10 sfaturi utile pentru cumpărători la cumpărăturile online
10 minute • Ana-Maria Udriste • 11 noiembrie 2019
La finalul acestui articol vei găsi și o listă completă și grafică cu sfaturile pe care ți le spunem ca să cumperi online în siguranță.
Verifică identitatea comerciantului pe website
Acesta trebuie să includă denumirea comercială, sediul social, datele de identificare de la Registrul Comerțului, precum și o modalitate de contact.
Citește și: cum verifici cine îți vinde produsul.
Verifică prețul din ultimele 30 zile al produsului pe care îl vrei
Prețul dintr-o campanie promoțională trebuie să fie mai mic decât prețul din ultimele 30 zile oferit de comerciant în condiții similare.
Îți recomandăm să instalezi extensia de Chrome Pricy.ro, disponibilă gratuit.
Prețul trebuie să includă toate taxele
Prețul pe care îl vezi și îl achiți trebuie să fie complet. Dacă nu poate fi determinat, pentru că trebuie personalizat produsul sau nu pot fi calculate taxele de livrare, comerciantul trebuie să te informeze că le vei suporta și că ți le va comunica ulterior. Dacă nu face asta, nu trebuie să achiți nimic în plus.
Verifică mențiunile privind stocul produselor
Majoritatea produselor sunt în stoc limitat. Dacă vânzătorul nu a specificat acest lucru pe site, poți să faci o plângere către ANPC dacă îți spune că produsul nu mai există la el în stoc. Dar înainte citește cu atenție toate mențiunile.
Descarcă ghidul nostru complet gratuit ca să afli ce drepturi ai când faci cumpărături online.
Citește cu atenție descrierea produsului respectiv
E posibil ca prețul să fie foarte bun doar pentru culoarea roșie a tricoului, nu și pentru cea albastră. Sau să fie aproape de expirare, o ediție anterioară, un stoc limitat sau să aibă anumite defecte. Verifică toată descrierea și cere lămuriri suplimentare, dacă nu ești convins.
Citește și: cum verifici produsele pe care le comanzi.
Atenție mare la politica de retur
Ai dreptul să dai un produs înapoi în 14 zile, dacă te răzgândești, dar în anumite condiții. Unele produse sunt exceptate prin lege de la dreptul de retur, precum produsele cu licențe (jocuri pe calculator), produsele sigilate care nu mai pot fi apoi revândute (folii de telefon), produse de igienă personală (epilatoare, periuțe de dinți), produse cosmetice, medicamente etc.
Citește cu atenția politica de retur a fiecărui magazin în parte și vezi în ce condiții poți da înapoi bunul respectiv.
Atenție la costurile de retur
Dreptul de retur nu înseamnă că este automat și gratis. Verifică pe site dacă returul este suportat de tine sau de comerciant.
Spre exemplu, la answear.ro returul este gratuit doar dacă valoarea comenzii depăsește 200 lei.
Plata unei comenzi nu înseamnă și confirmarea comenzii
Faptul că ai plătit cu cardul nu înseamnă automat că produsul respectiv îți va fi livrat. Comerciantul poate stabili în mod expres tot procesul de plasare a unei comenzi, plată, confirmare și plată.
Citește și: plătim cash sau cu cardul produsele online?
Alege metode alternative de livrare
Poți ridica un produs dintr-un show-room, locație, box, locker etc. fără să pierzi dreptul de a returna produsul în 14 zile. Alege o metodă care să-ți convină cel mai mult și ai în vedere că în perioada de Black Friday numărul comenzilor crește și livrările vor avea de cele mai multe ori întârzieri.
Vezi exact de la cine cumperi
Mai ales dacă cumperi de pe site-uri de tip marketplace, unde există mai mulți vânzători sub aceeași umbrelă. Fiecare vânzător are condiții separate de comercializare, iar site-ul nu este răspunzător pentru ele.
Citește și: cum mă asigur că nu îmi iau țeapă de Black Friday?
Te interesează să verifici de unde cumperi pentru că:
- știi unde să scrii dacă ai o problemă;
- te asiguri că iei niște produse originale;
- știi că vei beneficia de garanție dacă este cazul;
- ești sigur de conformitatea produsului;
- poți face returul produselor în 14 zile în siguranță;
- îți primești banii dacă dai produsul înapoi.