Autorizare activitate terti

Autorizarea activitatii unei firme la terti: ce inseamna acest lucru?

2 minute • Ana-Maria Udriste • 09 martie 2019


Întrebare venită pe adresa redacției: ce înseamnă autorizarea activității la terți și ce presupune acest lucru?

Răspuns:

Autorizarea activităților la terți se realizează atunci când:

  • societatea are sediul social la un cabinet de avocat și nu are și un punct de lucru;
  • societatea nu are un punct de lucru și nu desfășoară nici activitate la sediul social;
  • societatea desfășoară activitate la sediul social, punctul de lucru (dacă există) și totodată și în afara acestor spații;
  • nu vrei să îți stabilești activitatea la sediul social și nici nu intenționezi să îți deschizi un punct de lucru;
  • munca pe care o prestezi presupune să nu se deșfășoare într-un loc fix (construcții, transport etc.)

Activitatea la terți înseamnă practic că nu desfășurați activitatea într-un punct fix, stabil.

Un astfel de exemplu sunt magazinele online, freelanceri, persoanele care lucrează în IT, cei care lucrează în cafenele/spații de co-working/hub-uri etc. sau persoanele care lucrează la/de la sediul clientului pentru operațiuni punctuale (de exemplu, consultanță, reparații calculatoare etc.).

Asta presupune că vei declara că nu există o activitate într-un punct fizic neapărat, ci că îți vei desfășura munca ”pe teren” – la client, beneficiar.

Atenție! 

(1) Este foarte important să autorizezi activitățile pe care ai de gând să le desfășori la Registrul Comerțului atunci când înființezi firma/faci o modificare de sediu/punct de lucru. Dacă nu faci, riști ca veniturile tale să fie considerate ilicite în temeiul Legii. 359/2004 si al Legii 12/1990 și să îți fie chiar confiscate.

(2) Autorizarea este o procedură distinctă la Registrul Comerțului și este independentă de autorizarea cerută de alte autorități (cum ar fi licențe, autorizații de funcționare de la Primărie, DSV etc.)

(3) Faptul că ai codurile CAEN scrise în actul constitutiv nu înseamnă că sunt autorizate, trebuie să urmezi procedura pentru autorizare.

Oferim servicii de înființări, modificări, închideri de firme și PFA-uri oriunde în țară, online, fără deplasări inutile.

Scrie-ne pe contact@avocatoo.ro și află mai multe aici.

6 răspunsuri

  1. Buna cum pot deține autorizație de funcționare daca eu desfășor activitatea declarată la terți si intenționez sa îmi închiriez un scai pentru desfășurarea activități

  2. Societate cu sediu social si activitate desfasurata exclusiv la terti. Sunt 5 salariati care desfasoara activitatea la terti conform CIM. Este nevoie de obtinere CIF ( depasire 5 salariati )? Multumesc frumos!

  3. Bună ziua . Îmi puteți trimite un model de cerere de redeschidere firma ? Am cerut dizolvarea firmei în 25 02 2022 și acum vreau sa o redeschidere. Va mulțumesc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *