă. Afirmația vine după ce duminică bucăți dintr-o rachetă chinezească lansată în aprilie au căzut, la întâmplare, în Oceanul Indian. China a omis (cel mai probabil dintr-o eroare) să integreze în designul rachetei elemente care ar fi putut să facă managerierea resturilor eficientă.E interesant de văzut că până în acest punct nu avem niciun fel de standard comun cu privire la modul în care deșeurile spațiale trebuie manageriate și, în sine, zborul spațial este un subiect unde nu prea avem reglementări de drept internațional. Cu toate acestea, „dreptul spațiului” este următorul hot topic, cum din ce în ce mai mult companii private vor să facă realitate călătorul spațial. Fără reguli clare și obligații exacte, ar fi greu de crezut că noua industrie a space travellingului (și nu numai) s-ar putea ridica de la sol. Așa că, din nou juriștii sunt la datorie!
  • Vânzările de gume și pastile mentolate au scăzut cu 30% în SUA în timpul pandemiei pentru că lumea comanda acasă și nu mai trebuia să aibă contact cu oamenii.
  • În SUA avem un shortage de pui. La modul serios, iar prețurile la furnizori pentru aripioarele de pui s-au dublat față de anul trecut.
  • Blue Origin, compania lui Jeff Bezos a anunțat că va duce un civil în spațiu în luna iulie. Anunțul vine într-un moment în care marii miliardari ai planetei se întrec să fie primii care lansează turismul spațial: Elon Musk cu Spacex, Richard Branson cu Virgin Galactic, iar acum, Jeff Bezos cu Blue Origin.Se pare că turismul spațial este the next big thing, având în vedere că Bezos a renunțat la poziția de CEO a Amazon pentru a se concentra mai mult pe dezvoltarea Blue Origin
  • Ca și la noi, și în SUA, există milioane de persoane care sunt șomere, dar în domenii precum HoReCa și construcții nu găsești oameni.
  • Și tot legat de SUA, vineri “The Colonial Pipe”, cea mai mare conductă petrolieră din US a fost „victima” unui atac cibernetic care a oprit transportul de petrol din zona Golfului către piețe importante ca Washington sau New York.Atacul a dus la începutul unei panici generalizate și analiștii preconizează că dacă transportul nu va începe curând, prețul petrolului ar putea crește incontrolabil – deja a crescut cu 4% față de duminica trecută.Ce e interesant dintr-o perspectivă juridică este că printre măsurile gândite pentru a rezolva această criză se numără ridicarea embargoului impus navelor străine de a transporta bunuri între porturile din SUA. Se pare că situațiile disperate cer și măsuri legislative rare.

🛒 e-commerce

  • Pandora va folosi doar diamante artificiale. Pandora, cel mai mare producător de bijuterii din lume, nu va mai folosi diamante extrase în produsele sale. Pandora a declarat că decizia de a folosi numai diamante artificiale face parte din eforturile de a deveni mai durabilă și sustenabilă, deoarece diamantele minate au fost legate de încălcările drepturilor omului și degradarea mediului.
  • Penetrarea e-commerce-ul în UK este cu 50% mai mare decât în SUA. Ce înseamnă asta pentru companii, cum vor evolua piețele și cum se vor menține după lockdown?
  • Amazon face un pas important la marketplace-ul său și lasă vendorii să comunice direct cu clienții. 60% din comerțul electronic Amazon este Marketplace, unde vendorii terți au acces la platformele Amazon. Deci cumperi „de pe Amazon sau” de pe „Amazon”? Aceasta ar putea fi esența multor argumente antitrust în următorii câțiva ani, dar acum Amazon deschide un canal de comunicare pentru a permite vânzătorilor să vorbească cu cumpărătorul. Deci cine deține clientul respectiv? Acum înțelegi de ce este foarte important să vezi exact cum reglementezi juridic relația pe care o ai cu vendorii și clienții dacă ai de gând să implementezi un marketplace, oricât de mic. Iar aici te putem ajuta.
  • Youtube introduce o nouă funcție prin care vei putea face cumpărături de pe TV.
  • Se fac presiuni pe FTC pentru a deschide o investigație împotriva Google Play cu privire la interesele copiilor. Senatorul Edward Markey și Republicanul Kathy Castor spun că „Noile cercetări sugerează că Google comercializează în mod înșelător aplicațiile pentru copii conform cu Legea privind protecția confidențialității online a copiilor (COPPA), în ciuda dovezilor că multe dintre aceste aplicații urmăresc ilegal comportamentul copiilor și își împărtășesc informațiile personale fără consimțământ”.
  • Credit Karma din SUA îți dă random banii înapoi pe cumpărăturile făcute, într-un program de fidelizare. Numit Instant Karma, programul recompensează utilizatorii prin rambursarea aleatorie a achizițiilor. Până în prezent, de la lansarea funcției, Credit Karma spune că a recompensat 100.000 de tranzacții, în valoare de 5 milioane de dolari.

🎧Podcasturile prind avânt, la fel și campaniile de advertising din ele. Doar că nu e chiar așa simplu să faci un contract de colaborare aici, pentru că trebuie să ai mare grijă la drepturile de autor și la permisiunile de reproducere mai departe. Tocmai de aceea îți stăm la dispoziție. Scrie-ne 🙂

🤳 social media

  • După update-ul de la Apple cu privacy, 96% din consumatorii din SUA nu au lăsat aplicațiile să le mai facă tracking. Asta include și Facebook și Instagram.
  • Clubhouse a lansat în final aplicația sa pentru Android. Deocamdată doar în versiunea beta și disponibilă doar în SUA (și da, încă pe bază de invitație). Apariția aplicației pe Android a fost unul dintre cele mai anticipate „premiere” ale anului. Chiar Clubhouse afirmă că aceasta a fost cel mai cerut „feature” al platformei. Iar lansarea s-ar putea să fie soluția pentru ca platforma să nu-și piardă avântul și popularitatea.
  • FTC a început acțiunile în instanță pentru prima reclamă înșelătoare despre COVID-19.Care e treaba?
    • În plângere se susține că, în ciuda primirii prealabile a unei scrisori de avertizare despre anumite afirmații nefondate de eficacitate împotriva COVID-19, Nepute (un chiropractician) și compania sa Quickwork au comercializat în mod înșelător produse de vitamina D și zinc sub marca „Wellness Warrior” pentru tratament, prevenire și vindecarea COVID-19.
    • Plângerea conține fragmente din reclame, e-mailuri de marketing, videoclipuri și postări de pe rețelele sociale care sugerează că utilizarea produselor Wellness Warrior va, printre altele, (1) trata sau preveni COVID-19; (2) scădea șansa de a contracta COVID-19; și (3) scădea șansele de deces la diagnosticarea cu COVID-19.
    • Plângerea face trimitere și la reclame care afirmă că produsele Wellness Warrior oferă o protecție egală sau mai bună decât vaccinurile COVID-19 disponibile în prezent și că diversele declarații ale inculpaților legate de eficacitatea produselor Wellness Warrior sunt dovedite științific. FTC susține că nu există studii publicate sau alte dovezi științifice competente și fiabile care să susțină eficacitatea vitaminei D3, zincului sau a produselor Wellness Warrior în tratarea sau prevenirea COVID-19.
  • Spotify lucrează la instrumente automate pentru detectarea hate speech în podcast-uri.
  • Twitter achiziționează Scroll, un serviciu de abonament cu plată care elimină reclame de la unii furnizori de știri. Scroll nu va mai accepta înregistrări noi, dar va rămâne activ pentru clienții existenți. Deși nu a fost făcut niciun anunț, se așteaptă ca Twitter să integreze Scroll în propriul său serviciu de abonament plătit.
  • Un consiliu independent a confirmat interdicția care îl împiedica pe fostul președinte Trump să folosească Facebook și Instagram. Trump a fost interzis din rețele din cauza temerilor că ar putea folosi rețelele sociale pentru a provoca neliniște în urma revoltelor din Capitoliu din 6 ianuarie. Consiliul de Supraveghere al Facebook a declarat că postările făcute de Trump în acel moment „au încălcat grav” politica companiei. Cu toate acestea, consiliul a descris interdicția permanentă a lui Trump ca fiind „vagă” și „fără standarde” și a declarat că compania ar trebui să ofere un „răspuns proporțional” pentru a rezolva problema în termen de șase luni. Problema nu se pune doar la persoane politice, ci și la orice persoană care ar putea avea o influență puternică (influenceri). Cert este că Facebook trebuie să vină cu o soluție în termen de maxim 6 luni cu privire la suspendarea lui Trump.
  • Facebook adaugă noi feature-uri Messengerului și DM-urile de pe Instagram. Printre acestea se numără noi stickere și teme, replay-uri visuale și „read receipts” pe IG. Ce e cu adevărat nou este un feature de arhivare a mesajelor.Ce e interesant e că Facebook a lansat inclusiv niște teme Star Wars și Selena: The Series pentru Messenger. Ceea ce înseamnă că din ce în ce mai multe branduri ar putea avea posibilitatea de a crea astfel de teme ca o modalitatea de a interacționa cu fanii.Și în final, Messenger te va lăsa să înregistrezi mesaje audio fără să ții apăsat butonul de microfon (ca pe WhatsApp)!
  • Serviciul de plată WhatsApp este disponibil din nou în Brazilia. Acesta a fost închis în iunie anul trecut de Banca Centrală a Braziliei la câteva zile după introducere.
  • Facebook vrea **neapărat să te împrietenești cu vecinul tău.** Facebook lansează o nouă funcție numită Neighborhoods în patru orașe din SUA și Canada. Instrumentul va permite oamenilor să găsească vecini cu interese comune, să descopere grupuri și afaceri locale și să interacționeze cu alții din comunitățile lor. Utilizatorii vor trebui să împărtășească informații despre locație pentru a se potrivi cu un cartier. Fiecare cartier are moderatori pentru a se asigura că oamenii rămân în conformitate cu liniile directoare. Utilizatorii eligibili vor fi anunțați în aplicație.
  • Twitter lansează ”Tip Jar” sau borcanul cu bacșis pentru creatori de conținut. Interesant este că nu va lua comision la început pentru banii pe care îi dai creatorului.
  • TikTok este în continuare cea mai descărcată aplicație, dacă scoatem din ecuație jocurile.
  • Whatsapp spune că nu va suspenda conturile dacă nu acceptă noua politică.
  • Facebook banează reclamele de la Signal prin care acesta spune cât de mult știe Facebook despre tine.

📱 internet & tehnologie

  • Clearview AI spune că o decizie judecătorească care este spre propunere în Illinois ar putea să o oblige să închidă serviciul său de recunoaștere facială la nivel național. Într-o nouă acțiune legală, avocații companiei au numit-o un efort „fără precedent” de a încerca să blocheze tehnologia în S.U.A.Ce face mai exact Clearview de este tot mai mult interzis?
    • Clearview AI face scraping pe site-urile publice pentru a aduna fotografii pentru baza sa de date de recunoaștere facială, care este cea mai mare din SUA. De asemenea, mapează fotografiile pentru a construi „amprente faciale” pentru potrivirea biometrică și apoi vinde serviciile sale forțelor de ordine pentru identificarea potențialilor suspecți.
    • În aprilie, reclamanții din spatele unui proces împotriva Clearview au depus o cerere preliminară (un fel de ordonanță președințială în dreptul nostru), care ar împiedica compania să colecteze datele biometrice ale locuitorilor din Illinois fără permisiunea lor.
    • Illinois a fost primul stat care a adoptat o lege statală, cunoscută sub numele de Biometric Information Privacy Act (BIPA), care interzice colectarea de imagini de recunoaștere facială și alte date fără consimțământul unei persoane.
    • Clearview a răspuns la acea cerere săptămâna trecută, unde a recunoscut că acțiunea în justiție ar putea avea consecințe semnificative la nivel național pentru serviciile sale.
    • Google vrea ca tu să folosești autentificarea în 2FA, și că vrei și că nu vrei, așa că o să pornească el pentru tine.
  • Spuneam anterior că Walt Disney a implementat recunoașterea facială într-un parc. Ei bine, Walt Disney World a încheiat testele de recunoaștere facială la Magic Kingdom din Florida și analizează datele, pe care le-ar putea folosi pentru a extinde serviciul de intrare în parcuri la alte parcuri tematice.
  • Drone care pot zbura singure.
  • Uber face un parteneriat cu Arrival, din Marea Britanie, pentru a dezvolta o mașină electrică care va intra în producție în 2023. Vehiculul nu va fi exclusiv pentru Uber, deoarece scopul Arrival este de a produce un vehicul electric accesibil, care să aibă milioane de șoferi și călători. Ambele companii au convenit, de asemenea, să exploreze o „relație strategică pe piețe cheie, inclusiv Marea Britanie și UE”. Uber s-a angajat să fie o platformă complet electrică în Europa și America de Nord până în 2030 și la nivel global până în 2040.
  • Miso Robotics a introdus o aplicație AI și un sistem de camere care le spun bucătarilor umani când să întoarcă pe cealaltă parte și să scoată burgerii de pe grătar. Aplicația CookRight folosește același software ca Flippy, bucătarul de făcut prăjeli al lui Miso folosit de diverse restaurante fast-food.
  • Guvernul din Belgia a crăpat după ce a suferit un atac cibernetic, iar peste 200 de instituții publice au fost afectate.
  • Serviciul poștal al SUA folosește acum resurse Nvidia AI pentru a ajuta la localizarea pachetelor pierdute mai rapid. Serviciul poștal intenționează să implementeze mai multe tehnologii AI / ML pentru sortarea corespondenței, marketing și alte aplicații. Iar în România abia merge Track & Trace de la Prioripost.
