9 lucruri pe care le poți returna când cumperi online
5 minute • Ana-Maria Udriste • 13 noiembrie 2019
Pregătește-te de cumpărăturile de Black Friday cu Ghidul nostru complet gratuit și aruncă un ochi pe cele 10 sfaturi pregătite pentru cumpărători. Dacă vinzi produse în perioada asta pe online, aruncă un ochi și pe Check-list-ul juridic complet de Black Friday, ca să vinzi în siguranță și află cum faci o promoție corectă de preț, ca să nu induci consumatorul în eroare și să te trezești cu plângeri.
Citește și: 9 lucruri pe care NU le poți returna când cumperi online
Știm cum se întâmplă, ai pus produsul în coș, ai plătit cu cardul, erai foarte încântat de achiziție, doar că atunci când ai ridicat produsul efectiv te-ai trezit că fie nu-ți mai place, fie nu ai chef de el, fie poate că făceai ceva mai bun cu banii ăia.
În orice caz, câteodată va trebui să returnezi produsele cumpărate. Pentru mai multe informații despre cum să returnezi produsele pe care le iei pe online, citește ghidul nostru complet gratuit.
Vezi ce am mai scris mai jos despre vânzările în e-commerce
Nu mai vreau produsul. Ia-l înapoi!
Sfatul nostru principal este să te gândești bine înainte dacă vrei să iei un produs anume, nu de alta, dar pune-te și în pielea comerciantului: are niște costuri cu magazinul online, cu gestiunea, de ambalare, livrare, retur, management al banilor, persoane implicate etc.
Dreptul de retur poate fi exercitat în termen de 14 zile și practic îți dă posibilitatea să dai înapoi un bun pe ideea că nu ai avut șansa să îl vezi în realitate și să nu îți iei vreo țeapă.
Ce zice legea?
Legea zice că ai dreptul să dai înapoi un produs în 14 zile dacă te râzgândești, din te miri ce motiv, asta fiind regula.
Excepțiile sunt când nu poți returna produsele, despre care am scris aici.
Este important să știi de la bun început ce bunuri poți returna, ca să știi cum îți planifici sesiunea de binge shopping. Ultimul lucru pe care îl vrei este să te trezești că nu mai poți primii banii înapoi.
Unii comercianți vor indica în mod expres în politica lor de retur ce produse acceptă din domeniile mai speciale și în ce condiții trebuie să fie; spre exemplu, politica celor de la fashiondays.ro este ca în cazul retururilor de îmbrăcăminte produsul să aibă etichetele originale cu care a venit și să se vadă că este doar probat, adică nu purtat.
Din exemplele noastre, poți returna:
- îmbrăcăminte, dar mare atenție cum o probezi;
- telefoane mobile, accesorii foto-video, electronice și electrocasnice (mare atenție totuși la politica de retur a comercianților din marketplace)
- cărți: libris.ro vor avea reduceri de până la 90%, elefant.ro e în top pe cărți, iar cărturești pregătește o mare nebunie, inclusiv la vin.
- plante, dar nu și buchete de flori personalizate;
- bijuterii, dar nu și cele personalizate;
- câini și alte animale cumpărate online;
- bucătăria de la Ikea, dacă nu e făcută pe comandă;
- tigăi (de orice fel);
- coșciuge, dacă nu sunt făcute pe dimensiuni;
- produse cosmetice, dar doar dacă le dai înapoi sigilate;
”Returul va fi acceptat dacă produsul este în aceeași stare în care a fost livrat, nepurtat, fără pete, fără urme de uzură sau rupturi și este complet, inclusiv cu accesorii. Îți recomandăm să probezi produsele fără îndepărtarea etichetei detașabile. Trebuie să mai știi că returul produsului fără eticheta de compoziție nu poate fi acceptat. Produsele marcate în formularul de retur trebuie predate integral curierului, exact cum au fost bifate în site la solicitarea returului. Dacă în coletul de retur se află produse diferite față de cele din formularul completat, după verificarea pachetului de către curier, preluarea va fi refuzată.”
Ce trebuie să știi, pe scurt, când cumperi produse pe online dacă vrei să le faci retur?
- să citești cu atenție politica de termeni & condiții
- să știi că indiferent de unde alegi să ridici produsul (curier, magazin, show-room, box-uri, lockere), beneficiezi de dreptul de retragere
- poți primi mai puțini bani înapoi dacă folosește bunul peste măsură
- verificarea la livrare nu înseamnă proba produsului și poți să returnezi produsul
- vei putea primi banii înapoi în altă formă față de cum ai plătit (adică plătești cu cardul și primești banii prin transfer bancar)
- dacă faci comanda pe persoană juridică sau PFA, nu mai beneficiezi de dreptul de retragere.