  • Șapte state americane și aproape două duzini de orașe au impus acum restricții privind utilizarea de către guvern a recunoașterii faciale, potrivit Associated Press. În cursul sesiunii legislative actuale, parlamentarii din aproximativ 20 de state au dezbătut interdicții și limite suplimentare, deoarece preocupările abundă asupra prejudecății rasiale, supravegherii în masă și abuzurilor asupra drepturilor civile.
  • Vodafone va folosi Google Cloud și AI pentru a menține consumatorii. Vodafone se alătură Google pentru a dezvolta o platformă de date bazată pe cloud, care să ajute jucătorii din telecomunicații să găsească noi oportunități și să îmbunătățească relațiile cu clienții.
  • Spotify îți recomandă melodii pe baza conversațiilor tale.Dar nu e chiar așa ușor. Muzicienii, academicienii și grupurile pentru drepturile omului cer Spotify să nu dezvolte noua sa tehnologie brevetată pentru recunoașterea emoțională a vorbirii. Compania a obținut un brevet pentru software care ascultă conversațiile utilizatorilor și le identifică emoțiile pentru a recomanda melodii.
  • Guvernul olandez a suspendat o aplicație care putea face COVDI-19 tracking pe telefoanele Android timp de 48 de ore din cauza unor probleme de confidențialitate a datelor. Aplicația CoronaMelder folosește tehnologia de „notificare a expunerii” construită de Google și Apple, care emite coduri care să le permită utilizatorilor să știe că nu se distanțează social.
  • Dfinity, o nouă platformă de crypto assets își propună să ofere soluții descentralizate pentru majoritatea aplicațiilor online pe care le folosim în momentul de față. Numit „the internet computer” – soluția lor criptografică va fi un înlocuitor pentru o multitudine de softuri. De la contractele smart operate deja pe Ethereum, chiar la serviciile de cloud ale Amazon (AWS).Noul val de aplicații crypto – din care fac parte și NFT-urile – încep să fundamenteze conceptul lui Web 3.0 – o versiune a internetului în care sisteme descentralizate vor începe să facă o concurență serioasă serviciilor marilor companii ca Facebook și Google. Va fi interesant totuși de văzut dacă o astfel de inițiativă va fi de largă aplicație. Pentru că ea în sine sistemele crypto se opun controlului și reglementării. Iar acum vorbim din ce în ce mai mult de reglementare pieței și serviciilor digitale.

🛠️ utile

  • Finlanda oferă gratuit un curs „Elements of AI”! Peste 240.000 s-au înscris până acum la acest curs, care urmărește educarea a 1% dintre europeni cu privire la elementele de bază ale AI.
  • Un trick simplu ca să nu mai pierzi timpul aiurea.

💕 recomandarea avocatoo

  • Apropo de typos în postări sau newsletter, chiar și din partea unui CEO, poți citi articolul ăsta.
  • De ce cădem pradă sindromului impostorului.

Ne revedem marțea viitoare, cu o altă tură #pelegale.

Până atunci, nu uita să ne urmărești pe FacebookInstagram și Youtube și să intri pe site, ca să vezi ultimele informații.

Cu drag,

Ana și Bogdan

PS: datorită volumului mare de informații, acest newsletter poate conține typos.